Kwantum

5

Bestellen

3.3

Service

5.4

Prijs

3.6

Levering

39%

Zou hier weer kopen

Kwantum

Kwantum: Ervaringen

Grote klussen, kleine klussen: voor alles kun je bij de Kwantum terecht. Maar waarom zou je voor de Kwantum kiezen en niet bijvoorbeeld voor de Gamma of de Praxis? Wat heeft Kwantum meer te bieden dan concurrenten? Krijg je die klus in huis en/of tuin gemakkelijker af met de spullen en de knowhow van deze klusgigant, of loop je juist vertraging op doordat de service te wensen overlaat? Lees hier de ervaringen van anderen met de Kwantum en laat je eigen review achter als je al eens eerder kocht bij deze ‘grootste woondiscounter van Nederland en Vlaanderen’.


Over Kwantum

De geschiedenis van Kwantum begint al in 1976 met de opening van voorganger Vinylon op de Jan van Galenstraat in Amsterdam, gevolg door Kwantum Hallen later dat jaar in Woudenberg. Vooral vanaf 1990 neemt de omzet en het rendement toe, vooral door de nette presentaties, het servicebewuste personeel, de zelfbediening en natuurlijk de lage prijzen. Tegenwoordig heeft Kwantum zo’n honderd zelfbedieningswinkels op doorgaans makkelijk bereikbare locaties, zoals woonboulevards, die doorgaans 365 dagen per jaar geopend zijn. Kwantum is marktleider in vele segmenten: vloerbedekking, laminaat, gordijnen, behang en verlichting. Daarnaast zijn ze één van de grootste aanbieders van meubelen, tuinmeubelen, keukendecoratie, woningdecoratie, opbergartikelen, gereedschap en verf. Kwantum gaat met haar tijd mee en handelt met verschillende duurzame en milieubewuste ondernemingen, zoals Care & Fair en FSC Hout.

 


Diensten van Kwantum

In de winkels van Kwantum is het vooral zelfbieding: in de vele gangen met hoge schappen kun je zelf pakken wat je nodig hebt. Maar er loopt ook altijd veel personeel rond om je te helpen met speciale klussen. Zo kunnen gordijnen op maat worden gemaakt, evenals allerlei soorten raamdecoratie en vloerkleden. Ook is er een speciale stoffeerdienst,  waarmee je tapijt, tapijttegels, laminaat en vinyl voordelig kunt laten stofferen.  Vaak zijn er zelfs aanbiedingen dat tapijt en vinyl gratis gelegd of gordijnen gratis gemaakt wordt. Verder geldt er een 100% Tevredenheidsgarantie en een Prijsgarantie: hetzelfde product elders goedkoper gevonden? Kwantum keert niet alleen het prijsverschil uit, maar ook 10% korting op een volgende aankoop binnen veertien dagen. Veel producten zijn ook via de website kwantum.nl  te bestellen, die kun je dan thuis laten bezorgen of gratis afhalen in één van de winkels, betaling kan dan via iDeal of credit card (VISA, MasterCard). Bestellingen van gordijnen en raamdecoratie zijn online te volgen. Kwantum is voorzien van de Thuiswinkel Waarborg en wordt erkend door CBW, voor extra veiligheidsgaranties.


Klachten over Kwantum

Wanneer er problemen ontstaan met producten of diensten van Kwantum, dan kan er op verschillende manieren contact worden opgenomen. Het is vaak het handigst om naar een van de winkels te komen, daar kan het dan worden opgelost, maar mocht dat niet lukken of onhandig zijn, dan kun je ook via de website een contactformulier invullen of zoeken tussen de meest gestelde vragen. Hier vind je ook de adresgegevens van het hoofdkantoor in Tilburg.


Kun jij niet zonder Kwantum als je een klus begint? Of shop je er gewoon voor de aanbiedingen in woondecoratie voor huis en tuin? Laat hier je review achter!


bank, meubelen, vloer of gordijn? Kwaliteit of niet? Goedkoop? Lees ervaringen van consumenten die u voorgingen en u weet het allemaal!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (362)

vloerbedekking

Zeer aardig en professioneel geholpen in de winkel. Echter, op dag van levering kwam er niemand, en ook geen contact gehad. Er achteraan gebeld en nieuwe afspraak gemaakt. Het moet een grote haastklus geweest zijn: er was niets opgeruimd of meegenomen. Alle snijranden en stukjes vloerbedekking lagen overal. Lijmvlekken op de vloerbedekking en zelfs tegen de muur. De randen waren of te kort of te ruim afgesneden, en te weinig lijm gebruikt, want het bolde op veel plekken op. Daags erna weer terug naar de winkel, waar het is doorgegeven aan de klantenservice. Op aanraden ook een email gestuurd met de foto's. Na 2 weken nog niets gehoord, dus contact opgenomen. Ze zijn slecht bereikbaar, maar uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn. Er werd me vriendelijk te woord gestaan, ze boden aan nog langs te komen, maar na 2 weken (!) hebben we het zelf opgeruimd en eea hersteld dus dat was niet meer nodig. Ook boden ze een minimale vergoeding, die wat mij betreft niet in verhouding stond tot de schade/overlast/frustratie/extra kosten. Nu begrijp ik ook waarom het volledige bedrag al bij bestelling voldaan moet worden. Uit de onderstaande reviews lees ik dat ik niet de enige ben die ontevreden is. Kortom, zeer teleurgesteld in Kwantum en de stoffeerder die ze inhuren.

G

Guido

24-10-2023

0

vinylvloer

We hadden een vinylvloer gekocht en betaald. Maar door omstandigheden door ziekte ging de verhuizing niet door. Wij naar het filiaal in Waalwijk geweest. Daar stuurde ze een mail naar het hoofdkantoor.1.5 dag later kregen we bericht dat het geld terug gestort werd en de bestelling geannuleerd .SUPER VAN KWANTUM. BEDANKT VOOR DE GOEDE ZORGEN EN HET MEE DENKEN. DIKKE PLUIM.

D

D.G Thomassen

09-10-2023

0

Behang goud croq

Super mooi behang. 25 euro wel per rol Maar ik vond dit het waard Vlies behang. Heel gaaf

L

Loes

04-09-2023

0

Trapbekleding

Wij zijn erg tevreden over onze nieuwe trap en hal bekleding, De 2 mannen hebben het erg goed gedaan, het ligt er mooi bij. Alles is verlopen volgens afspraak heel fijn. Niets dan lof voor locatie Uden.

C

C van Rijthoven

01-09-2023

0

Luxaflex en showgordijnen

Hierbij wil ik mijn ongenoegen uiten over de aankoop van spullen. Mijn bestelling werd op 7 november 2022 afgeleverd en opgehangen. Echter 5 dingen waren niet goed terwijl iemand van Kwantum thuis is geweest om eea op te meten. Ik heb gelijk gebeld met de afd. Klantenservice. 3 dingen werden eind december voor mij opgelost door de meneer die een showgordijn kwam afleveren die te lang was. Hij mocht het eigenlijk niet doen. Er bleven nog 2 dingen over. Begin januari kreeg ik van Carina van de afd Klantenservice een mail met met een link om deze in te vullen. Zij zou ervoor zorgen dat deze doorgestuurd zou worden naar de afd. Klachten. Een showgordijn liep scheef en de luxaflex aan de bovenkant bij de deur was tekort. Ik heb in totaal wel 6 keer gebeld en moest vaak 1,5 tot 2 uur wachten voordat ik iemand van de Klantenservice aan de lijn kreeg. Ik kreeg steeds te horen dat ze een achterstand hebben. Dat werd in maart nog steeds gezegd. Begin april heb ik een aangetekende brief verstuurd en kreeg vervolgens van Post NL een bericht dat de brief was afgeleverd en er was getekend voor ontvangst. Daarnaast ook nog deze zelfde brief per post verstuurd. Ze hadden de tijd tot eind april om te reageren en helaas nooit een reactie van ze ontvangen. Ik ben zwaar teleurgesteld in Kwantum temeer ik van tevoren 1650 euro moest aftikken en mijn klacht niet serieus is genomen en dus tot op heden niet is opgelost.

R

Rita

17-08-2023

0

Vloerkleed 200x290

Dit is mijn in maart gekochte kleed van 270.00 klaar om naar de stort te gaan

H

H.p meijee

16-08-2023

0

Geweldige winkel. Prijs/kwaliteit verhouding uitstekend. Altijd zeer behulpzaam en zeer vriendelijk personeel. Service zeer goed alsook de levering. Nooit problemen gehad.

H

Hannie

09-08-2023

0

Inbetween gordijnen en jaloezieën

Alweer even geleden)Eind 2020 Inbetween vitrage gekocht, begin 2021 konden we ze ophalen., maar zijn ruim 5/6 cm te lang en 4 plooien te breed.. Al die tijd tot nu aan toe mails gestuurd., krijg alleen maar automatisch mail antwoord met casenr.. maar geen antwoord. Vrijdag iemand geweest om jaloezieën te laten inmeten en besteld., en moest ook direct betalen..Alles werd goed geregeld zei die meneer toen hij wegging.. Na betaling op de bevestigingsmail., stond iets vermeld wat NIet aan mij was verteld door die meneer., dat ik zelf moet zorgen dat de oude jaloezieën worden verwijderd.?. (Bijna 70 en rugproblemen) Ben nu vanaf zaterdag bezig om dit te regelen met Kwantum., dat ze die er wel afhalen voor mij., vergeet het maar., Mails gestuurd., geen enkele reactie., gebeld.; een antwoordapp.; of je wordt cru behandeld.. Laatste mail gestuurd., Wil de koop ontbinden., kreeg direct antwoord., Dat is niet mogelijk....... Mss. toch maar mijn geld storneren bij de bank., mss dat ze dan zien dat ik het wel meen....

G

Greet

01-08-2023

0

Houten bartafel

K

Karin

17-07-2023

0

Meerdere gordijnen

Vanaf dag 1 is het niet goed gegaan: het advies klopt niet, geen verduistering in de slaapkamers. Verkeerd ingemeten: rolgordijnen en plissé gordijnen retour. Weer weken wachten. Je moet een dag vrijhouden.Nieuwe plisse komen na 2 weken van het kozijn afzetten. 1 rolgordijn een gat in de stof, 1 rolgordijn loopt scheef en vast. Inbetween gordijnen wist je dat die spontaan langer kunnen worden? Nooit reactie op een klacht via de mail: tot ik het op social media heb gezet: dan heb je aandacht. Helaas maar even: vergeten terug te bellen, vergeten een afspraak in te plannen met een stoffeerder om te laten kijken. Nu na 4 maanden mag ik het ZELF demonteren en tot op het laatste schroefje alles inleveren bij een winkel en mijn geld terugvragen. Uhm mevrouw, dit past niet in mijn autootje...tja dan heb je gewoon PECH. Of te wel fijn ondeugdelijke dingen ophangen, verkeerde adviezen en je mag zelf nog meer kosten maken om iemand te regelen die het komt demonteren en je moet kosten maken om een grote auto te huren of een kar???? Ja, sorry mevrouw.

I

Irma Snijders

06-07-2023

0

Vloerbedekking laten leggen

Vloerbedekking gelegd, open traptrede laat na 1 dag al los en lijmvlekken op de vloerbedekking en houtwerk beschadigd doordat de rollen vloerbedekking daar gewoon langs geschuurd/getrokken zijn. Maar het ergste is dat ik diezelfde dag klacht heb ingediend per e-mail (moet binnen 2 weken), niets gehoord, nogmaals klacht ingediend niets gehoord. Diverse keren gebeld en serieus na 9 WEKEN werd er gebeld. Ik was er helemaal klaar mee. Als je iets op orde moet hebben is het de klachtenafdeling. Nu krijg ik € 150 euro vergoed voor de schade. Nou denk niet dat ik daar de schilder van kan betalen. Erg boos en teleurgesteld.

M

Marleen van Eeden P

22-06-2023

0

Gordijnen

Gordijnen besteld door kwantum opgemeten. Toen de bestelling klaar was opgehaald. De gordijnen bleken te lang, terug naar de winkel er werden nieuwe besteld Bestelling opgehaald toch het ophangen was nog een dingetje, tijdens het ophangen gingen de haakjes los. Wat een waardeloze rotzooi, zal niemand aanraden hier iets te kopen.

S

Sef Bruls

22-06-2023

0

Rolgordijnen+opmeetdienst

Maart 2022 rolgordijn besteld. Nog steeds mee bezig wegens verkeerde levering. Vervolgens van het kastje naar de muur gestuurd worden door de klantenservice en de winkel in Haarlem. Ongelofelijk... bizar belachelijk behandeld in de winkel. 1200 euro betaald en nog steeds missen er 2 rolgordijnen. Krijgen geen gehoor meer.. Kortom een RAMP in kwantum Haarlem!!!

K

Katja

21-06-2023

0

Telefoon opnemen, bereikbaar zijn…… ???????

Slecht slecht slecht niet bereikbaar. Eerst via doorkiesnummers omwegen maken en na minuten later te horen te krijgen dat nummer niet bereikbaar is. Ook via verschillende postcodes op andere filialen geen contact te krijgen. Budget winkel, budget klantenservice!!!!

02-06-2023

1

vloerbedekking voor de trap

Kwantum is een waardeloze zaak. In maart vloertapijt aangeschaft en vervolgens is de legafspraak 3 maal niet doorgegaan. Nieuwe afspraken maken duurt een maand. Verder is de klantenservice slecht bereikbaar. Het is echt om te schamen. Ik heb daarom ook mijn geld terug gevraagd en ga naar een andere winkel.

T

Tristan

31-05-2023

0

Gordijnen inclusief ophangdienst

Ik ben zeer teleurgesteld in de Kwantum en hoewel ik begrijp dat mijn ervaring een incident (al lees ik er meer) kan zijn, zal ik het bedrijf niet aanbevelen. Op het moment dat er ook maar iets fout gaat, lijkt alles fout te gaan. Het bedrijf verzuimt in communicatie, medewerkers beschikken niet over mandaat en komt gemaakte afspraken niet na! Wat is er gebeurd? In november 2022 gordijnen besteld, welke pas 6 maanden later (mei 2023) geleverd zijn. Het ging om gordijnen inclusief ophangdienst. Er is door de kwantum verkeerd gecommuniceerd. Op de dag dat de gordijnen geleverd zouden worden (wat is bevestigd per e-mail en sms), is er niemand geweest. De klantenservice meldde mij dat de bestelling vertraagd was, maar kon niet zien tot wanneer. In de tussentijd heb ik niks van de Kwantum mogen vernemen. Ik heb 7 keer zelf contact gezocht met diverse medewerkers en winkels. Wachttijden zijn lang. Medewerkers beschikken niet over mandaat en er is geen initiatief getoond om het probleem op te lossen. Na mijn in gebreke stelling heb ik nogmaals contact gezocht om tot een laatste oplossing te komen. In ruil voor een financiële vergoeding zijn we overeengekomen dat de gordijnen alsnog geleverd mochten worden. De gordijnen zijn inmiddels geleverd, maar als het om de terugbetaling gaat; ook hier: Waar de Kwantum vraagt om begrip en een doorlooptijd van maximaal 10 werkdagen, heb ik hier wederom een telefoontje naar de klantenservice aan moeten besteden en heeft dit in totaal 34 dagen geduurd voordat het geld op mijn rekening stond.

R

Roosendaal

17-05-2023

0

Houten jaloezieën gehele huis

Bestelling geplaatst (eerst in de winkel geweest, daarna online besteld). Levertijd was 5 weken, RUIM 9 maanden moeten wachten. Tot 4 keer toe monteurs in huis gehad, elke keer was iets mis. Door Kwantum zelf ingemeten, maar toch verkeerde maten, verkeerd materiaal, verkeerde verhoudingen. Elke keer gordijnen incl. rails eraf gehaald door hele huis en dan pas bij aankomst melden dat de bestelling niet compleet is. Doorverwezen worden naar de klantenservice tot 6 keer toe en dan ruim 30+ in de wachtrij staan voordat je een medewerkers telefonisch aan de lijn hebt, dan bericht krijgen dat het een maand later 'hopelijk' geleverd en geïnstalleerd kan worden. Het leukste is nog, nu hangt het eeeeindelijk, trekt het alsnog scheef. Klacht hierover indienen en dan een waardebon van €50 kunnen krijgen, bij een order van duizenden euro's. Wat een drama en slechte klanten beleving!

K

Kristel

15-05-2023

0

vloerbedekking

4 jaar geleden vloerbedekking gekocht voor de hele bovenverdieping en de trap in laten meten stoffeerder zei dat de ondervloer goed was voor het hoogpolige tapijt dat ik had besteld hij heeft het netjes gelegd maar na een paar maanden ging het plat lopen dus een nieuwe stofzuigermond gekocht en die een paar maanden uitgeprobeerd daarna maar een nieuwe stofzuiger gekocht ook dat hielp niet dus weer een andere stofzuigermond gekocht hielp ook niet, in de winkel gevraagd of ik er wat anders aan kon doen maar inmiddels was de garantie periode voorbij en de winkelmedewerkster zei me dat dat waarschijnlijk kwam door de ondervloer dus mijn rechtsbijstand erbij gehaald die konden niets voor mij doen!! inmiddels heb ik de geschillencommissie ingeschakeld en we zijn ook 1,5 jaar verder ik krijg net bericht van het rapport en ach ja dit hoort bij hoogpolig tapijt ja het is met de stofzuiger niet meer te doen maar met je vingers wel????? dus wij als consument zijnde trekken altijd aan het kortste eind fijn ik zet geen stap meer bij de kwantum!!! heel klantonvriendelijk dit grapje kost mij 1500euro en een hoop ergenis, tijd en energie ik adviseer om nooit je vloer bij de kwantum te kopen

M

mirjam

11-04-2023

0

Gordijnen + ophangservice

Ik heb begin 2022 gordijnen besteld bij Kwantum, inclusief hun ophangservice. Tot 3 x toe opnieuw omdat 1x de lengte niet goed was en 2x de afwerking van de gordijnen heel lelijk. In november 2022 blijkt de stang van de gordijnen helemaal door te zakken. Ik kan de gordijnen niet meer sluiten. Schriftelijke klacht ingediend incl. Foto’s, geen reactie. Januari 2023 telefonische klacht achter gelaten, ze zouden een afspraak inplannen binnen 2 weken. Februari 2023, nog steeds niks vernomen. Weer bellen, weer opnieuw de klacht indienen, inmiddels hangt het stucwerk er ook helemaal af. Ze zouden we binnen 2 weken bellen. Bijna april; NOG STEEDS GEEN AFSPRAAK. En het ergste van alles: de vreselijke wachttijd + muziekje als je ze moet bellen. ik hoop echt dat ik snel serieus word genomen en ze de boel komen maken en ik nooit meer iets met Kwantum hoef te doen.

F

Falke

27-03-2023

2

Gordijnen

26 januari 2023 gordijnen besteld, betaald en orderbevestiging gekregen leverdatum 19 tot 33 dagen. bezorging zou dus tussen 14 en 28 februari zijn. helaas! 13 maart maar eens om een reactie gevraagd. geen antwoord! maar plots geld terug gestort gekregen !? zonder uitleg of verklaring. na telefonisch(eindelijk) contact is het de schuld van het systeem. als ik het toch nog wilde hebben of ik het dan even opnieuw wilde bestellen. tuurlijk de laatste ervaringen waren zo fantastisch.. Koekkoek conclusie, ze geven niets om je als klant. weet waar aan je begint als je iets bij ze besteld..

M

Mirco

20-03-2023

0