TUI Reizen
Alle reviewsTUI Reizen
Alle reviews (42)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
dagtrip
De aangeboden trip bleek totaal iets anders dan beloofd. Geen excuses, laat staan het retourneren van het betaalde bedrag. Treurig
Huwelijksreis (pakketreis)
Tui heeft onze huwelijksreis in november 2022 een paar weken van te voren geannuleerd. Er stond nog een betaling open. (dit wisten wij niet) Tui heeft ons hier nooit correct van op de hoogte gebracht. (geen belletje, geen smsje, geen pushbericht via de app, etc.) alleen een mailtje die in onze spam is beland tussen de vele andere mails van Tui.
Wij hadden al een aanbetaling gedaan van €1140,90. We waren vanzelfsprekend gewoon van plan de reis te gaan maken. Ook was het geen onwil dat we niet betaald hadden, wij waren er van overtuigd dat de reis al 100% betaald was.
Als tui ons correct had ingelicht van de openstaande betaling (bijvoorbeeld door een belletje) hadden we DIRECT betaald.
Toen wij dit merkten hebben we natuurlijk direct TUI gebeld. Er was echt niks meer mogelijk. We zijn onze aanbetaling van €1140,90 volledig kwijt.
Wij vinden deze service vanuit TUI belachelijk. We zullen dan ook nooit meer met TUI reizen.Pakketreis Fuerteventura Oliva Beach Resort
Fuerteventura Oliva Beach Resort. HELE SLECHTE ERVARING!! We zijn vaak met tui op vakantie geweest....altijd prima ervaren. Nu slechte ervaring bij aankomst op Fuerteventura airport...Tui mensen voor informatie waren moeilijk te vinden. welke bus je moest nemen e.d ...iedereen liep te zoeken bij aankomst...ze stonden ergens helemaal aan het einde van de gang...alles moet via app zeggen ze ....ja dan moet je telefoon het wel doen op dat moment.... ik en mijn partner behoorlijk ziek geweest . een tui medewerker zei ...er heerst een bepaalde griep op het eiland .Ja ja ;-(
Bij gebouw ( annex)waar wij zaten vreselijk gehorig.. Verder hartstikke mooi strand.....hele lieve en behulpzame en personeel!!Pakketreis
WEDEROM EEN TELEURSTELLING, HOE MOEILIJK KAN HET ZIJN. ALS ENE RITA MIJ OP ZWAARWICHTIGE GRONDEN ICM MANAGER VAN GOLDEN BAY ONS ERUIT ZET, IS HET TOCH NIET ZO MOEILIJK OM ANTWOORD TE GEVEN OP ONZE VRAGEN. ZIE MAIL HIERONDER WAAR IK WEDEROM GEEN ANTWOORD OP KRIJG. Beste mevrouw, mijnheer,
Wederom ben ik verbaast. Verbazing, omdat mij vanmiddag een mail werd beloofd waarin precies zou worden uitgelegd op basis van welke gronden ons contract werd ontbonden.
Dus bij deze de vraag aan Chantal, waar blijft mijn mail? Op basis van artikel 19 hadden jullie geen recht om ons contract te ontbinden. Wij hebben geen overlast veroorzaakt, geen schade, wij zijn als een goed huisvader met het appartement omgegaan, het enige is dat wij geklaagd hebben en de zg manager uit zijn dak ging. Als hij een slechte dag hebt gehad hoeft hij het niet op ons af te reageren. Zie alle klachten die jullie over deze accomodatie dit jaar hebben binnengekregen.
Dus bij deze een directe vraag, en graag een duidelijk antwoord op welke gronden zijn wij evicted. En wederom wijs ik u op het feit dat het asociale gedrag van de zg manager ons en anderen als zeer bedreigend en angstig is overgekomen. Zie verklaringen. Ik kan geen Grieks maar lichaamstaal zei genoeg, met zijn vinger over zijn keel, waarna zijn vader het maar overnam.
Hieronder artikel 19.
19. A nvt
19. B nvt appartement had geen warm water
19. C wij zijn gehinderd, geen wifi geen ww en rioolvliegjes
19. D de enige overlast die werd veroorzaakt door de zg manager, hiervan hebben jullie de getuigenverklaringen gekregen. Hij werd woedend nadat wij bij Tui hadden geklaagd en kwam als een beest naar ons toe, vloekend en tierend, zie verklaringen.
Dus op welke grond, graag nader toegelicht, heeft Rita besloten dat zij op basis van gewichtige omstandigheden onze reis te ontbinden, cq in het water laten vallen. Mijns inziens speelt hier heel wat anders, een verborgen romance of gratis vakantie misschien. Wederom eis ik een duidelijk antwoord van jullie, zoals beloofd tijdens het telefoongesprek met Chantal hedenmiddag. Het is ongelofelijk dat jullie klakkeloos dit verhaal van Rita overnemen zonder ons of onze getuigen te horen.
Ik ga er nogmaals vanuit dat jullie je verantwoordelijkheid als een goede wijze huisvader nemen zie artikel 19.c.
Met vriendelijke groet,
Guido Hooijer
DMMS66
HET ENIGE WAT IK VRAAG OP WELKE GROND EN DAN SPECIFIEK WAT VOOR REDEN, WIJ ERUIT ZIJN GEZET. ARTIKEL 19 is niet van toepassing op ons, als het woordje fuck it de reden is, staat nergens dat mijn vrouw dit tegen mij mag zeggen, als de asociale manager in het grieks ons uit kaffert. HOOR EN WEDERHOOR, WIJ ZIJN ONSCHULDIG TOT DAT HET TEGENDEEL IS BEWEZEN. DUS NU GRAAG EEN ANTWOORD, DAN KUNNEN WIJ DAARMEE NAAR DE GESCHILLENCOMMISSIEvakantie
Nooit via tui naar vakantie gaan.
Middels dit te schrijven dien ik een klacht in voor de accommodatie tijdens onze vakantie in Rome.
Ik heb via jullie een reis voor 5 personen met twee kamers geboekt naar Rome in agust-2022 in Villa Rosa Hotel.
De accommodatie was erg slecht. De kamers waren niet wat we verwachtte adhv de informatie en foto’s op jullie website.
De bedden waren vies, er zaten vlekken op de matrassen en kussenslopen. De kamers waren ontzettend klein. Toen we de kamers binnen stapte rook het naar een openbaar toilet. Verder zat er schimmel op de muren, douchecabines en op de vloeren. Beestjes en vliegen waren vaste bewoners in de kamers. Bovendien was er geen koelkast in de kamer en dit warme weer was koud water een vereiste. In het doucheputje en de badkamer was er niet goed schoongemaakt. Dit was niet wat er verwacht wordt van een drie sterren hotel. Een hotelkamer zou op zijn minst schoon moeten zijn.
Vanaf dag één heb ik contact gezocht met TUI en mijn klachten via alles gemeld. De eerste dag kreeg ik te horen van TUI dat wij drie andere hotels mochten kiezen en naar ze konden mailen zodat we verplaatst kunnen worden van hotel. Later bleek dit onjuist te zijn en hadden de medewerkers van de klantenservice ons verkeerde informatie doorgegeven.
Op dag twee heb ik vanaf de ochtend geprobeerd om contact te zoeken met TUI. Uiteindelijk aan het eind van de dag heb ik gehoord dat er twee opties zijn:
1- ik moet zelf een hotel zoeken en de kosten zelf betalen en later declareren bij TUI
2- De situatie accepteren en na deze zogenaamde vakantie klachten indienen.
Voor de eerste optie kon ik niet kiezen vanwege een beperkte hoeveelheid aan geld en kennis over hotels in Rome. We werden dus gedwongen om voor keuze twee te gaan.
Op dag drie van onze ‘vakantie’ kreeg ik te horen dat het hotel de mogelijkheid had om een kamer te wisselen. Toen ik naar de receptie ging vertelde ze mij dat het verschil tussen de kamers nihil was en dat er maar één kamer verwisseld kon worden.
Ik heb weer contact gehad met TUI, maar ik ben van de kast naar de muur gestuurd.
Op dag vier van de ‘vakantie’ ben ik weer naar de receptie geweest, maar ze zeiden dat zij niets kunnen doen. Er was misschien de mogelijkheid om van kamers te wisselen op de laatste nacht, echter is hier niks van gekomen.
Ik heb elke dag mijn klachten via e-mail en telefoon aan TUI gemeld, maar helaas hebben zij mij en mijn gezin in de steek gelaten. Ik ben 5 dagen van de vakantie bezig geweest met het contacteren van TUI, maar tevergeefs.
Wij betreuren dat onze reis zo slecht is gelopen, er was voor ons geen lol meer aan. Al met al hebben we vakantiedagen verspilt en geld betaald aan een reis die niet eens een beetje op een vakantie leek.Vliegen Tui
Tui is een misselijkmakend vliegtuigmaatschappij. Ondanks dat ik meerdere tickets in 1 keer heb gekocht hebben ze mijn familie uit elkaar getrokken in het vliegtuig. Iedereen moest random apart ergens in het vliegtuig gaan zitten. Ik heb met tientallen diverse budget vliegtuigmaatschappijen gevlogen en dit heb ik alleen bij Tui meegemaakt. Ze zijn alleen uit op je geld. Dit doen ze met opzet zodat je een hele dure stoel koopt.
Vakantie
Tui stond altijd hoog in ons vaandel, maar ze zijn naar de bodem gezakt. Bij vragen denken zij niet mee met je en zoeken niet naar oplossingen. Empathie tonen is blijkbaar ook erg lastig voor ze. Nee verkopen is het enige wat zij tegenwoordig nog maar kunnen. Zwaar teleurgesteld!
Flight
I have purchased tickets to fly from Amsterdam to Ibiza. TUI officially announced in media that no flights will be cancelled, everything looked goo until the last moment, when I suddenly got an email that my flight got moved to Liege, different country, 270km away… The flight was schedule on 6:20 morning Saturday so because I worked on Friday evening and there is totally no night transportation between Amsterdam and Liege, there was no way for me to get to Liege.
I have called TUI and very polite lady told me, that indeed… there is no other way but to cancel the tickets and she can do it for me. I asked her, to be sure if the funds will be transferred back to my account, she confirmed (I got credit note and cancellation bill)… and that’s the moment when the show begins…
The email on their website doesn’t work, when after an hour waiting You finally get someone on the phone, they send You to chat… after days of waiting for answer on messenger the tell You to call (with a smiley)… on twitter they say that: “it is busy and I probably received the money because system says: 0€”… so basically their approach is: “We have Your money, and what can You do? F*** OFF”. It looks like they go bankrupt.Reis naar curacao
De onbezorgdheid is ver te zoeken. Vluchten worden 3 maal gewijzigd. Van een nederlands comfortabel vliegtuig naar een spaans armoedig vliegtuig. Personeel die je cola je zelf achterin het vliegtuig halen. En gehuurde auto’s bij tui waarvan de reservering kwijt is en we het dan maar zelf op moeten lossen met sunny cars, dit terwijl we bij tui het hebben geboekt. En totale blamage deze reisorganisatie als je het mij vraagt.
Een mensonterende reis
Schandalig. Tijdens het boeken van de vakantie bij TUI is een maximale annuleringsverzekering afgesproken omdat mijn moeder helaas k4nker had. Er was nog onzekerheid over deze situatie en daardoor wisten wij niet of we op vakantie konden. Helaas konden wij uiteindelijk niet op vakantie omdat het nieuws slechter bleek te zijn dan verwacht, en was volgens TUI blijkbaar een 'basisannuleringsverzekering' afgesloten. Dit was overduidelijk niet afgesproken tijdens het boeken, maar TUI gaf al vrij gauw aan dat het een klant zijn eigen verantwoordelijkheid is om dit dubbel te checken. In deze hectische periode is helaas ook nog een vriend overleden tussendoor, waar TUI verder ook geen boodschap aan had om de vakantie te cancellen, omdat dit niet de eerste kring is volgens basisannulering (die wij dus niet hadden afgesloten). We konden last minute nog omboeken, maar dit was vooral snel gedaan omdat we een extreem hectische periode hadden en geen tijd meer zouden hebben om anders op vakantie te gaan die we origineel geboekt hadden. Tijdens het omboeken op het kantoor in Hoorn, heeft de dame tijdens het omboeken SNEL een vakantie geboekt waar we in principe niet heen zouden gaan vanwege de laatsteomboekingsdag, maar omdat we nog 4x zouden mogen omboeken vanwege corona was dit geen probleem. Er was overduidelijk afgesproken dat er bij de wijziging van de voorwaarden OF op het laatste moment van de dag van mogelijk wijziging een contactmoment zou plaatsvinden omdat we nog niet zeker wisten of we op vakantie zouden kunnen gaan. Ook dit is NIET door TUI gedaan. Ze willen uit 'coulance' de vakantie niet meer wijzigen en ook niet meer annuleren. Ze hebben niets te maken met het overlijden van mensen of enige vorm van menselijkheid getoond tijdens de gesprekken. De medewerkers van TUI waren ook bijzonder aggresief en intimiderend tegenover mijn vriendin. We zitten nu dus met een vakantie waar wij helemaal niet meer naartoe kunnen en veel geld voor hebben betaald. Ik ga hier werk van maken en zorg er in ieder geval voor dat de hele wereld dit zal weten. Mensonterend.
Vakantie Griekenland
Afgelopen zomer een halfpension hotel geboekt via Tui. Het eten was elke dag koud en niet vers. Tijdens de vakantie hebben we dit aangegeven via Tui maar was niemand langs gekomen om er iets mee te doen en er was dus niks mee gedaan. 3 maanden later krijgen we als reactie van Tui ''Daarnaast geven wij aan dat wij geen aansprakelijkheid aanvaarden als u ontevreden bent over de maaltijden. Smaak en verwachtingen zijn nu eenmaal persoonlijk''. Helaas lost Tui haar klachten op door te doen alsof het niet hun probleem is want ''smaak en verwachtingen zijn nou eenmaal persoonlijk. Ik zou zeggen boek vooral via elke andere reisorganisatie want zoals tussen alle reviews te zien neemt Tui klachten niet serieus.
Reis
Verschrikkelijk, wat een slechte klantenservice bij TUI. Bij klacht over accomodatie wordt gewoon gezegd door TUI dat het ons probleem is. Geen enkele medewerking van TUI. Ja allemaal ideeen waar wij niks aan hebben. Continu doorverwezen naar andere afdeling van TUI en min. 30 min. wachttijd bij elke afdeling. Voor iedereen die dit meemaakt -> Geschillencommissie raadplegen. Ze komen er anders gewoon mee weg. Echt nooit maar dan ook nooit weer boeken bij TUI!
Naar Bonaire met TUI
Naar Bonaire gevlogen met TUI, heen 12 uur met tussenlanding en terug 9 uur rechtstreeks. Zowel heen als terug als partners niet bij elkaar kunnen zitten. Gezinnen krijgen voorrang, zit je 2x naast opgeschoten pubers. Uiteindelijk betaal je wel 2000 euro met zijn tweeën en een houten bek voor onze klacht.
Reispakket
Onpersoonlijk
Te weinig personeel op Schiphol.
Slechte informatie
Personeel die bij drukte ,ouwehoeren .
Helpen totaal nietfuerteventura vakantie donderdag 22 juli GEANNULEERD
Slecht en totaal onbereikbaar we hadden een vakantie geboekt donderdag 22 juli na Fuerteventura helaas is het oranje geworden en geannuleerd en dat kan gebeuren jammer maar helaas. Alleen het geld hebben we nog niet teruggestort gekregen. TUI belooft op de website snel geld terug te storten zodat er nog een nieuwe vakantie mogelijk is om te boeken... Nou zijn er inmiddels 3 werkdagen om en nog steeds niks ontvangen. Hoe kan ik zo iets nieuws boeken in mijn vakantie???? Prijzen zijn belachelijk duur geworden en op de dag dat we op vakantie zouden gaan is al niet meer mogelijk omdat dat al volgeboekt is nou valse beloftes en maken niks waar ik raad TUI af...
Teleurstelling
Tui= Een teleurstelling.
Ivm de corona, is onze reis geannuleerd. Maar vijd dagen voor ons vertrek ! Terwijl andere reizen naar dezelfde bestemming niet geannuleerd waren.
Wij zijn nagaan dat tui helaas alleen naar haar belang ging kijken.
Het was een grote teleurstelling en onze vakantie was gepest terwijl wij op deze reis hard rekenden.
Bovendien, wordt ons geweigerd het geld terug te krijgen en wij waren gedwongen de voucher te accepteren.
Het is wel jammer , wij hebben altijd met tui gereisd.
Onder dezelfde omstandigheden hadden de andere reisbureaus totaal een ander gedrag met hun klanten gehad.Aruba
Een schijnvertoning van veiligheid met mondkapjes en handgelletjes. terwijl de hygiëne ver te zoeken is Waarom:
Terwijl op Aruba de corona de spuigaten uitloopt en toeristen worden teruggehaald, krijgt men een heel schijntoneel van kapjes en gelletjes... Vliegtuig wordt helemaal volgepropt met ongeteste mensen schouder aan schouder 3x eten mogen de kapjes af. Met name de wc's werd totaal niet naar omgekeken door personeel honderden mensen op 1 wc. Geloof me dat was 1 gore bende! Als je corona wilt moet je bij Tui naar de wc!!! Wat een Farce, hypocriet gedoe! Vervolgens op schiphol zonder controle of vragen omtrent Corona mochten we zo Nederland weer binnenlopen.
Tui slaat hier dus volledig de plank mis, wat een schande dit isHotelreis Oostenrijk
Heb begin januari een reis (hotel) geboekt bij Kras (onderdeel van TUI). Na vele telefoontjes om te vragen of de reis doorging, werd een week voor vertrek (medio maart) mijn reis geannuleerd door de reisorganisatie. Omdat er veel in de wereld gebeurde ivm Covid moest ik een paar weken wachten maar ik zou mijn geld terug krijgen. Het werd stil en nog stiller aan de andere kant. Na 3 weken heb ik zelf weer gebeld en ik werd afgescheept met een voucher. Deze voucher heb ik geweigert en heb verzocht om het bedrag over te maken naar mijn rekening aangezien in mijn reisgezelschap zeer oude mensen aanwezig waren (dit zou hun laatste reis zijn). Kras/ TUI duwt de voucher gewoon door je strot heen en je hebt geen zeggenschap meer over je eigen geld. Ik vind het heel raar aangezien wij als consumenten verplicht zijn om een in een bepaalde periode te betalen, maar als ze het geld terug moeten geven zijn ze niet thuis. Dit is zeker een lesje voor mij ik ga nooit, ooit meer boeken bij tui/ kras of welke organisatie ook. Boek voortaan rechtstreeks bij het hotel aangezien je dan wel binnen 2 weken het geld op de rekening heb. Gewoon schandalige organisatie, die geen ene moer geeft om de mensen wat hun reden ook is. Die ene ster wat ik heb gegeven is nog zelfs te veel
Frankrijk
Wegens corona wilde wij niet meer vliegen naar onze bestemming van menorca-spanje. Van alles werd beloofd, van een full refund tot vouchers maar er word totaal niet aangehouden en het blijken loze beloftes. Door paniek om al ons geld kwijt te raken namen we ons voor naar normandie te gaan, met als 2e week bretagne op de planning. Gewoon met de auto zodat we terug kunnen als we willen of de grenzen zouden sluiten. Eenmaal in normandie zijn wij ons rot geschrokken door de manier waarop de locals omgaan met de maatregelen opgesteld door macron, hun eigen president. De kok draagt zijn mondkap op de kin en hoest in zijn handen om vervolgens het eten aan te raken. En dat is nog maar 1 voorbeeld. We voelen ons onveilig en willen naar huis. Toen wij tui belde om te overleggen waren ze onbegripvol en we mochten niets omboeken of het geld reserveren. Als een kenau werd er tegen ons gepraat en we zijn al ons geld kwijt.
Achteraf hadden wij nooit het geld vroegtijdig moeten overmaken, maar wegens belofte voor refund of voucher hebben we dit toch gedaan. Wij gaan nooit meer boeken bij tui.Slechte service wanneer er een probleem is en wanneer ze geld terug moeten geven.
De reizen van tui zijn helemaal prima. Niks mis mee.
De service die zie bieden is helaas bij onze laatste keer uitermate slecht. Men belooft dingen wat ze naderhand toch niet na komen.
De 'we-lossen-het-op' garantie kunnen ze net zo goed van hun website halen!
We werden netjes opgepikt van ons hotel, niks aan de hand perfect. aangekomen op de luchthaven in de rij staan voor inchecken. Horen we van andere mensen in de rij dat onze vlucht geannuleerd was. Normaal gesproken ontvang je dan een sms of krijg je telefoontje, maar nee niks.
Je boekt een reis via tui om service te krijgen van hen, wanneer er een probleem is dat ze dit dan voor of met je kunnen oplossen. Met een geannuleerde terugvlucht hebben we zelf alles op moeten lossen, na vele malen contact te hebben gehad ging men niks voor je doen. Echt letterlijk niks!
Zelf uiteindelijk tickets moeten boeken om toch terug te kunnen (op advies van tui, na heel veel bellen, moeilijk moeilijk) (omdat we via een andere maatschappij vlogen wat tui had geregeld). Voordat we deze kosten gingen maken met het boeken van de tickets en andere dingen expliciet gevraagd (meerdere personen van tui gesproken!) of we dan via tui het geld terug kregen en via tui alles werd afgehandeld. 'Ja hoor meneer, via tui krijgt u het geld terug' (omdat we eerst alles zelf moesten regelen via de andere maatschappij, maar er geen enkele mogelijkheid was om via daar een andere vlucht (om) te boeken)
Waar we al bang voor waren, eerst 3 weken van kastje naar de muur dat we de kosten moesten declareren via de andere maatschappij, wel, niet, wel niet....
Inmiddels zijn we weer een week of 4 verder en zijn we nog niks verder. Tui wil het geld niet terugstorten, ze wachten eerst de reactie van de andere maatschappij even af..... Het zal ons niks verbazen dat dat nog wel een aantal weken duurt.....
Je boekt via Tui een reis, zodat je verwacht dat tui je service geeft, of dat ze dingen voor je kunnen regelen. Maar wanneer het om geld gaat, moet je alles maar via de andere maatschappij regelen. Lekker makkelijk afschuiven op iemand anders en daar het probleem neer leggen. Is niet ons probleem dat tui er voor kiest een vlucht via een andere maatschappij te regelen. Wij doen zaken met tui en niet via iemand anders. Dan moet tui alles zelf ook gewoon oplossen. Daarvoor boeken we een reis via tui.
En dan is het ook nog makkelijk om te zeggen dat dit de regels zijn... Maar die kloppen gewoon niet.... Jammer allemaal die 'kleine lettertjes'......
Anderen bekeken ook

La Casita: Ervaringen Olijfbomen zover het oog kan zien, typisch Spaanse avonden met tapas en flamenco, de comfort van een eigen huisje zonder bur...

Lees nu! De ervaringen van dit bedrijf? Golfreizen is een bureau welke groepsreizen en cursussen organiseert waarbij mensen kunnen golfen en vakant...


Bent u ook benieuwd wat anderen zeggen over Vakantieveluwe? Vakantieveluwe is een website waar u een vakantiehuisje, vakantiewoning, vakantie bunga...