Heine Shop

6.1

Bestellen

4.9

Service

5.4

Prijs

5.7

Levering

51.4%

Zou hier weer kopen

Heine Shop

Heine: Ervaringen

Tegenwoordig zie je door de bomen het bos niet meer, als het gaat om kleding kopen op internet. Ook damesmodebedrijf Heine mengt zich in de strijd om de klant met een groot aanbod van van alles en nog wat. Waarom zou je kiezen voor deze modegigant, hebben ze inderdaad ‘altijd iets bijzonders’ zoals ze beloven in hun slogan, of is het van hetzelfde laken een pak? Hoe zijn de voorwaarden, kun je gemakkelijk ruilen en retourneren, hoe is de levering en is de kwaliteit goed? Lees hier hoe anderen Heine ervaren hebben en  beoordelen!


Over Heine

Heine werd in 1951 opgericht door Heinrich Heine (what’s in a name) als Heine Versand. Inmiddels maakt het bedrijf deel uit van de Otto Group, bekend van die andere (of dus niet andere) grote modeketen OTTO. Heine staat voor de wat stijlvollere, luxere tak op het gebied van mode en wonen, en is vooral actief in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Nederland. Heine heeft een groot assortiment en een grote diversiteit als het gaat om mode. Niet alleen kleding, schoenen en accessoires, maar ook allerhande woonartikelen: zowel allerlei soorten meubilair (ligstoelen, fauteuils, kasten en zelfs haarden en kachels) en keukenapparatuur (waterkokers, pannensets, broodroosters) als diverse soorten woontextiel (badmatten, beddengoed, plaids, et cetera). En daarbij vertegenwoordigen ze een groot aantal merken, waaronder Desigual, s. Oliver, Esprit en Tamaris.


Diensten van Heine

Met behulp van maar liefst veertig catalogi per jaar verspreidt Heine haar aanbod onder de veelal vaste klanten, ook nu dat aanbod tegenwoordig altijd online te vinden is. Op de website is het bovendien gemakkelijker zoeken, afbeeldingen vergroten, zoomen en producten bewaren. De aparte Sale-pagina’s laten klanten hebberig worden van scherpe aanbiedingen en koopjes. Ben je bang niet thuis te zijn als de postbezorger langskomt? Heine biedt aan je pakketjes af te leveren bij een PostNL servicepunt, dan kun je het ophalen wanneer het je uitkomt. Ook handig is dat alle maten dezelfde prijs zijn; bij andere aanbieders kunnen vooral grotere maten soms duurder uitvallen. Bij afgeprijsde artikelen en ondergoed kunnen verschillende maten overigens wel verschillende prijzen hebben. Betalen per acceptgiro is mogelijk. Heine voert het keurmerk Thuiswinkel Waarborg.


Klachten over Heine

Voor vragen en wensen rond het bestellen kan er op werkdagen tot 21.00 ’s avonds en op zaterdag tot 18.00 telefonisch contact worden opgenomen met de servicemedewerkers van Heine. Ook is er een emailadres en een postadres om vragen te stellen en eventuele klachten en problemen door te geven. Als een product niet bevalt, dient het in de originele verpakking ‘indien redelijkerwijs mogelijk’ terug te worden gestuurd naar een antwoordnummer in Zwolle. Met klachten kan er mondeling of schriftelijk contact worden gezocht, dat wordt dan binnen twee werkdagen beantwoord. Mocht het niet lukken er met Heine uit te komen, dan kan er een klacht worden ingediend bij de Geschillencommissie Thuiswinkel.


Kijk je altijd reikhalzend uit naar de nieuwe catalogus van Heine of bestel je wel eens wat via de website? Deel hier dan je ervaringen met deze representant van het luxere segment in de mode- en woonwereld! 


Ervaringen van consumenten die u voorgingen bij Heine-shop.nl. Kreeg u korting en hoe was retouneren? Lees het op NederlandReview!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (35)

Bikini

Bestelling ging fout, communicatie was slecht en de bikini binnen 1 dag stuk.

28-08-2023

0

Setje broek + blouse

Hele slechte service. Klantenservice is heel onvriendelijk en geïrriteerd. Ik heb een kleding set besteld broek + blouse. De blouse ontving ik na 1,5 maand de broek geb ik nog steeds niet.

N

Nomy

05-05-2023

0

Vanwege omstandigheden de jurk terug moeten sturen en de bestelling van de bolero moeten annuleren. Gebeld met Heine en kreeg een zeer begripvolle en meedenkende medewerker te spreken. Besloten om bolero te annuleren. De volgende dag stond het bedrag hiervan al op mijn rekening. Het bedrag van de toen nog terug te sturen jurk een paar dagen later. Ik ben tevreden over de service en zal in de toekomst zeker nog een keer iets bestellen.

27-08-2022

0

Broek en schoenen

Bijna 2 weken geleden een bestelling geplaatst. Vandaag nog geen bericht ontvangen. Gebeld naar Heine. 2x Marianne aan de telefoon gehad. Zeer slecht te verstaan door haar Limburgse accent. Tot 2 keer toe verbrak ze de verbinding. Laatste keer dat ik iets bij Heine heb besteld. Naam en e-mail niet vermelden bij review.

E

Erna Timmer

03-05-2022

0

Jurk

Verkeerde levering. En ook nog kapot. Kan alleen terug gestuurd worden. En fan weer 4 weken wachten en dan maar hopen dat je dan wel het juiste krijgt. Dus totaal geen medeleven. Nu moet ik extra kosten maken omdat ik feest heb En jurk aan moet. Hier bestel ik nooit meer

B

Brenda

23-08-2021

0

blouse

Veel te lange levertijd en slechte service! Op 15 februari een blouse besteld, deze was niet op voorraad maar zou 4 weken later geleverd worden. Op 20 april een mail ontvangen dat er medio mei artikel geleverd kon worden. Vandaag 28 mei nog niets geleverd en geen mail ontvangen dat er opnieuw een vertraging zou zijn. Gebeld met klantenservice: nemen geen initiatief, ze geven de informatie door aan een interne afdeling en heb je de keuze dat ze doorgeven dat je je geld terug wilt of dat je zelf na ongeveer 3 werkdagen belt of mailt om te weten te komen wanneer je het artikel geleverd gaat worden. Dus ook hier moet jij er als klant achteraan. Volgens medewerkster klantenservice mogen zij geen klanten terugbellen en gaf geen reden waarom klant niet teruggebeld kan worden, behalve dan "dat ze dat niet mogen doen". Kost hen natuurlijk geld, nu betaalt de klant de telefoonkosten en hoeven ze niet bij te houden dat er een klant teruggebeld moet worden, scheelt weer administratie. Service betekent dat je als bedrijf anticipeert op zaken ( tijdig een mail stuurt over de gang van zaken en initiatief neemt om een bericht/ telefoontje te plegen naar de klant). Met een te late levering heb ik al eerder ervaring opgedaan bij dit bedrijf maar gaf ik ze nog het voordeel van de twijfel. Nu het artikel na ruim 3 maanden nog niet geleverd is en er geen zicht is op wanneer dat wel het geval zou zijn ben ik inmiddels helemaal klaar met Heine. Ik ga hier nooit meer wat bestellen.

M

M. ten Kate

28-05-2021

0

Deurmat

Op 2 maart heb ik een deurmat bij #Heine-shop besteld met een levertijd van één week. Inmiddels zijn we ruim vijf weken verder en is de mat nog steeds niet geleverd! We hebben vervolgens maar besloten de bestelling te annuleren. Het meest balen wij ervan dat Heine niets van zich laat horen. Wij voelen ons als klant niet serieus genomen. Zo ga je niet met je klanten om. Zo’n slechte service hebben wij niet eerder meegemaakt. Ongelofelijk dat een dergelijk bedrijf überhaupt nog bestaansrecht heeft. Dat recht heeft Heine-shop voor ons compleet verspeeld. Ondertussen wachten wij alweer geruime tijd op de retournering van ons geld. Bezint eer gij begint!

P

Peter van der Slikke

15-04-2021

0

Rokken shirt jurken

Ik had deze site nog nooit gezien en ik dacht wauw wat een leuke kleding voor zo'n weinig geld. Ik had 5 kledingstukken besteld op zaterdag en echt op maandag binnen. Ik was best bang Omdat ik na mijn bestelling en betaling de reviews ging lezen schrok ik erg il dacht nou daar gaat mijn geld. Maar niks van waar alles past mooi materiaal ik ben er erg blij mee. Dus een tevreden klant erbij. Mvg Conny

C

Conny

18-08-2020

0

Pyama en ochtendjas

De klantenservice van heine is ronduit slecht. Hoorn werd erop gegooid, haf uur wachten voor je überhaupt te woord gestaan word. Artikelen die verkeerd op de website staan en dan dus niet verkocht worden want dat kan de mevrouw van de klantenservice niet aanpassen en artikelen die ineens een maand langere levertijd hebben zonder je als klant daarvan op de hoogte te stellen. Geld.terugstorten duurt 4 weken.....inmiddels 8 weken verder dus nu nog 4 weken wachten op mijn geld en dan nooit meer bestellen!

J

Jolanda Verschuuren

08-06-2020

0

sweat pak

Sweat pak besteld, verkeerd bovenstuk in de verpakking. Na telefonisch overleg retour gestuurd. Artikel weer besteld. Juiste artikel geleverd. Kwaliteit valt tegen. Na telefonisch overleg volledig pak retour, met de opmerking erbij geschreven zoals de medewerkster zei. Bovenstuk is 5 mei ontvangen en gecrediteerd, van de broek niets gehoord. Het pak zat in !!!! 1 doos!!!. Mail gestuurd, maar geen antwoord en geen geld retour.

S

S.G

22-05-2020

0

Meerdere artikelen

Plus: Best veel leuke dingen. Min: 1.Beschikbaarheid van artikelen - net geadverteerd en al uitverkocht, nou jaaa... 2. Service - luisteren echt niet naar de klant, echt niet! 3. Administratie is een grote drama - eerst met geleverde artikelen. Alas je 3 van krijgt en je wil passen, kan je moeilijk de juiste verpakking vinden om terug te sturen omdat je alle soorten codes vindt maar niet de bestelnummer! 4. En retourzendingen zijn een nog grotere drama - waardelos! 5. Schromen ze niet aanmaningen en waarschuwingen te sturen al ligt de vertraging bij Heine’s verwerking van de retourzendingen. De gehele ervaring is vreselijk!

A

Aneta

22-05-2020

0

Heel veel

PLUSPUNT: kleding op foto komt overeen met de geleverde kleding, ook de maat klopt goed. MINPUNTEN: 1: al jaren bestel ik bij Heine voor duizenden euros, ook in de tijd dat in maandelijkse termijnen kon betalen maar nu kan dat niet meer. Ik koop daarom ook bij a niets meer. 2: alle maten een prijs volgens hun! Echter wanneer je in een iets grotere maat (42-44) wilt wat bestellen wordt het gelijk duurder! Ik voel me gewoon met €100-en euros in het loop van al die jaren opgelicht! 3: de website werk heel slecht! 4: de levering is erg traag en ook geen track en trace code. De verwerking van de gegevens loopt behoorlijk achter. 5. Ruilen is een ramp, duurt eeuwig en als je iets gekocht heb met korting en wil ruilen maar de actie is ondertussen verlopen dan word de korting niet verrekend. Dus eigenlijk krijg je helemaal geen korting in dit geval, dus weer opgelicht. 6: producten zijn veel duurder dan elders ( bijv: Lascana , Ashley Brook). 7. Collectie loopt achter, sommige zijn al jaren op de site. Te veel ingekocht maar weinig nieuwe. De meeste is al lang uit de mode.

G

Gabriella van Vossen

10-05-2020

0

Broek

Op de kwaliteit van de artikelen is niets aan te merken, maar dat mag je ook verwachten gezien de prijzen. De clientenservice is ronduit waardeloos en een webshop onwaardig. Lange wachttijden, medewerkers beheersen de Nederlandse taal onvoldoende en op e-mail wordt niet gereageerd. Zij vinden het normaal dat je 4 weken op creditering van een retour gestuurd artikel moet wachten, nadat je via track en trace hebt gezien dat het artikel bij Heine is afgeleverd. Na die 4 weken is het bedrag nog steeds niet gecrediteerd. Ik heb mijn account opgezegd.

B

Birgit

27-01-2020

2

4 truien

Meerdere truien besteld. Aantal moeten ruilen ivm de maat. Dit ging goed. Nog gevraagd hoe het zat met de korting. Ik moest bellen als de truien die ik hield binnen waren. Zo gezegd zo gedaan. Allemaal goed gegaan. Totdat ik het bedrag wilde gaan betalen dat ik volgens mij met de korting moest betalen. Het bedrag kwam namelijk niet overeen met het bedrag in mijn account. Ik kreeg na 35 min een medewerkster aan de telefoon die haar ingestudeerde bandje afspeelde. Na ongeveer een half uur waren we eruit welke truien ik gehouden had omdat ik geen bestel nummers meer had. (Later wel gevonden in mijn account). Communicatie met deze mevr bleef uit. Ze vertelde niet wat ze deed en het viel regelmatig stil, waarop ik een aantal keren vroeg wat ze aan het doen was, omdat het zolang duurde. Uiteindelijk werd er gezegd dat ik in de wacht werd gezet om het bedrag aan te passen. De medewerkster heeft mij zeker 20 min in de wacht laten staan en kwam niet meer terug in het gesprek om te zeggen wat ik uiteindelijk moest betalen. Ik werd er uiteindelijk uitgegooid door het systeem en moest opnieuw terugbellen om te weten wat ik nou moest betalen. De andere medewerkster leek ervan te weten en bood haar excuses aan voor het gedrag van haar collega. Ik moet zeggen dat dit nieuw is voor mij. Normaal heeft Heine goede service. Ik bestel hier al jaren. Maar misschien was dit een nieuwe medewerkster. Ik vond gedrag onprofessioneel.En als je telefonisch met iemand ingesprek bent is het de bedoeling dat je uitlegd wat je doet!! Misschien nog even een cursus voor deze dame en anders ander werk zoeken!

J

Jacqueline Brox

03-01-2020

0

Wattéjas

Op 16-12 jas via site €94.99 bij bestellen €149.99 twee maten besteld en via callcenter medewerkster die dit in orde zou maken. Wilde ook de Sinterklaaskorting van 30% hiervoor gebruiken. Dat zou allemaal prima in worden gemaakt. 18-12 pakket binnen. Mooie jas ik wil die wel voor €94.99 -30%= €66.49 Net gebeld met callcentermedewerker die zegt dat alleen de Sinterklaas korting geldig is op de originele prijs, dus kost die jas mij dan €104.99! Het is een fout van hun systeem en dat de korting al op 9 december was afgelopen. Ik heb een printscreen van 16 december! 7 dagen foutieve informatie op HeineShop.nl het gaat niet goed met dit bedrijf! Ik ben zo teleurgesteld, ik stuur alle bestellingen terug!

J

Jikkenien Deerenberg

18-12-2019

0

Pantoffels

Maar weer eens een poging gewaagd om iets te bestellen. Bijna wekelijks ligt er wel een catalogus op de mat, en ja, dan zit er wel iets tussen wat je wil bestellen. Aangezien de leveringen in het verleden altijd zo lang op zich lieten wachten, eerst maar gekeken of het artikel op voorraad was. Ja dus. Na 2 weken maar eens gebeld waar het bleef. De dame aan de lijn vertelde al direct dat er altijd een levertijd van minimaal 5 werkdagen gehanteerd wordt. Het pakket was wel al aangemeld. Ik kreeg een track-en-trace code. Nu volg ik deze al 4 werkdagen en blijkt dat het pakket wordt verwacht maar nog niet bij de post is. Gèk wordt je er van. Gelukkig heb ik gekozen voor betaling achteraf, en ben benieuwd of ik de pantoffels deze winter nog kan dragen.

K

Karin

25-10-2019

0

Slippers

Slippers staan op de website als nieuw, maar je kunt ze niet bestellen want alles is uitverkocht..heel vreemd. Klantenservice weet er ook niks van. Beter dus iets op de website zetten wat mensen ook echt kunnen kopen. Nu maar afwachten of ze ooit in de verkoop gaan. Nog nooit meegemaakt.

V

Virona Stijnman

12-06-2019

0

Stopzetten catalogus wordt genegeerd.

Ruime een maand ben ik al bezig om de wekelijkse catalogus niet meer te willen ontvangen. Vandaag gebeld en ronduit slecht te woord gestaan. Op 16 april mijn verzoek ingediend en de Mw. van de "klantenservice" durfde ijskoud te beweren dat het verzoek pas vanaf 10 mei is ontvangen. Mijn e-mail box bewijst iets anders...... De mededeling was dat er nog wel wat catalogi konden volgen....... Negeren en onwaarheden verkopen voeren de boventoon. Tja......geen hoogstandje van "klantenservice"!

M

M. K.

17-05-2019

0

Erg tevreden

Plus: Superleuke kleding, apart, mooie kwaliteit. Maatvoering goed. Min: Lastige website, hou de betaling in de gaten.

K

Kato

09-03-2019

0

Opnemen telefoon

Als je ze opbelt en de niet bestellen keuze maakt hang je na 20 minuten nog in de wacht met om de 30 seconden een bericht dat je het ook via het internet kan regelen Opgehangen nu voor de bestel optie gekozen werd meteen opgenomen waardeloos bedrijf

W

Wim

17-02-2019

0