MediaMarkt

Alle reviews

MediaMarkt

34% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (259)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Koelkast

    Mijn moeder van 82 had bij Mediamarkt een roestvrijstalen koelkast besteld welke de volgende dag werd geleverd. Helaas met twee deuken waarvan 1 grote in beide deuren.
    De oplossing van Mediamarkt was een online cadeaubon van 75 euro. Kan me niet voorstellen dat iemand hier mee kan leven dus met mediamarkt afgesproken dat ze de koelkast weer konden ophalen. Intussen heb ik een nieuwe koelkast voor haar besteld die de volgende dag zou worden bezorgd waarbij de beschadigde koelkast meteen werd meegenomen. Mijn moeder heeft een halve dag gewacht en circa 10 minuten voor de bezorger er zou zijn kreeg ik een mailtje dat ze niet kwamen omdat de tweede koelkast ook was beschadigd. Dit zou snel worden opgelost. Inmiddels is de gedeukte koelkast opgehaald waarbij Dynalogic twee flinke winkelhaken in het vinyl in de keuken heeft gemaakt. Volgens Dynalogic haar schuld omdat ze de vloer niet had afgedekt?
    De nieuwe koelkast zou meteen worden gebracht maar is er tot op heden nog steeds niet.
    Dame van 82 zit inmiddels al bijna een week zonder koelkast, wanneer we bellen (al eens geprobeerd om een telefoonnummer te vinden op de website, je moet chatten, maar ook die zijn al de hele week niet bereikbaar) wordt elke keer beloofd dat er spoed wordt gemaakt, maar inmiddels staan de boodschappen al een week op het balkon. Gelukkig is het niet meer zo warm

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    koelvriescombi

    Na ruim 4 weken nog steeds geen monteur om inbouw koel/vries combi af te maken van de 2e bestelling omdat de 1e koelkast een Samsung combi niet paste, het betreft hier enkel wat beugels die niet aanwezig waren bij levering van 2e koelkast. Monteurs geweest 2 x ( waren met 2 man ) maar wisten niet wat ze moesten komen doen, want hadden geen beugels mee gekregen,( terwijl ik avonds nog contact heb gehad met een meisje die mij belde )heb duidelijk aangegeven dat monteurs 4 beugels mee moesten nemen . 6 x naar de winkel zelf geweest omdat de klanten service niet opneemt of na 25 a 30 min wachten krijg je een Belg aan de lijn die nergens verstand van heeft en je niet begrijpt als het over beugels gaat. Ook nog een keer een jongen uit de Achterhoek aan de lijn gehad die zeer humeurig was en niet te verstaan was v.w. dialect. Echte kut service MediaMarkt voortaan koop ik bij Cool blue want van enige coulance of begrip is hier geen sprake vooral niet dat je bij de huidige temperaturen van meer dan 28-32 gr niet zonder koel/vries combi kunt. Ik ben herstellende van een zeer zware hartoperatie die nog maar net heeft plaats gevonden, maar door dit enorme geneuzel zou je het opnieuw aan je hart krijgen. We zijn inmiddels 4 weken verder en de inbouw is nog steeds niet afgemaakt omdat de 4 beugels die aan de koelkast deur bevestigd moeten worden en waar dan de plastic geleiders in passen van de deur van de inbouw kast zelf, er nog steeds niet zijn 14-08-2022. Op 15 -08 nieuwe brief geschreven met het verzoek huidige koelkast maar om te ruilen voor één waar wel de benodigde beugels bij zitten. Toen werd ik rond 19.58 uur door ene Brain gebeld dat hij en zijn collega’s er niets van begrepen wat er aan de hand was ook niet om wat voor soort beugels het ging, want zij ( ik denk België) hadden geen contact met Utrecht ( The Wall) dus wisten niet wat er nu aan de hand was. Ik heb div foto’s opgestuurd hoe de beugels er uit zouden moeten zien. 16-08 nog geen reactie gehad en ook op 18-08 geen duidelijke ontvangst van mail met foto’s gehad, maar dan het volgende:
    (17/08/2022 13:31)
    Beste Charles Van den Berk,
    Mijn excuses voor het ongemak.
    We hebben navraag gedaan of we deze metalen beugels nog kunnen na leveren.
    Zodra hier een terugkoppeling op komt houden we u zo spoedig mogelijk op de hoogte.
    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    Met vriendelijke groet,

    Lorenzo

    MediaMarkt klantenservice

    (Daarop heb ik het volgende geantwoord en verstuurd op 17-08)
    Sorry hoor maar dit is ronduit belachelijk wat hier gebeurt, is een steeds weer ander verhaal om tijd te rekken. Hier stopt het ik wil dat jullie mijn koel/vries combi komen omruilen en inbouwen waar ik al weken geleden voor betaald heb. Misschien zitten er dan wel de benodigde beugels bij indien omruilen niet mogelijk is zie ik af van de aankoop en kunt u het volledige bedrag van 578,99€ terug storten dit bedrag is inclusief 99,00€ inbouwkosten en de koelkast ophalen. Nu 22-08 opnieuw naar de winkel.
    (23/08/2022 08:37)
    Beste Charles Van den Berk,

    We zijn je niet vergeten! Ik heb navraag gedaan en ik wacht nog op een reactie. Ik kom zo snel mogelijk bij je terug.

    Heb je nog andere vragen? Ik help je graag!
    Met vriendelijke groet,

    Yusuf

    MediaMarkt klantenservice

    Ik wacht al weken , dus ….op zijn Hollands gezegd lulkoek



    23/08/2022 09:29)
    Beste Charles Van den Berk,

    Bedankt dat je contact hebt opgenomen met MediaMarkt.

    Ik heb vernomen vanuit de leverancier dat er bij dit model geen metalen sleep systemen worden geleverd maar van kunststof deze zitten in het zakje van de handleiding meegeleverd.

    Heb je verder nog vragen? Ik help je graag.
    Met vriendelijke groet,

    Yusuf

    MediaMarkt klantenservice
    Ik zou als ik jou was maar eens in het instructie boekje kijken achterin, i.p.v een antwoord te versturen waar niets van klopt, misschien moeten de monteurs dan ook maar een extra cursus gaan volgen

    (29/08/2022 14:19)
    Beste meneer Van den Berk,

    Zojuist heeft u bij ons in de winkel met mijn collega gesproken over het retourneren van uw koelkast.
    Ik heb nogmaals een bericht verzonden naar mijn collega's van MediaMarkt online.
    Hierbij wil ik u bevestigen dat ik het volgende naar mijn collega's van MediaMarkt onlie heb gestuurd:
    "De klant is weer aan de balie geweest en wenst graag zijn koelkast retourneren en zijn geld voor zowel de inbouw als de koelkast terug ontvangen.
    Meneer wacht inmiddels erg lang op een antwoord. Zouden jullie dit z.s.m. op kunnen pakken met de klant?"

    Met vriendelijke groet,

    Jorrit

    Jouw MediaMarkt-team

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Tv

    Al 4 dagen aan wachten dat iemand mijn te woord staat en nu nog steeds geen oplossing voor mijn kapotte tv niemand belt me of mailt me moet ze continu zelf bellen maar ook dat gaat heel moeilijk wordt steeds doorgeschakeld na 20 min en dan wordt de verbinding zomaar verbroken nu zit ik hier met een kapotte tv want ik in april heb gekocht bij media markt Tilburg!!!!!!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Refrigerator

    hello, we bought a refrigerator on August 15th, although it was said that the refrigerator would be delivered the next day, it was not made. A few phone calls did not work once to go to the store. After 2-3 e-mails, a date was given for 26 August. The door would open in 2 minutes. Then we got the date for August 27, but today it was delivered 1 hour after the time called 15:30-16:40. However, the whole apartment was on the doorstep with two men fighting.Everyone was in fear. He left the refrigerator in front of the door. They are gone. Unpacking etc. nothing was done. Is it working or is there any damage? Nothing
    The paper was thrown out like they were signed and they left. This is not nice. I don't know how you can make up for this, but it is a behavior that does not suit the media market family. I have been using this store for many years. This is the first time I regret it. I will share this experience everywhere for your information.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    AEG vaatwasser

    Op 25 Juli een nieuwe aeg vaatwasser gekocht. Mét installatieservice. De maandag daarom zouden ze komen leveren en installeren. Ze kwamen maandag met zijn 2en, en wisten binnen 5 minuten al dat het niet zou passen. Er zou teveel ruimte tussen de vaatwasser en het aanrechtblad zitten, en het frontje van het keukenkastje zpu er niet op passen. Ik ben zelf monteur dus heb genoeg inzicht om te zien dat dit onzin was. Na 5 minuten zijn ze vertrokken zonder de vaatwasser ook maar uit te verpakking te halen. Ik terug naar MM A’dam ZO, wilden ze me een goedkopere, van een onbekend meek verkopen. Ben ik niet mee akkoord gegaan. Na ruim 1,5 uur kwam de verkopen met:” wij hebben ook nog een ander bedrijf, we kunnen die proberen”
    Ben ik mee akkoord gegaan. Anderhalve week later, en tig afwasbeurten met de hand later, kwamen ze en hadden hem binnen het uur geinstalleerd. Ik Media Markt terug gebeld dat ik zwaar ontevreden ben over de service, aangezien het dus gewoon paste, en ik 2x vanuit Uithoorn terug moest naar de MM. Dit was geen probleem die ontstaan was door omstandigheden, maar gewoon regelrecht onwil, terwijl ik voor installatie en alles wat daarbij hoort €100,- heb betaald. Ik heb een verzoek ingediend voor compensatie ivm de lange wachttijd, verspilling van benzine dat we eigenlijk even niet konden missen. Alsof alles niet duur genoeg is op t moment. Nou bieden zee een voucher aan van €50,- te beeteden in de media markt. Heb nogmaals uitgelegd dat ik hier niets aan heb. Kreeg antwoord: dat is niet ons probleem. Of je neemt de voucher of je krijgt niets!! Lekkere service. Ik koop niets meer bij de media markt en zal een ieder die hier wel naartoe wil het afraden. Ik haal mijn orodukten wel bij Expert of BCC, waar ze wel weten wat service is!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Saitek throttle quadrant

    Heeeeeeel slecht te bereiken. Geen reactie op geen enkele manier. Telefoonisch bandje zegt, wij doen ons uiterste best u zo snel mogelijk te woord te staan, dit zal niet langer zijn dan 1 minuut.

    Wij stonden 14 minuten in de wacht en toen werd de verbinding verbroken. Over de chat word ook niet gereageerd. En via facebook ook nie. Voor zo'n grote organisatie vind ik het heel slecht.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Samsung qled televisie

    Heb een Samsung qled gekocht bij MediaMarkt markt en netjes betaald maar naar twee weken nog geen televisie heb gemaakt en gebeld ze zeggen steeds heb het door gestuurd naar de vestiging maar ze bellen en mailen maar niet terug dus hele slechte service je moet wel op tijd betalen maar netjes leveren ho maar

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Bij de Mediamarkt hoef je tegenwoordig ook niet meer te winkelen. Blijkbaar voert de locatie in Hoog Catharijne een speciaal ontmoedigingsbeleid voor zowel dieven als klanten.

    Ik was op zoek naar een speciale SD-kaart voor mijn fotocamera. Afijn, ik kon hem niet vinden na de hele winkel te hebben doorgezocht (want het assortiment voor fotografie is echt bedroevend daar).

    Bij het verlaten van de locatie werd ik echter staande gehouden door een beveiliger die mijn tas wilde doorzoeken "omdat ik zo vluchtig door de winkel liep".

    En dat terwijl een, jawel, *blank* stel even voor mij gewoon door kon lopen. Er ging bij hen zelfs nog een poortje af, maar nee hoor, dat was voor desbetreffende persoon geen reden voor ingrijpen.

    Ik kreeg haast het gevoel dat er etnisch geprofileerd werd. Uiteraard had de betreffende beveiliger geen enkele geldige reden om mijn tas te doorzoeken. Hij was al die tijd niet eens van zijn plek gekomen. Hij vroeg zelfs naar bonnetjes van producten die de Mediamarkt niet eens verkoopt.

    Mediamarkt, als er zoveel problemen zijn met diefstal, moet je dan niet gewoon de opzet van je winkel aanpassen zodat er meer zicht op het winkelwaar is en de deuren niet wagenwijd openstaan?
    Deze maatregel is duidelijk vanaf de tekentafel bedacht door een wanhopige manager, zonder ook maar even na te denken.

    Overigens ben ik daarna meteen bij Kamera Express langsgeweest. Wat een verademing!
    Een winkel met aanbod voor échte fotografen en waar je wel gewoon als een klant behandeld wordt in plaats van een crimineel.

    Ik weet wel waar ik volgende keer wil winkelen.
    Echt wat een verloedering van een ooit zo fijn Nederlands bedrijf.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Koelkast gekocht

    Op 11 augustus om 19:30 een koelkast online besteld. Hierbij werd vermeld, vóór 23:59 besteld, morgen in huis en zou deze op voorraad zijn. I.v.m. de hitte, en een defecte koelkast, is een nieuwe koelkast hard nodig, erop vertrouwd dat het de volgende dag geleverd zou worden. Echter klopt deze informatie niet en voel ik me misleid. Als ik de koelkast niet zo hard nodig had en zelf één koelkast in de winkel kon ophalen, had ik deze bestelling zeker geannuleerd. Zeer teleurgesteld. Contact gehad met FirstLogistics die de koelkast zouden afleveren, deze geven aan dat de leverdatum vanuit de Mediamarkt aan hun is doorgegeven en hun zelf als bezorgers hier niet voor verantwoordelijk voor zijn.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vriezer

    Ik had een vriezer gekocht omdat mijn oude vriezer niet goed meer werkte. Er werd een koelkast bezorgd. Deze gelijk geweigerd en de bezorger nam hem mee terug. Ik heb vervolgens gelijk gebeld en de dame zei dat ze er gelijk achteraan ging. Dit heeft ze ook gedaan. Ik kreeg een mail dat ze eerst het product retour moesten hebben voordat ze de andere kinden opsturen. Beetje raar, ik bestel en betaal een vriezer naar krijg een koelkast die ik gelijk weiger. Over de weigering heb ik een mail ontvangen dus is bij mediamarkt ook bekend. Nu bijna 1 week later zit ik nog zonder vriezer en kan ik ondertussen mijn eten uit de oude vriezer weggooien. Er word niet meet gereageerd op mails.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Klantenservice is onmachtig en medewerkers zijn onervaren en niet behulpzaam

    Sinds 3 juli '22 heb ik een smartphone Samsung Galaxy s21 plus besteld. €444 aanbetaling gedaan met abonnement via Tele2. 5 juli zat ik thuis te wachten om mijn bestelling te ontvangen. Tot mijn verbazing heb ik een bericht van Postnl gekregen dat mijn bestelling is op mijn adres is bezorgd alhoewel dat ik niks heb ontvangen en nog erger stond er een handtekening die helemaal niet van mij is. Daarna heb ik meteen bij mijn buren langs geweest maar niemand wiste ervan. Sindsdien bel ik naar MediaMarkt klantenservice om oplossingen te vinden maar tevergeefs. Medewerker zijn onmachtig om een probleem op te kunnen lossen. Ze horen van mij en zeggen dat ze mijn verhaal zullen doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. Zij zeiden tegen me dat ik een e-mail zal krijgen met een link. Via deze link kan ik een formulier invullen zodat MediaMarkt een onderzoek kan starten. Maar er stond op deze e-mail geen link en ook geen bijlage zoals ze beweerden. Op de e-mail stond geschreven dat ik op een andere e-mail moet wachten met onderwerp 'bestelling MediaMarkt niet ontvange' en de afzender moet zijn 'customer service MediaMarkt'. Na meerdere malen bellen werd deze e-mail uiteindelijk gestuurd op 13 juli. Na het invullen daarvan heb ik vernomen dat ik binnen 3 dagen antwoord zal krijgen maar pas na 2 weken heb ik antwoord gekregen dat Postnl zegt dat de bestelling op het juiste adres is bezorgd. Niks over een valse handtekening. Weer gebeld met vol frustratie en stress naar media markt en weer hetzelfde proces. Nu wacht ik weer op een juiste e-mail met het juiste formulier. Hooguit zal ik niks krijgen. Dus MediaMarkt gaat je niet helpen als jou bestelling niet krijget. Geen online bestellen bij MediaMarkt ze nemen het niet serieus en je bent als klant helemaal niet de koning maar wel een slachtoffer.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Slechte service MEDIAMARKT

    Samsung A13 besteld. Ondeugdelijk toestel. Laad niet op met de gebruikelijke samsunglader. Kort erop extra een samsung fastlader besteld. Maar na twee korte maanden gebruik, is opladen enkel mogelijk wanneer deze volledig uitgeschakeld is. Oplaadduur minimaal 8h. Klantenservice opgezocht en vriendelijk verzocht om het toestel om te ruilen of teruggave aankoopbedrag. Meerdere mails gestuurd. Maar tot mijn grote teleurstelling houd mediamarkt zich enkel vast aan hun eigen voorwaarden.

    Op de serviceverlening van mediamarkt reken ik niet meer!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Smartwatch samsung

    Online besteld en na 30 minuten afhalen. Na 30 minuten lag het produkt niet klaar en bleek het zelfs niet op voorraad te zijn. Slechte service!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Koelkast SAMSUNG RB38T634DSA

    Complimenten aan MediaMarkt! Vanaf aankoop 1juli2022 tot thuislevering is alles goed gelopen.
    Bijvoeging: Pluspunten aan jullie medewerker Danny (afdeling wasmachine,koelkast e.d.) met zijn uitgebreide kennis,geduld en advies. Ga zo door!
    Normaal tref je gehaaste en ongeïnteresseerde medewerkers en met weinig kennis op producten.
    Ben heel erg blij met mijn aankoop!
    Reden dat ik nog naar MediaMarkt kom!!! Top Service

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Wasmachine koelkast TV magnetron

    Complimenten aan de service van MEDIA MARKT‼️

    Onze magnetron was al over de garantie datum 5 jaar oud, en ze hebben het gratis gemaakt. Ik had niet eens een bon v d aankoop.

    Nu moesten we na jaren weer een magnetron aanschaffen.
    Cool Blue neemt de oude magnetron niet mee terug, maar MEDIAMARKT doet dat wel. 👍🏼

    Voor ons een reden om altijd bij mediamarkt te kopen‼️

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    3 rookmelders

    Mediamarkt nooit meer!

    Zeer slechte service. Je wordt afgescheept. Telefonisch kan er niks geregeld worden. Men geeft het door. Een manager of supervisor krijg je niet te spreken.
    Maken fouten. Geloven je niet, ondanks aangeleverde bewijzen. Proberen met vage instructies het proces van terugbetalen zo lang mogelijk uit te stellen. Je moet elke keer zelf actie ondernemen, want Mediamarkt onderneemt geen actie.
    Mijn mediamarkt-team/klantenservice zit er niet voor mij en niet om service te verlenen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Wasmachine

    Met mijn moeder een wasmachine gekocht bij MediaMarkt Bergen op Zoom. Heel vriendelijk geholpen daar. Twee dagen later werd de machine bezorgd, deze was beschadigd dus de bezorgers namen de wasmachine mee retour. Er werd gezegd dat er de andere dag een nieuwe bezorgd zou worden. Maar helaas dit blijkt niet te kloppen. Ik heb al meerdere telefoontjes gepleegd en steeds krijg ik te horen dat het goed komt, maar voorlopig zit mijn moeder zonder wasmachine. De service laat te wensen over.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Koelkast

    Nu weet ik weer waarom ik vrijwel nooit iets bij jullie bestel!
    Gisteren een koelkast besteld, op de website staat dat ik het oude apparaat mee kan geven aan de bezorger. Jullie versturen met PostNL, dat is niet mijn probleem! De PostNL bezorger geeft aan dat hij het oude apparaat niet mee neemt.
    Jullie klantenservice medewerker zegt vrolijk dat het mijn probleem is en dat ik hem zelf maar weg moet brengen. Na herhaaldelijk te vragen om een leidinggevende hangt hij gewoon de telefoon op omdat hij me niet verder wilt helpen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Television

    AWFUL Experience with Mediamarkt
    I bought a toshiba TV from mediamarkt which i received as defective product so i register a repair on it CE repair took my TV for repair and after a week they mentioned they cannot repair because parts are not available. so i called mediamarkt customer service and they said they will not give refund and they asked me to go to toshiba i do not know the number as toshiba does not have a number in NL i told them i bought from mediamarkt but they hungup on me then i found some contacts on google and called amazing company.eu they asked me proof and they said i need to go back to mediamarkt to ask money back or a new TV i called mediamarkt again and they said they cannot give refund or money back.
    looks like this company does not even follow rules, laws, this is the awful experience ever in europe. this company should be banned and pls do not buy anything from mediamarkt. customer service is horrible they hung up on you without giving resolution

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Telefoon

    Nawid manager in Bergen op zoom lacht zijn klanten uit , laat zn personeel alles oplossen ( door tessa een geweldig meisje bij service Bali is t nu opgelost) nawid loopt weg en scheld klanten uit.
    Ontsla deze man asap.
    Imke en lidia zijn ook fantastische behulpzame meiden.

Anderen bekeken ook

Big Green Smile
11 reviews

Big Green Smile NL, de webshop voor al uw natuurlijke producten? Lees beoordelingen! Ben je ook benieuwd naar de reviews over Big Green Smile ...

ProbeerNu.nl
13 reviews

ProbeerNu.nl: Ervaringen Voordat je jarenlang vast zit aan een tijdschrift waar je vervolgens maar zelden in bladert, doe je er goed aan om een pr...

VI - voetbal international
6 reviews

Hoe denken andere mensen over Voetbal International? Zijn ze blij met hun huidige abonnement en als ze niet blij waren met hun abonnement konden ze...

Christine Le Duc
15 reviews

Wat zeggen anderen van Cristine le duc? Er zijn volop verschillende meningen over Cristine le duc. Het is niet vreemd, aangezien het een bedrijf is...

MediaMarkt

Media Markt: Ervaringen
Wie niet gek is en (dus) van een koopje houdt als het gaat om elektronica, kan terecht bij de Media Markt. Schreeuwerige reclames met rode flikkerende letters moeten de potentiële klant overtuigen van dit gegeven. Maar je wilt natuurlijk niet alleen dat je producten goedkoop zijn; als ze niet werken, dan heb je er weinig aan. Hoe zijn de ervaringen van anderen met de Media Markt? Is het inderdaad de moeite waard om hier je nieuwe telefoon, koelkast of camera te kopen, of kun je dat beter elders doen? Lees het hier op NederlandReview!

Over Media Markt
De komst van een nieuwe Media Markt werd vroeger aangekondigd met veel bombarie: cancandanseressen, fanfares, orkestjes. Het was ook nogal wat: ineens was er een enórme winkel vol met allerlei soorten elektronica, en dat voor zeer lage prijzen. Veel oudere bedrijven zagen het met lede ogen aan, konden de concurrentie inderdaad niet aan en zijn inmiddels gesloten. Media Markt breidt echter alleen maar uit; nieuwe vestigingen worden nog steeds geopend, concurrenten overgenomen, zelfs de merknaam Saturn is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor Media Markt.

Diensten van Media Markt
Niet alleen de omvang en het aantal winkels van Media Markt is groot, ook het aanbod. Hou je vast: een hele kleine greep uit de categorie Beeld&Geluid toont je onder andere televisies, beamers, home cinema sets, speakers, CD-/DVD-/Blu-ray/MP3- en platenspelers , jukeboxen, koptelefoons, autoradio’s, wekkers, 3D-brillen en opladers. De categorie Computers staat op zichzelf met waslijsten aan Apples, tablets, laptops, kabels, printers, e-readers en software. Bij Foto & Video vind je uiteraard legio fotocamera’s, zoals spiegelreflexcamera’s en compactcamera’s, camcorders, accu’s + laders, geheugenkaarten en talloze statieven, objectieven en cameratasjes. Ook verrekijkers en telescopen zijn hier te kiezen. Op  zoek naar telefoons en álles wat daar bij hoort? In de afdeling telecom en navigatie vind je meer dan de nieuwste Apple iPhone en kun je ook terecht voor huistelefoons, navigatieapparatuur, walkie-talkies (lekker ouderwets) en kantooraccesoires zoals labelmakers, faxmachines (wie doet dat nog?) en lamineermachines. Grotere elektronica nodig? Kijk eens bij de wasmachines, fornuizen en vaatwassers. Natuurlijk is er ook klein huishoudelijk vernuft te vinden, zoals robotstofzuigers (vaak tentoongesteld in de winkel voor het wow-effect), koffiemachines en verlichting. Maar dan zijn we er nog niet. De afdeling Verzorging biedt dingen als scheerapparaten, voetenbaden, elektronische tandenborstel (moet wel elektrisch zijn natuurlijk), zonnebanken, föhns en babyfoons. En dan is er nog de afdeling Gaming, Film en Muziek, voor die nieuwste cd van Beyoncé, de laatste dvd van James Bond of games voor PlayStation, Xbox en Wii. Maar dit is slechts een klein deel van wat er allemaal aan spullen te verkrijgen is bij de Media Markt. En dan zijn ze ook nog vaak de goedkoopste. Sneu voor de kleinere winkelier, die tegen al dit verkoopgeweld vaak geen schijn van kans heeft.

 

Klachten over Media Markt
Media Markt is dan wel vaak de goedkoopste, de kwaliteit van de producten kan te wensen overlaten. Via de website is daar een uitgebreide opvang voor geregeld: hier kun je bestellingen annuleren, producten retourneren en zaken als garantieduur bekijken. Winkels hebben ook vaak een klantenservice, waar je in persoon klachten en problemen kunt melden en laten oplossen. Hier kunnen op bepaalde tijden lange wachtrijen ontstaan, dat wel.

Wat zijn jouw ervaringen met de Media Markt? Laat het weten met een review! 

Gaan ze goed om met uw garantie en reparaties van uw apparaten? Zijn ze betrouwbaar? Lees ervaringen van consumenten die iets kochten bij de media markt, op NederlandReview!

}