Caiway

4.3

Bestellen

2.8

Service

4.2

Prijs

3.1

Levering

22.9%

Zou hier weer kopen

Caiway

Het is belangrijk om te weten met welk bedrijf u in zee gaat. Wij van NederlandReview denken dat dit het best kan door ervaringen van anderen. Vaak zegt men "in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst" dat is in dit geval NIET zo. De resultaten van Caiway die behaald zijn bij vroegere klanten, bieden geen garantie, maar wel een hele goede indicatie over dit bedrijf hoe zij opereren. Vandaar dat de mening van het algemene publiek het allerbelangrijkst is om zeker te zijn dat u geen miskoop begaat en de service ontvangt die u verwacht. 


Over Caiway 

Caiway is een internet en telefonie bedrijf. Dit houdt in: televisie, internet en telefonie. (Een alles aanbieder dus op gebied van telecom.) Caiway is al operationeel sinds 1981, waar we dus uit op kunnen maken dat ze redelijk betrouwbaar zijn. Ze willen graag een pionier zijn en besteden daarom een hoop tijd, geld en energie in innovatieve projecten. Beetje zoals Google doet met project X, proberen ze telkens met de toekomst bezig te zijn en de "next-best-thing" op de markt te zetten. Ze zijn er dan ook trots op dat ze als eerste in Europa waren die internet via de kabel lanceerde. Net als digitale televisie waren zij pionier. Caiway (ook wel CIAW afgekort) levert niet aan heel Nederland, maar grote delen van zuid/noord-holland en Utrecht. Caiway beweert voor kwaliteit en service te staan. Is dat ook zo? Lees onze reviews! 


Diensten

Caiway is een alles in 1 aanbieder. Dat betekent dat ze internet, televisie en bellen in één pakket aanbieden. Wilt u weten welke diensten ze op dit moment aanbieden? Ga dan naar hun website voor de laatste informatie betreffende hun pakketten. Heeft u een ervaring met één van de diensten? (of het gehele pakket) Schrijf dan een review en maak uw beoordeling! 


Klachten 

Met klachten kunt u het allereerst terecht bij "mijn caiway". Dit is internet based en kunt u dus afhandelen via de FAQ (frequently asked questions) of via de e-mail. Komt u er niet uit, dan volstaat bellen volgens Caiway. Ze hebben een privacy verklaring op de website en ook een misbruik policy. Volgens CAIW is er ook een internet gedragscode die zij hanteren. Maar dit gaat voornamelijk over onrechtmatige informatie op websites die via hun servers verstrekt worden en daarom als consument niet zo heel interessant. Kijk vooral ook even bij "tarieven" in de kleine lettertjes waarbij ze aangeven wat de aansluitkosten bedragen bij een verhuizing of het intrekken van een nieuw huis. Als laatst wordt er over een fair-use-policy gesproken waarbij er gekeken wordt naar het gebruik van uw dataverkeer. Blijkt dit te hoog (of hoger dan normaal)
dan nemen ze met u contact op om u te adviseren over een ander abonnement. 


Lees alle reviews over alle (consumenten) bedrijven van Nederland. En schrijf over uw eigen ervaringen!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (83)

Mobiel

Wat ontzettend slecht is dit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik heb mobiel abonnement met zoveel spijt aangeschaft. Ik moet elke keer. Om de 10 kilometer zowat een ander netwerk kiezen. Met de hánd... Zit er HELAAS nog 1,5 jaar aan vast. Kan het voor het maandbedrag x het aantal maanden afkopen. WAT EEN WAARDELOOS PRODUCT!!!!! Geen bereik, Helemaal K** is het. Klantenservicemedewerkers van Caiway zeggen zelf dat ze KPN hebben. Geven het dus toe, maar doen niets. Ik heb een bedrijf, maar kan dus niet bellen op mijn kantoor. Dan moet ik naar een andere plek. WAANZIN. Ik baal zo. Wat kan ik doen ??

M

Miranda

20-09-2023

0

Stelletje klootzakken daar

D

Derk

15-08-2023

0

Mobiele telefoon

Als je bij dit bedrijf een van de 30 mailtjes die je krijgt niet overziet en een stap vergeet ben je de lul als je graag genaaid wil worden zonder glijmiddel moet je vooral hier klant worden en dan krijg je te maken met een klantenservice waar de menselijkheid uitgeslagen lijkt te zijn ontzettend veel spijt dat ik hier klant ben geworden .

E

Eef

20-04-2023

0

Caiway mobiel

Mijn wifi thuis deed het niet die wij ook van caiway hebben en ik heb daar al een aantal keer over gebeld. Uiteindelijk kreeg ik dus buiten bundel € 50,- en wederom hierover gebeld. Dit zou gecrediteerd worden en dit is niet gebeurd. Als ik ze bel krijg ik dat het mijn schuld is !!! Ik raad dit zeker niet aan en neem vooral ander personeel en zorg dat de service ook goed zijn...

K

Kimberley

25-03-2023

0

Televisie en internet

Score is eigenlijk nog veel te hoog maar helaas kon niet lager. Wat er mis ging? Alles ging er mis. Het is de Wet van Murphy Contract is fout. Naam is fout. Afspraak pakket bezorgen komt niet. Afspraak monteur komt niet. 27 februari van 13.30 tot en met 18.32 continu met ze geappt en getelefoneerd. Bv. gesproken met Reyhan van Caiway. Allerlei beloftes gedaan niets is uitgekomen. 28 februari weer 1 uur gebeld met Xander van Caiway. Het pakket was om 11.00 verzonden en zou er om voor 17.00 bezorgd zijn. Nee dus geen pakket. Monteur komt 28 februari tussen 16.00 en 20.00. Niemand geweest. Dagen is er gebeld, gechat met heel veel medewerkers van Caiway en er zijn allerlei beloftes gedaan en letterlijk niets is nog goed gekomen. Contract zou handmatig veranderd zijn omdat het fout was vertelde Dominique van de Consumentenbond en wat blijkt weer niet gebeurd. Jongens wat moet ik nu nog doen om het goed te krijgen? Heb ik zo nog televisie en internet? Ik weet het niet meer. Heb nog nooit zo iets belachelijks meegemaakt. Ben ten einde raad. Benieuwd naar hoe het nu gaat? Ik had gekozen voor let wel overstapservice. Nou laat de service er maar af. Want 2 maart einde van mijn Delta contract dus afgesloten. En 3 maart zou ik dan Caiway krijgen. Maar ja geen pakket, geen monteur, geen internet, geen televisie. Werd doorverbonden met de afdeling afspraak voor monteur. Kon niet moest wachten op de email. Nog steeds geen email dus krijg geen start pakket en dus ook geen monteur. Conclusie zeer gezellig weekend met hond en kat. Ik heb er echt geen woorden voor. Wat een rotzooi bij Caiway en let wel op alle niveaus. Heb geen enkele afdeling gehad wat klopte. Jongens heb je een goede Tip laat het mij weten. Mijn vertrouwen zit rond het vriespunt.

L

Linda Westerdaal

04-03-2023

0

Internet. Opzeggen wordt bewust gefrustreerd.

Een jaar geleden werd bij ons glasvezel aangelegd. Abonnement genomen. Werkte prima. Opzeggen van abonnement lijkt echter onmogelijk. Op 10 oktober telefonisch opgezegd. Kreeg een nieuw aanbod waar ik niet op in ging. Op 9 november via chat op de site nagevraagd wanneer het abonnement eindigde. Konden ze niet vinden. Kon beter bellen. Gebeld. Na 10 minuten in de wacht verbinding verbroken. Opnieuw gebeld. Na 20 minuten kreeg ik een medewerker die mij doorverbond naar een dame die me keurig te woord stond. Uit coulance kon mijn abonnement per direct worden beëindigd. Top. Ik zou binnen 5 minuten een bevestiging per email krijgen. Die is na 24 uur nog niet binnen. Derhalve maar weer contact opgenomen, nu via Messenger. Begonnen om 8:09. Om 9:36 gevraagd of ik een reactie kon krijgen. Om 10:43 nogmaal. Nu om 11:38 nog steeds geen reactie. Inmiddels is er een aangetekende brief onderweg. Simpel opzeggen via de website is ook onmogelijk. Het lijkt er op gericht dat opzeggen zo moeilijk wordt gemaakt dat je maar opgeeft blijkbaar. Dan hebben ze de verkeerde aan mij.

G

GK

10-11-2022

0

Zeer zeer slecht zowel internet tv als de service

C

Chris van raak

20-10-2022

0

mobiele telefoon

Neem geen mobiel abonnement bij Caiway. Als je data bijkoopt word je in de volgende maand daarvan weer bestolen. In de nieuwe maand gaan ze eerst de nieuwe bundel opgebruiken, zodat je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet meer aan je bijgekochte data toekomt. Diefstal heet dat. De klantenservice doet alsof de neus bloedt. Caiway is ook niet aangesloten bij de geschillencommissie telecom. Je staat bij deze club dus letterlijk en figuurlijk in de kou.

K

Karel

14-10-2022

0

Caiway mobiel

Je komt niet van ze af. Je belt je mailt msn, en ze beloven van alles maar doen niets. In januari geef ik door dat mijn abonnement beëindigd moet worden, krijg ik zelfs een bevestiging van, maar de incasso's gaan gewoon door. 7 Maanden Lang! En nu nogmaals een bevestiging gekregen dat mijn abonnement wordt beëindigd ( wat al in januari was bevestigd) maar hoe vreend, nog steeds incasso's, gaat maar door. Ik ga mijn rechtsbijstand erbij halen, ik trek dit niet meer. Wees slim, koop echt niets bij dit bedrijf, slechtste klantenservice die je ooit kunt bedenken !!!!

N

Nes

26-08-2022

0

Mobiel

Op vakantie heb ik twee weken niet kunnen bellen of gebeld kunnen worden, ondanks dat m’n dochter vanuit Nederland contact had gehad, na talloze chat sessies met medewerkers, is er totaal niets ondernomen, werd er moedeloos van , bij thuiskomst zelf de klantenservice gebeld, na een paar minuten kwam de medewerkster erachter, was een fout van de medewerker die m’n dochter gesproken had, die was het vergeten door te geven, dus verschrikkelijk tenenkrommende klantenservice, verpeste een groot deel van m’n vakantie

A

André de Zeeuw

16-07-2022

0

Thuis en mobiel

Zowel thuis (glasvezel in de polder) als mobiel overgestapt naar caiway vorig jaar. Zolang alles werkt of goed geleverd wordt is het een mooie prijs voor een snel product. Zowel thuis als mobiel. Maar zodra je ze nodig heb ben je de klos. Het begon al met aansluiten… moesten we zelf achteraan. Bij de mobiel kreeg ik verkeerde simkaart, moest ik zelf achteraan. Bij een defect mag je wel eendagsvlieg uittrekken om telefonisch in de wacht te gaan staan. En dan hebben ze ook meerdere service nummers, waarvan er 1 dik betaald is, dat hebben we helaas ondervonden door de dikke rekening. Mooie is dat je mobiel een limiet aan betaalde nummers heeft, dat deze op slot gaan terwijl je thuis geen telefoon en WiFi meer heb. En om dit te verwijderen je weer dat betaalde nummer mag bellen. Nu draait alles weer en is de kabel in de rond weer gemaakt. Duimen nu dat het blijft draaien.

S

Sylvia

15-07-2022

0

Mobiel

Waardeloze service, sinds twee maanden overgestapt naar caiway (is T-Mobile) totaal geen verbinding in het buitenland, na talloze app chats. Nooit opgelost, daar we zakelijke relaties hebben zeer tenenkrommend, bij andere providers nooit problemen gehad, wordt bij hun. Actie nummer aangemaakt, vervolgens wordt er nooit op gereageerd, bij thuiskomst, gelijk overstappen, verpestte voor grootdeels vakantie pret , waardeloos

A

André de Zeeuw

13-07-2022

0

Wat niet!

Nergens wifi!!! Wat slecht Caiway, echt een drama provider! Wil je hulp, waar je voor betaald, krijg je niks! Alleen een dikke vinger. Stop die maar in je reet Caishit!

P

Piet

03-05-2022

0

Internet via Caiway

Inmiddels 12 dagen zonder internet. Caiway heeft monteur gestuurd en die heeft kabelbreuk ergens onder de stoep geconstateerd. Dan begint het... Delta is als netwerkbeheerder verantwoordelijk voor reparatie. Dat is het eerste dat Caiway zegt. Ik ben klant bij Caiway en niet Delta dus Caiway is voor mij aanspreekpunt. Inmiddels behoorlijk wat keren met Caiway gebeld en gevraagd wanneer men eindelijk eens geconstateerde breuk in kabel gaat repareren. Iedere keer hetzelfde antwoord. Ze hebben melding gemaakt bij Delta en die moet repareren. Caiway kan wel in het systeem zien dat melding is gedaan. Nou dat is heel fijn.. Ik wil weten wanneer die kabel wordt hersteld. Vriendelijk verzocht aan Caiway of zij contact met Delta kunnen opnemen en vervolgens aan mij kunnen terugkoppelen wanneer situatie wordt opgelost omdat Delta al helemaal nagenoeg onbereikbaar is. Medewerker van Caiway zegt steevast dat ze zelf geen contact op kunnen nemen met Delta omdat ze niet over nummers beschikken en dat er door Delta contact met mij opgenomen gaat worden. Dat wist ik al. Dat gebeurt alleen al 12 dagen niet. Ik wil graag weten wanneer dit dan eindelijk gaat gebeuren. Dat kan Caiway niet zeggen en ze kunnen ook niet bellen met Delta want daar heeft de servicemedewerker van Caiway geen nummer van. Op de vraag om dan een andere medewerker te laten bellen naar Delta en die dan weer contact met mij op te laten nemen komt dan het antwoord dat ook die medewerker dan te horen zal krijgen dat Delta met de klant, ik dus, contact op zal nemen. Zo houden ze je dagen aan het lijntje maar doen ze uiteindelijk helemaal niets voor je. Caiway is overgenomen door Delta. Het kan dan gewoon echt niet zo zijn dat Caiway intern niet aan de bel kan trekken bij Delta dat dit zo echt niet kan of op z'n minst bij Delta zou kunnen informeren wanneer er reparatie plaats gaat vinden. Ze houden je als klant gewoon voor de gek en komen met deze enorme slechte service weg door een callcenter er tussen te zetten die alles afvangt. Ik heb drie schoolgaande tieners die voor het onderwijs simpelweg internet nodig hebben. Nu oorzaak van de internetstoring niet bij mij ligt is Caiway verantwoordelijk. Die laten het gruwelijk afweten. Bedankt Caiway!

J

JvdP

06-04-2022

0

Nummerbehoud Mobiel

Aanvraag ging goed, totdat er een e-mail kwam: Huidige provider vraagt om het klantnummer. E-mail van CAIWAY geeft aan dat ik 'contact met hun op moet nemen' op dit nummer door te geven. Dus ik naar de klantenservice: Chat geopend, standaard riedeltjes 'digitale assistent voor dummy's' doorlopen. En toen zou er een medewerker komen. Nog 2 wachtenden voor mij. Half uur verder: NIETS! Geen reactie. Asociaal! Helemaal klaar met die club!

M

Marleen

02-04-2022

0

Caiway Mobiel

Van begin tot eind slecht georganiseerd. Willen contract aanhouden terwijl er geen contract is gesloten, blijf weg bij dit bedrijf!

R

Robin Hildenbrant

23-03-2022

0

Digitale tv

Sinds meer dan een maand zijn er geen programma's meer terug te kijken, hierover is meermaals contact geweest, met de toezegging dat dit 1 maart zou zijn opgelost, Natuurlijk is dat niet het geval, meest schokkend is wel dat er nu gezegd word "wij van caiway weten ook niet wanneer dit weer mogelijk is" wacht maar op een mailtje (belachelijk)

P

P.R. VAN HOUSSELT

16-03-2022

0

All-in-one abonnement

Zo lang het goed gaat, gaat het goed, maar bij problemen maakt de klantenservice er een puinhoop van- als ze al te bereiken zijn. Liegen, bedriegen, beloftes niet nakomen, weigeren om door te verbinden naar een ‘supervisor’, ook niet na vier keer bellen zonder zicht op een oplossing, in plaats van compensatie betalen voor weken zonder telefoon de factuur verhogen(!), eerst totaal niet reageren en dan onbegrijpelijke emails sturen, modem terug eisen, zonder dat nieuwe wordt opgestuurd, kortom PUINHOOP, en maar de prijs verhogen.

P

P. van Rhijn

23-02-2022

0

22-01-2022

Zou de 22 jan worden aangesloten, (zwart op wit) zit nu nog altijd zonder internet en tv. Echt kut. Via budget nooit problemen gehad. Wat een fout, om over te stappen naar Caiway

E

Eric

25-01-2022

0

Internet

Wees gewaarschuwd: blijf weg bij deze partij. Zie mijn communicatie hieronder... Je kunt mailen & bellen tot je een ons weegt. Ze helpen je gewoon niet. Goedkoop is duurkoop.....stom stom stom van me --------------MAIL 13 JANUARI-------------------- Geachte Caiway, Ik heb nog steeds geen antwoord ontvangen op onderstaande. Maae al wel weer een nieuwe factuur. Wat is de status van mijn klacht? Hoogachtend. Klantnummer: 2003791 --------------MAIL 6 JANUARI-------------------- Geachte Caiway, Wederom, zie ook hieronder, mail ik u met alles wat verkeerd gaat omtrent de facturering. Naar aanleiding van onderstaande mail ontving ik in december bijgevoegde factuur. Deze klopt wederom niet. Zoals hieronder voorberekend had ik geld retour moeten hebben ontvangen. Nu heb ik weer € 13,04 betaald..... Ik wil mijn geld terug. Hoogachtend. Klantnummer: 2003791 --------------MAIL 2 NOVEMBER--------------------- Geachte Caiway, Sinds juli 2021 zijn wij klant. Sinds het begin gaat eigenlijk al van alles fout. Wij zijn uitermate geduldig geweest, maar voelen ons absoluut niet serieus genomen. Ondanks het feit dat jullie klantenservice medewerkers uiterst vriendelijk zijn wij er helemaal klaar mee. Hieronder een opsomming. Wij willen ons contract dan ook per direct opzeggen. Klacht 1: Aansluiten abonnement Onze start bij Caiway was vreemd. Het internet kon niet aangesloten worden was de conclusie van de monteur. Er was geen signaal. Vervelend want het contract dat wij op dat moment hadden zou over 3 dagen aflopen, dus voor ons belangrijk dat het dan snel opgelost zou worden. Hier vervolgens zelf voor moeten bellen met de klantenservice. Deze kon niet aangegeven wanneer er dan een nieuwe monteur kon komen om het te checken en nog een hele boel ingewikkelde verhalen. Uiteindelijk werd er op afstand iets gedaan en hebben we uit ellende maar zelf de aansluiting geïnstalleerd. Jammer, want een monteur zou dit eigenlijk doen zoals afgesproken. Later zijn we nog gebeld door de klantenservice met excuses en is ons een korting gegeven op de eerstvolgende factuur. Netjes dachten we. Klacht 2: Mobiel abonnement overgesloten zonder toestemming Eind august ontvangen we een telefoontje. Of we ook willen overstappen naar een mobiel abonnement van Caiway. Verkoper heeft een aardig praatje. We vragen hem ons de aanbieding door te mailen. Dit opdat we er rustig naar kunnen kijken alvorens we besluiten hier wel/niet op in te gaan. Een paar dagen laten ontvangen we ineens een mail waarin we van harte welkom worden geheten bij Caiway Mobiel. Ofwel we zijn ineens overgestapt. Uhm huh? Nooit om gevraagd. Achter alles aan moeten bellen om de boel te cancelen. Zucht....gaat lekker bij die Caiway denken we inmiddels. Klacht 3: Maandelijks €65 gefactureerd ipv de afgesproken €35 Er valt ineens iets op aan de facturen: we betalen niet het afgesproken actietarief van €35 per maand voor ons internetabonnement. Nee we betalen €65. Hhmm even alle facturen nakijken: IN MIJN MAIL STOND HIER EEN TABEL MET DE CALCULATIE, KREEG IK HIER NIET INGEKOPIEERD WAARUIT BLIJKT DAT WE €78,23 teveel betaald HEBBEN Ik heb inmiddels al zo vaak over deze klacht gebeld dat ik het niet eens meer kan tellen. Vandaag ben ik geëxplodeerd (arme klantenservice medewerker, hij kan er niets aan doen dat alles zo ontzettend dom is geregeld) nadat ik dit verhaal voor de zoveelste keer heb moeten uitleggen. Voor de zoveelste keer heb moeten aanhoren dat jullie er mee bezig zijn en dat het goed komt. Aangegeven dat ik er absoluut geen vertrouwen meer in heb. Gevraagd, voor de zoveelste keer, of ik per mail een bevestiging kan ontvangen van dat dit alles goed komt. Hoeveel ik gecrediteerd krijg en wanneer. Maar dit alles kon niet. Ik moest een mail sturen naar dit adres. Bij deze doe ik dit dan ook met de volgende eisen, ben klaar met vragen: - Ik wil het te veel gefactureerde bedrag z.s.m. terugontvangen En per direct mijn abonnement opzeggen Ik wens nooit, maar dan ook nooit meer zaken met jullie te doen Ik vind het schandalig dat ik op dit tijdstip na een dag hard werken nog met jullie bezig moet zijn. Schande. Hoogachtend, Contractnummer: 102004670

A

Anoniem

24-01-2022

0