Xenos

Alle reviews

Xenos

55% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (44)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Afval emmers

    Nooit meer

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    diverse produkten, waaronder sierkussens en olie

    Via de webshop besteld. Snel bezorgd, prima kwaliteit, zorgvuldig verpakt (zodat er niks kon lekken en/of beschadigen).

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Versiering

    Nog geen ster waardig!! Wat een k-t winkel is de xenos. Sevice nog lager dan het iq van een stoeptegel..... Mijn advies koop hier niks! Zodra je de klantenservice nodig hebt alleen maar gezeik. Bestellingen Annuleren staat niet in het woordenboek. Spullen afhalen kan vanaf 6 dagen dus bestel al zeker niks wat je snel nodig hebt. De gemiddelde AliExpress levering kan hiermee concurreren. Wil je een bestelling annuleren omdat je de levertijd te lang vind zul je eerst naar een winkel toe moeten. (Deze zijn open van 9.30 tot 17.00) al moeilijk te halen voor een werkende Nederlander. Den denk je goed bekeken deze kantoortijden. Met pijn in moeite om 16.55 bij de winkel, is het personeel al lang en breed vertrokken. Kan gebeuren op een rustige dag. Poging 2... Wat denk je iedereen vertrokken.
    Samengevat systeem van dit bedrijf werkt voor geen meter en is erg achterhaald. Denk je bij de klantenservice iets gedaan te krijgen sturen ze je gewoon naar de winkel die dan vervolgens niet berijkbaar is voor 40 uur werkende mensen...
    Zou niet moeilijk moeten zijn om geld terug te storten

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Winactie

    In april al een winactie gewonnen en tot op de dag van vandaag nog steeds niks gekregen. Wordt van het kastje naar de muur gesmeten en er wordt niet gereageerd op mijn berichten, wat wel gelezen wordt. Erg slecht!!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Van alles

    Bestelling niet compleet geleverd.
    Post.nl zegt afgeleverd ( niks ontvangen)
    Ja 1 van de 4 producten.
    Klantenservice bellen ,mailen.bellen
    Nu welles nietes spel met post.nl
    Ik ga niet betalen voor iets wat ik niet ontvangen heb.
    Post .nl zet te pas en te onpas gewoon je spullen op de stoep
    Iedereen kan het zo pakken.
    Ik kan niks bewijzen
    Maar betaal echt niks voor wat ik niet heb gehad.
    Ben er zo klaar mee.
    Xenos los dit op aub
    Is niet mijn verantwoordelijkheid

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Kast + paar voorraadpotjes

    Waardeloos. Online kast besteld, paar potjes maar meebesteld. Krijg je een mail, kast niet op voorraad, je krijgt geld terug, geen moment om even te kunnen reageren wat ik wil doen, en worden gewoon die potjes geleverd waar ik geen interesse meer in had. 2x een email gestuurd, 2x niks gehoord. Kon uiteindelijk zelf opdraaien voor de retour-kosten. 1x, nooit weer. 0 klantenservice.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Lampekap.

    Nooit geen Xenos meer...!!
    Waardeloze gang van zaken.
    Waardeloze service.
    Waardeloze bezorging.
    Nooit meer dus !
    Wees gewaarschuwd.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Zeer slechte klantenservice

    Zeer slecht

    Van december bezig om €19.99 retour te krijgen

    Xenos maakte een fout door €9,99 over te maken en de resterende €10 kan ik naar fluiten

    Inmiddels 14 mails en 18 telefoontjes verder
    Nog steeds niet opgelost

    Ze beloven terug te bellen maar doen ze niet
    Dan geven ze aan het is betaald

    Bel je weer en zeggen ze dat ze een fout hebben gemaakt en binnen 10 werkdagen staat het op je rekening 😤

    Senior Smarand van Xenos zou t oplossen maar zij laat niks meer van zich horen

    Xenos stuurt 2x maal een schandalige incomplete en beschadigde vakkenkast
    Biedt compensatie maar keert niet uit

    Je kunt naar de klachtencommissie kost je €150 maar de kast was €79

    Nou dan ben je mooi een aap gelogeerd

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    3 Serviessets

    1 16 dagen levertijd ano 2021 kan echt niet

    2 3 dagen thuis blijven u pakket wordt morgen bezorgd na contact gelegd te hebben met klantenservice vriedlijk en duidelijk tewoord gestaan prima klantenservice werd duidelijk dat ik nog 5 dagen moest wachten ja eindelijk ze zijn binnen wat schetst mijn verbazing 2 geleverd ipv 3 weer bellen half uur ja echt een half uur in de wacht het antwoord is ja u heeft een nalevering ow oke maar dat staat niet op de pakbon daar staat alles geleverd waneer komt de na levering als het goed is deze week meneer en anders nog even geduld hebben volgende dit kan niet waar zijn maar ja wel hoor
    Ik bestel echt nooit weer iets bij xenos dan wacht ik wel dat de winkel weer open is

    Nogmaals verbaasd dat dit nog kan in deze tijd heel bijzonder

    Groet van der heide

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Wijnrek

    Op 25-01 een bestelling gedaan welke binnen 4 tot 10 werkdagen zou worden geleverd. Na 15 werkdagen nog altijd niets ontvangen, PostNL heeft het pakket zelfs nog niet binnen.
    Meerdere contactformulieren ingevuld zonder respons, daarna met de klantenservice gebeld. Zij spelen een bandje van 2 minuten af en vervolgens melden ze dat het erg druk is en hangen ze op.
    Dank je wel voor de service.. Ik heb nu dus nog steeds geen idee waar mijn pakketje is.
    Eerste en laatste bestelling die ik bij deze winkel doe.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    fruitschaal

    verzending traag, verpakking zeer slechts 3 mm doos, dus inhoud was gebroken. na 2 weken en 5 emails betaalt xenos aankoopwaarde terug maar niet de door mij betaalde verzendkosten. Toppunt van slechte service. Xenos hult zich in stilzwijgen en bij onderzoek blijkt xenos nergens te zijn aangesloten, geen enkel consumentenbescherming dus

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    2x Pampagrass 1x pluim small

    2x pampagrass besteld, 2 vershillende kleuren ontvangen.
    1x pluim small besteld daar zijn 3 takken van afgebroken.

    meerderen keren gemaild maar ik krijg geen contact met xenos
    ook meerdee keen gebeld maar de hoorn word er op gegooid,

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Te veel

    Niks geleverd gekregen, geen mail terug, wel mijn geld kwijt.
    Wat een smerig vies bedrijf
    Ik hoop dat de winkels zullen verdwijnen...
    Na verzoek om terugbetaling nergeren ze je volledig

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Servies

    Zeer Slecht!!! Doos is ingedeukt en beschadigd geleverd. Er waren meerdere borden stuk geleverd van mijn bestelling. Ik wacht nu nogsteeds op de na levering. Waarvan 1 bord die ik besteld had niet meer verkrijgbaar was. Dus ik heb nu een serviesset die niet compleet is. Die ik wel nodig had met kerst. Ik zal hier niet nog een keer bestellen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Webbing Bandung kast

    Erg teleurstellende ervaring: ik had een lichte Webbing kast besteld voor in mijn slaapkamer, maar kreeg in plaats daarvan een zware Industriële kast geleverd die ik niet kan verplaatsen en dus al anderhalve week in de woonkamer in de weg staat. Contact opgenomen met de klantenservice en na 5 dagen kreeg ik een reactie dat ik kan retourneren bij een postnl-punt (tegen extra betaling) en dat zij als ze mijn retour ontvangen hebben de juiste kast opsturen. Waardeloze service - de industriële kast weegt namelijk 25kg en past niet in een auto dus retourneren is niet mogelijk. Zij hebben een fout gemaakt, maar nemen niet de verantwoordelijkheid om dit goed op te lossen. Had ik maar nooit die kast besteld, wat een teleurstellende ervaring.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    serviesgoed

    Super!!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Een kast

    Kast besteld deze werd kapot geleverd lades passen niet hij is gedeukt en de verf eraf. Retouren mag maar dit past niet in een normale auto en ik kan de doos niet eens zelf tillen. Ophaal service doen ze niet aan wel kon ik een paar euro ( totaal niet in verhouding) korting krijgen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    krukje online

    er zat een xenos bij mij om de hoek maar dat is nu een andere winkel
    vind het jammer dat de xenos weg is want ik ging er best vaak even naar binnen toe

    maar nu heb ik al een paar keer online bestelt en dat gaat telkens heel goed
    de laatste keer was een leuk krukje
    ik had het met een paar dagen in huis en het was in de aanbieding dus lekker goedkoop

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Tuinstoelen

    Wat een goede service bij Xenos!!! Ik had 6 tuinstoelen gekocht voor €300,- een 2 weken later waren ze in de aanbieding €10,- korting. Nadat ik had gebeld kon ik gewoon langs komen met de bon en kreeg ik in de winkel mijn €60,- terug gestort. Dat is pas klantvriendelijk! Ik was al ambassadeur van Xenos maar nu helemaal!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Hordoeken en buitenverlichting

    Het is begrijpelijk dat er langere levertijden kunnen optreden in de Corona-crisis. Wat niet begrijpelijk is, is zeggen dat het pakket nog niet bekend is bij postNL, om vervolgens van PostNL te horen dat het al 5 dagen ligt te verstoffen in het distributiecentrum. Ik heb daar natuurlijk geen zin in en wil de online bestelling annuleren, conform de 14 dagen bedenktijd (dit recht is er ook als het product nog niet is ontvangen door de klant)

    Krijg ik vervolgens te horen dat ze daar niet toe bereid zijn en dat de enige manier van ontbinden, het weigeren van het pakketje aan de deur inhoudt. Xenos is zeer onbeschoft aan de telefoon en zijn verontwaadigd als je op een gegeven moment je geduld verliest met ze.

    Nee, ik kan niemand aanraden om er online iets te bestellen. Je kunt beter naar de winkel gaan.

Anderen bekeken ook

Juwelier It's Beautiful
65 reviews

Juwelen kopen gebeurt vandaag de dag steeds meer online. Het is dan ook veel gemakkelijker om dit vanuit huis te doen en het aanbod is vaak oo...

Hipinderegen.nl
4 reviews

Helaas regent het in Nederland nog wel eens, dus moet je je saaie regenjas weer aan of dat oncomfortabele, lelijke regenpak. Je ziet er niet uit, m...

Sinner
5 reviews

Heeft u een sport zonnebril, skihelm, skihandschoenen, skibril of iets heel anders gekocht bij Sinner? Deel hier uw review over deze webshop. Daar ...

Scapino
61 reviews

Scapino: Ervaringen Hou jij van koopjes als het gaat om schoenen of kleding? Misschien kom jij dan wel vaak bij de Scapino! Maar is goedkoop geen ...

Xenos

Wat is Xenos en bent u ooit daar naar toe gegaan? Hoe was uw ervaring van het bezoeken van de winkel of hoe hebben de consumenten het ervaart. We verzamelen reviews over bedrijven en winkels van consumenten die eerder daar een product hebben gekocht of daar gingen winkelen. Wij als NederlandReview hebben dus verschillende reviews van verschillende echte klanten op onze portaal waar u kunt zien of Xenos wel een goeie winkelketen is. Wij als NederlandReview zijn een onafhankelijk platform waar de mensen hun reviews dus kunnen achterlaten. Hiermee winnen we informatie voor de consumenten die ooit is bij Xenos willen werken of producten daar willen kopen. Zoals ik het eerder aangaf, hoe was uw ervaring daar? Waren ze klantvriendelijk, waren de producten etc. van topkwaliteit? Met de reviews kunt u dus lezen hoe het daar is. Natuurlijk is het per winkel verschillend.

Over Xenos
Xenos is een winkelketen gevestigd in het land Nederland. Het is dus een Nederlandse winkelketen die gespecialiseerd is in het verkoop van zeer diverse goederen. De eerste winkel Xenos is opgericht te ’s-Hertogenbosch (Den Bosch ) in het jaar 1973 als onderdeel van de SHV groep na hun overname van De Gruyter in 1971. Xenos begon ooit vroeger als een kruideniersformule en is in het jaar 1989 overgenomen door Blokker. Later kwamen de echte eerste drie winkels in Eindhoven, Utrecht en Amsterdam.
Het hoofdkantoor is gevestigd in Waalwijk waar circa 120 mensen werken. In het jaar 2000 is er een grootte van 40.000 m2 distributiecentrum gevestigd. Ze gebruiken voor het laden en lossen half-automatische voertuigen die op afstand te buren zijn. 

Er zijn vijf- tot zesduizend verschillende soorten producten verspreid over meer dan 300 filialen in zowel Nederland als in Duitsland in het jaar 2014. 

Xenos is dus een winkelketen met huishoud,- cadeau- en woondecoratie artikelen waar zij ook etenswaren verkopen. 

Voor Xenos Duitsland werd er in het jaar 2014 een omzetgroei verwacht en zal een look hebben van de Nederlandse Xenos winkels. Ook heeft Xenos een webshop met vernieuwde winkelformule van Xenos te completeren en informatie aan te bieden.

Xenos diensten
Xenos biedt zowel als huishoud,- , cadeau- en woondecoratie artikelen zoals ik het net over had. Ook verkopen ze etenswaren zoals zoetwaren, superfoods, kruiden en sauzen en veel meer. 

Volgens Xenos heeft Xenos een wereldkeuken die daar is vertegenwoordigd. Ze hebben heerlijke pijnboompitjes, pesto en andere Italiaanse lekkernijen die je kan bestellen volgens hun. 

Ze hebben ook categorieën van tafels waar je een sfeervolle tafelkleed en gezellige servetten kunt gaan bestellen volgens Xenos.  Als je op werkdagen voor 22:00 besteld bij Xenos haar webshop, dan heb je het de volgende dag in huis. Ook is er een gratis verzending vanaf €30,-. Als het totaalbedrag lager is dan €30,-, betaal je €3,99 aan verzendkosten per bestelling. Ook is het mogelijk om het achteraf te betalen en gratis te retourneren in de Xenos winkels.

Klachten
Xenos heeft een uitgebreide klantenservice waar je je bestelling status kunt kijken of kunt laten annuleren . De klantenservice is van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur telefonisch bereikbaar met uitzondering van feest- en zondagen. Het is ook mogelijk om een e-mail te sturen. 
Ooit een klacht gehad en erover besproken met Xenos? Laat het weten aan NederlandReview voor de consumenten!

Lekker goed EN goedkoop? Of toch maar niet? Lees ervaringen over bestellen en retourneren van klanten bij Xenos. Zo weet u precies wat en waar u koopt. Lees beoordelingen bij NederlandReview

}