Coolblue

Alle reviews

Coolblue

41% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (393)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Inductie kookplaat AEG IKB64411FB

    De oude plaat was defect dus na 12 jaar tijd voor een nieuwe. De plaat werd snel gebracht maar daarvan bleek dat een helft het niet deed. En toen begon de ellende..... Als je Coolbue wilt bellen moet je geduld hebben... heel veel geduld..... Gemiddeld hang je een uur aan de telefoon voordat je iemand aan de lijn krijgt.
    Het ging ongeveer een dag of 5-6 duren voordat een nieuwe plaat omgeruild kon worden. Ik heb toen voorgesteld om een nieuwe te kopen en de andere zou opgehaald worden. Afgesproken was ook dat de oude defecte kookplaat opgehaald zou worden. Helaas het klonk te mooi....Toen kreeg ik een mail dat ik de kookplaat moest terugsturen. Echter die plaat was geleverd met 2 stukjes pieppapier en een kartonnen wikkeling. Die gaat never heel aankomen. Dus weer een uur in de wacht... En na enig aandringen werd de plaat opgehaald met een bus van Coolblue (uiteindelijk een week later).

    Maar we zijn er nog niet.....
    De nieuwe kookplaat werd besteld op zaterdag (2 dg na de eerste bestelling) en zou op zondag geleverd worden. En inderdaad midden in de nacht kreeg ik een bericht dat het de volgende dag niet zou worden maar een dag later. Nu was het PostNl die in gebreke was. De vorige plaat was door een koerier geleverd.
    Gelukkig was die plaat goed. Nu die oude nog

    Een week na de eerste bestelling werd de defecte kookplaat opgehaald om vervolgens te verdwijnen in de donkere archieven van het retouren systeem van Coolblue. Daar staat nl (weer een week later) dat hij nog steeds wordt opgehaald terwijl ik de ontvangstbevestiging van de Coolblue chuffeur allang in de mail heb. Maar daarna hoor je weer niets. Dus moet je voor straf weer ruim een uur in de wacht om iemand van Coolblue te pakken krijgen. De betreffende medewerker moest het uitzoeken.... En na een minuut of 5 Wat blijkt.... Dat ding is allang binnen en had allang verwerkt moeten zijn... Het is dus niet alleen de telefoonverbinding die ontiegelijk traag is.....

    Volgens de medewerker is er nu een bericht binnen Coolblue verstuurd naar een andere afdeling om binnen 24 uur te reageren en mijn geld terug te storten... toch wel 400 euri ...Maar voor dat geld heb je dan ook wel wat...
    a) defecte kookplaat
    b) 3 x bellen met een wacht van 1 uur per keer. In die tijd kan je geen kattenkwaad uithalen op straat....
    c) Telkens vriendelijke medewerkers die allemaal niet begrijpen waarom het zo fout gaat bij hun organisatie.

    Ze zouden het eens in een keer goed doen...... Kunnen ze iedereen in de helft van de tijd bedienen... Hoef je maar 30 minuten te wachten....

    Nee de producten zijn tot op heden prima maar de service bereikbaarheid is bagger.....

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Wasmachine Haier

    Wij waren altijd tevreden van Coolblue tot onze laatste aankoop. We kochten op 8 juli jl. een wasmachine van het merk Haier, waar we aanvankelijk heel tevreden over waren. Het wasresultaat en het gebruiksgemak voldeden aan onze verwachtingen. Tot vorige week toen bleek dat de wasmachine plots veel meer geluid maakte dan gewoonlijk. We controleerden de filters en de trommel maar er waren nergens obstakels. Bij een volgende wasbeurt maakte de machine een hels lawaai tijdens het centrifugeren. We besloten dadelijk te stoppen met het gebruik van de machine om schade te voorkomen. We namen contact op met Coolblue en na drie dagen wachten kregen we te horen dat een herstelling mogelijk was op 5 oktober (drie weken na de vaststelling). Daar wij een groot gezin hebben en wij onmogelijk zolang kunnen wachten vragen wij een oplossing van Coolblue. Toen volgde de koude douche Coolblue stelt voor een nieuwe wasmachine te kopen en die gewoon terug te sturen binnen de 30 dagen. Zo kunnen wij wassen en we zouden ons geld van die machine terug krijgen? Ons vertrouwen is nu helemaal weg. Dit is een voor ons totaal onaanvaardbaar voorstel. 2x een "nieuwe" machine aanschaffen? Kregen wij wel een nieuwe machine? Toen we ons ongenoegen lieten merken kregen we ook nog te horen dat als onze machine binnen de maand was stuk geweest we gewoon hadden kunnen retourneren. Wij zijn zwaar teleurgesteld in de naservice van Coolblue en van Haier die instaat voor de herstelling. Voor ons nooit meer. Een machine die al binnen de 2 maanden stuk is? En dan geen enkele poging van Coolblue om de hersteldatum naar voor te schuiven. Weinig klantvriendelijk en zeker niet alles voor een glimlach.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Mio cyclo 400 navigatie

    Nog met mijn mond half open van verbazing schrijf ik deze review. Het gaat om de bevestiging van de navigatie die niet deugde en de lompe manier waarop ik behandeld ben door cool blue. Coolblue vond ik altijd een fijn bedrijf qua snelle afhandeling en goede service maar nu heb ik een minder prettige ervaring met ze en ik leg hieronder uit waarom.
    Omdat ik het belangrijk vind dat het navigatie apparaat goed aan mijn fiets bevestigd werd heb ik daarnaast een Mio Performance Mount Plus besteld.
    Bij aankomst zag ik dat dit product niet paste op de mio cyclo en heb het geretourneerd. Ik ging ervan uit dat de bijgeleverde standaard houder zijn werk wel zou doen maar dit bleek niet het geval te zijn.

    Ik heb volgens de instructie het apparaat geïnstalleerd. Vervolgens tijdens een normale rustige fietstocht is dat ding eraf gevallen toen ik over een hobbeltje heen reed.

    Dit was voor mij duidelijk productieschade die zich binnen een maand heeft gemanifesteerd. Het afdichtingsdopje van het oplaad connector was ook niet al te stevig en was er binnen een dag vanaf. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze mio er bij iedereen zomaar afvalt, dus had ik goede hoop dat ze me een nieuwe zouden toesturen zodat ik zo snel mogelijk kon vertrekken.
    Dit bleek niet het geval te zijn en ik voelde me tijdens het gesprek behoorlijk afgescheept en de lompe behandeling hebben mij flink geraakt. Voor mij geen cool blue meer!!

    2 cartige besteld een ontvangen
    Hang al 17 min aan de lijn krijg geen
    Contact

    Ik heb mijn product na 2e reparatie en maanden verder nog niet eens terug ontvangen. Geld terug word telkens afgewezen. Wat een slecht bedrijf.

    Klantendienst stelt niets voor. Operators die standaard zinnetjes opnoemen en al even standaard mails schrijven voor elk probleem. Geen enkel persoonlijk of probleemoplossend gesprek. Enkel wij vinden het ook vervelend voor u????? Blijkbaar niet dus. Wij gaan naar een speciaalzaak waa de klant wel correct wordt geholpen. Producten terug sturen binnen de maand als ze je niet aanstaan of als ze al defect zijn is GEEN oplossende service. Dan maar verzekeringen verkopen om van je kapotte en gebruikte toestellen af te geraken?

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Witgoed, elektronica, keukenapparatuur, stofzuiger, grasmaaier en nog meer.

    Inmiddels heb ik in de afgelopen jaren meer dan 30 bestellingen geplaatst via de website van Coolblue. He varieert van witgoed, elektronica (TV, headsets, controllers, etc), keukenapparatuur, stofzuiger, grasmaaier en nog meer.

    Soms gaat er onverhoopt wat mis. Door telefonisch contact op te nemen, of via de website, is er altijd een oplossing mogelijk met Coolblue. Met webshops zoals Bol.com gaat dit toch vele malen lastiger.

    Om een voorbeeld te noemen: Afgelopen week heb ik een TV met een Soundbar gekocht, nu met Black Friday zijn er hogere kortingen. Dus ik heb met Coolblue gebeld en zij gaan het verschil naar mijn rekening overmaken.

    Een advies voor de mensen die dit lezen: Koop altijd via de webshop en niet in de winkel zelf. Je hebt namelijk, op Europees niveau, altijd betere consumenten rechten wanneer je online besteld! Het is prima om in de winkel naar de producten te kijken, maar doe de bestelling dus online!

    Overigens bel ik altijd overdag naar Coolblue, mijn wachttijden zijn daardoor altijd onder de 20 minuten gebleven en meestal heb ik tegen de 5 tot 10 minuten iemand aan de lijn. Het langste gesprek die ik heb gehad: inclusief het menu, wachtijd en gesprek zelf was 28 minuten en 41 seconden. De afgelopen twee jaar heb ik 11x telefonisch contact gehad en daar ben ik nog nooit ontevreden uit gekomen.

    Voor zover webshops gaan, is dit toch wel de beste op de markt.

    Werk je niet bij Coolblue? De hele opzet van je mail klinkt als een verkooppraatje.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Muismat

    Wat een kutbedrijf. 2 producten besteld waarvan maar 1 geleverd. Nu moeten ze 2-5 werkdagen gaan "uitzoeken" wat er met dat andere product is gebeurd en dan nemen ze contact met me op. Belachelijk. Je beloofd dat mijn product er de volgende dag is, dan moet je het me ook de volgende dag sturen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Sony Bravia

    Coolblue.. Ik hoor er altijd goeie dingen over, maar helaas heb ik geen goede ervaring met ze.

    Ik heb een nieuwe Sony Bravia bij Coolblue besteld. Een super mooie en fijne tv, maar helaas was deze kapot geleverd. De tv had een dikke balk in het scherm. Na contact heb ik afgesproken dat ik deze tv mocht retourneren en dat Coolblue een nieuwe op zou sturen.

    De nieuwe tv werd wederom wéér kapot geleverd. Bij het uitpakken zagen we direct dat deze tv kapot was. Ditmaal zat er een dikke deuk in de rand van de tv en een barst in het scherm. Wederom weer contact opgenomen en ik mocht hem weer retourneren. Weer zou Coolblue een nieuwe leveren. De tv was dit keer alleen niet meer op voorraad. Ik heb nu ruim een maand gewacht tot de tv weer voorradig was. Hier moest ik overigens zelf achter komen via de website, want Coolblue liet hier zelf niets over horen.

    Vandaag zou eindelijk de tv geleverd worden. Ik heb geen mail ontvangen met de tijd waarop de tv geleverd zou worden. Toen ik Coolblue belde kreeg ik 2 tijden door en ze wisten niet zeker welke klopte. Hierdoor heb ik de hele dag thuis moeten wachten op mijn tv. Einde van de middag stond Coolblue dan eindelijk voor de deur, maar NIET met mijn tv. Ze brachten deze keer namelijk geen kapotte tv, maar een tv die ik helemaal niet had besteld. Ik kreeg namelijk een Samsung in plaats van een Sony.

    Dit alles heeft als resultaat dat ik al ruim 2 maanden wacht op een mega dure tv. Ik heb al 3 dagen vrij moeten nemen van mijn werken en ik moet nu wéér vrij nemen, door fouten van Coolblue. Ook zit ik al weken lang met een mega doos opgescheept in mijn appartement met de kapotte tv, omdat deze pas gehaald wordt, als de nieuwe geleverd wordt.

    Nu mag ik weer ruim een uur in de wacht staan, om te bellen met de klantenservice zodat ik hopelijk óóit toch nog eens een goede tv ontvang. Coolblue? NOOIT MEER!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Samsung DV80TA220AE wasdroger

    Afgelopen week hebben wij een wasmachine en een droger gekocht die al snel geleverd zouden worden. De dag voordat wij de producten geleverd zouden krijgen, zagen wij online dat de prijs €50 gezakt was. Wij hebben even gebeld en de dame aan de lijn zei direct dat ze dit ging regelen voor ons. We werden even in de wacht gezet waarna de dame terug kwam en haar excuus aanbood voor het 'lange' wachten. Hiervoor kregen we een voucher extra van €30. Dit had van ons echt niet gehoeven maar dit laat natuurlijk wel zien wat een goede service Coolblue biedt. Helaas werkte onze nieuwe wasdroger niet. Met geen enkele mogelijkheid werd onze was droog. Zelfs nog met de Samsung servicelijn gebeld maar die verwezen ons toch door naar Coolblue. Na één belletje stond nog geen 24 later jullie blauwe bus weer voor de deur, met een nieuwe wasdroger. Ik vind jullie service echt niet beter kunnen! In deze tijd van enorme concurrentie is dit echt waar Coolblue het verschil mee maakt, ik zal om deze reden altijd hier mijn huishoudelijke apparaten blijven bestellen, al een is ergens anders misschien een paar euro goedkoper, goede service is echt heel erg fijn. Deze service had niet beter gekund, bedankt Coolblue!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Magnetron van Coolblue

    Ik doe altijd goed mijn huiswerk voor ik ergens iets bestel. Maar Coolblue ken ik al jaren, ik bestel hier veel omdat ze vaak goedkoper zijn dan mediamarkt en Conrad. Ik kijk namelijk altijd gewoon waar het telkens het goedkoopst is, het scheelt soms echt veel. Raar...

    Onlangs een magnetron besteld, gewoon de goedkoopste die ze hadden, want wat kan mij het schelen. Toch een beetje huiverig omdat het kennelijk toch wel eens fout gaat hier ((al had ik dat zelf nog nooit meegemaakt....), maar gelukkig ging het voor mij wederom weer gewoon prima. Ik was even bang dat coolblue was veranderd met de jaren, sommige bedrijven worden een beetje laks met service als het een tijd goed gaat hoor je wel eens, maar gelukkig niet voor mij hier.

    De magnetron kreeg ik een dag na het bestellen keurig in huis, verzendkosten waren gratis (raar dat dat niet overal altijd is tegenwoordig, je moet goed opletten!) en de verpakking in orde. Het is een simpel apparaat, kan niet zoveel, maar dat is ook wat ik wilde. Heb er net een tosti mee gemaakt en alles werkt naar behoren. Dus gelukkig wederom een goede ervaring, het gaat kennelijk nog altijd goed hier bestellen.

    Totaal niet klantvriendelijk! Spullen besteld voor een serieus bedrag. Alles op voorraad volgens de website. Krijg ik een mail dat een deel toch niet leverbaar is. En of ik als klant zelf de klantenservice wil bellen. Echt de omgekeerde wereld. Klantenservice de hele dag door geprobeerd te bellen. Is onmogelijk om erdoor te komen! Dan maar een mail gestuurd. Zou binnen 24 uur een reactie krijge. Staat nog beloofd bij. Natuurlijk totaal geen reactie. Enkel weken geleden grote problemen M.b.t. het leveren van goederen. Meer dan 1 week later dan de afspraak was. Dit is de laatste keer dat ik besteld heb bij Coolblue! En ga nu mijn bestelling annuleren! En nooit meer een bestelling doen bij het zeer klantonvriendelijke Coolblue.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Niet klantvriendelijk

    Nee ik koop er niet meer. Wij wonen in het buitenland en kunnen daarom onze BTW terug krijgen als we iets meenemen naar het land waar we ingeschreven staan en belasting betalen. Op Schiphol laat je de spullen en bon/paspoort en ticket controleren en krijg je een stempel op de bon. Deze stuur ik dan naar de desbetreffende winkel, zo ook nu voor het eerst naar Coolblue. Ik krijg geen reactie (email adres staat op de begeleidende brief) dus ook geen geld. Dan maar zelf informeren.Nee mw. wij doen het via Vatfree.com. Daar een account aangemaakt (Engelstalig alleen maar) en moest weer alles doen wat op Schiphol al was gedaan. Kopie pp en legitimatie van het land waar ik woon. Vatfree neemt dan 1/3 van mijn BTW voor de moeite. Met andere woorden, Coolblue vindt het te veel werk om zelf te doen en laat de koper betalen!
    Gelukkig zijn er genoeg andere winkels die het rechtstreeks doen en dat noem ik nog eens service. Zelfs kleine winkels maken het geld binnen 2 weken over. Vatfree heeft er 40 werkdagen voor nodig! Ik ben dus uitgekocht bij Coolblue.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Service kan letterlijk niet beter, dank. Glimlach.

    Ik heb al ontzettend vaak besteld bij hen, altijd echt betrouwbaar, echt heel erg goed, snel geleverd, ken geen beter bedrijf dan deze mensen. De service is ongelofelijk hoog, medewerkers zijn zo relaxt aan de telefoon en echt bereid om te helpen.
    Vandaag contact gehad over een printer van het merk HP, die weer eens niet wilde doen waar ze voor gemaakt zijn, namelijk printen. Eerst gepoogd contact te krijgen met HP, (niet gelukt uiteraard, die haten mensen, blijkt uit alles dat ze doen en leveren, proberen ons het leven zuur te maken, te krenken, ;-) ).
    Daarna gedacht laat ik Coolblue eens proberen waar ik hem had besteld. Die dame die ik aan de lijn had, die kreeg een zwaar gefrustreerde kerel aan de telefoon en die was zo goed in haar werk, begripvol, rustig, beetje humor, heeft alles uitgezocht en bleek dat deze HP niet met mijn modem samen kon (HP??). Ik heb een ander merk gekozen, uiteraard weer bij Coolblue!

    Coolblue: verstand van zaken, service kan letterlijk niet beter, dank. Glimlach.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Wasmachine

    Belachelijke service koop hier niet mijn zoin wacht al 10 dagen op een monteur en ze hebben nog garantie dus wasmschkne is niet oud nu al stuk en kimt niemand te gek voor woorden

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Levering televisie

    Ze houden zich niet aan de afgesproken leverdatums (2x achter elkaar zelfs niet) ,je moet er zelf achteraan bellen en ze proberen je dan af te wimpelen met een voucher van €40,- omdat ze dingen beloven die ze niet na kunnen komen. Vervolgens geef ik aan dat ik de televisie dan zaterdag op een aangegeven tijd geleverd wil hebben ,hebben ze ook nog het lef om extra kosten in rekening hiervoor te brengen. Wat een ongelovige slechte klantenservice levert Coolblue ,daar bestel ik dus nooit meer iets.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    2 LG Monitoren en een Monitorarm

    Voor er gereageerd wordt dat ik zelf de fout heb veroorzaakt. Ja dat klopt. En daar ben ik mij ook terdege van bewust. Afgelopen zondag de monitoren besteld.
    Het zou tussen 19:00 en 22:00 de volgende bezorgt worden. Ik kreeg half 7 een mail dat postnl het pakket niet heeft kunnen bezorgen vanwege een niet juist huisnummer.
    Dat klopte helemaal.
    En ja ik weet het het is mijn eigen fout. Maar om daar dan zo voor gestraft te worden dat ik eerst 2 uur heb moeten bellen en chatten alvorens mij duidelijk werd dat men hier niets meer in kan veranderen.
    Ik moet dus nu maar afwachten wanneer het pakket door postnl retour wordt verzonden naar Cool Blue. En als dat allemaal goed gaat ik ook mijn geld weer terug krijg .
    Mijn vermoeden is dat dit wel eens lang kan gaan duren.
    Waarom bestaat er geen mogelijkheid om dit soort fouten op een wat betere manier tussentijds op te lossen? Of is dat er gewoon niet. Ik ben ook maar een leek.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Dishwasher & saturday delivery

    Delivery services brought a seriously and visibly damaged product without noticing until my street and told me it was damaged and to make a new appointment which should be possible for next saturday as i already paid the extra charge. And when i tried to make a new appointment for following saturday, client services booked it for saturday without telling me that i would be charged once more but simply sent an email after the call to charge me again. I also had to wait over 40 min for customer services putting me on hold for a reply and i finally had to hang up. This is unacceptable that i should pay twice just because Coolblue failed to deliver the proper product on time.
    I never seen such victimization of customers. It wasnt enough that i didnt get the product on time but also i am asked to pay twice for Coolblue's failure.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Afwasmachine wirhpool

    Alles voor een glimlach?
    We hadden een probleem met het frontje van de afwasmachine.
    Na 40 minuten wachten en 4 minuten een onkundige dame gesproken te hebben ,kregen we de mededeling dat coolblue daar geen oplossing voor heeft.
    Uiteindelijk via Google een simpele oplossing gevonden.
    Kortom: echt geen glimlach, geen kundige mensen, en extreem lang wachten terwijl we zogenaamd in contact waren met een dame.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Rookmelders

    Rookmelders besteld. Zouden de volgende dag in huis zijn. Mail gekregen dat de bestelling is vertraagd. Dag erna zou een fietsbezorger het pakketje in de avond komen afleveren. Sms gekregen in de ochtend dat pakket tussen 19:55 en 20:55 wordt bezorgd. 15 min van tevoren krijg je nog een herhaalsms dat ze er bijna zijn! Hele avond gewacht. Niks geen sms of bezorger. Gebeld met klantenservice, bezorging is nog niet eens gestart werd er verteld. Zo spoedig mogelijk komt het pakketje eraan. Hele avond thuis gebleven voor niets en ook geen bericht ontvangen dat het pakketje is vertraagd! Mega slechte service!!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    luchtreiniger

    Ik WAS heel blij met Coolblue...
    ...intussen ben ik verre van blij met Coolblue.

    Op het moment dat je na 6 maanden je garantie wil claimen komen ze ineens met de wettelijke voorwaarde dat je als klant wel even moet bewijzen dat de schade niet door jou veroorzaakt is.
    In mijn geval dus een afgebroken propellor, diep ingebouwd in een luchtreiniger.

    Hoe ik dit ooit stuk heb moeten krijgen is niet duidelijk. En een tegenrapport van een erkent herstelbedrijf word terzijde geschoven.
    Wat ze wel kunnen is liegen over "gebruikersschade" en een zogenaamd onderzoek dat ze nooit hebben uitgevoerd.

    Gewoon als bedrijf je verantwoording nemen en garantie verlenen op een apparaat dat na 6 maanden stuk gaat is iets dat Coolblue niet doet.

    Dus: bij Coolblue is de garantie niks waard. Prutsbedrijf

    In hun reactie beweren ze dat het apparaat zou zijn gevallen. Nonsense, dat is nooit gebeurt. Er is ook niks dat daar op wijst. Coolblue heeft het apparaat nooit ondrzocht, hoogstens heen en weer gestuurd.
    Ze weigeren gewoon garantie te geven zoals een net bedrijf dat zou doen en proberen met leugenachtige smoesjes weg te komen.
    Hufterig...

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Magnetron

    Niks op de eerste verdieping brengen, sterker nog komt met postnl. Moest als 65 plusser en vrouw 25 kilo zelf naar boven sjouwen.
    Al die mooie praatjes op tv. Niks van geloven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Quest 2

    Ik had de Meta Quest 2 besteld en deze zal de volgende dag geleverd worden. Echter de volgende dag kwam er NIETS!!! Geen Quest 2, geen mailtje, geen berichtje HELEMAAL NIETS!!!
    De volgende maar eens gebeld wat er aan de hand was en het bleek dat er een robot in het sorteer centrum kapot was.
    Erg vervelend natuurlijk maar om dan helemaal niets van je te laten horen... Je zou toch op z'n minst een berichtje verwachten over de vertraging.
    De service medewerker aan de telefoon gaf aan dat de Quest 2 waarschijnlijk de volgende dag geleverd zal gaan worden... Echter omdat we de Meta Quest VR bril de volgende dag nodig hadden voor een demo hebben we met de service medewerker afgesproken dat we hem zelf zouden ophalen in de dichtsbijzijnde winkel, te weten Rotterdam want daar waren er voldoende op voorraad. Deze afspraak met de medewerker werd binnen enkele minuten keurig bevestigd per email.... Echter... enkele minuten later krijgen we wederom een email van Coolblue met de mededeling dat de Quest 2 de volgende dag pas op te halen is in de winkel...?!?!?!?!? WTF, dus nog maar een keer bellen (het begint nu wel irritant te worden!).
    Na een elle lange wachttijd eindelijk weer een service medewerker aan de lijn... Dag meneer, ja nee dat kan kloppen u kunt hem wel ophalen maar ik weet niet precies wat het beleid in die winkel is en wellicht moet u hem nog een keer betalen en dan krijgt u uw geld over een dag of 5 a 10 weer terug gestort.... WAT??!??!?? Nu begint het echt irritant te worden!!! Omdat jullie robot naar z'n grootje is moet ik mijn product gaan ophalen en moet ik hem nog eens een extra keer betalen om daarna te gaan zitten wachten totdat jullie het tijd vinden om mij mijn geld terug te betalen! NOU NIET DUS! IK HEB AL BETAALD! GRRRR!!!!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    AEG wasmachine

    In december 2021 bij Coolblue een AEG wasmachine gekocht. In februari 2022 via Coolblue een monteur laten komen omdat de wasmachine niet goed centrifugeerde. Regelmatig stopt hij een paar minuten voor het einde en gaat niet centrifugeren. Na het bezoek van de monteur bleef deze klacht zich herhalen en zaten wij regelmatig met kletsnatte was. In mei weer naar Coolblue gebeld. Het tweede bezoek van een monteur, die niet van AEG was, leverde geen defect op, maar daar heeft hij ook niet echt naar gezocht. Hij drukte op wat knoppen en dan gaat de machine leeg centrifugeren. Hij kon de klacht niet verklaren. Wel verzekerde hij ons dat wij niets verkeerd deden wat betreft het laden en de hoeveelheid was. Dat was prima in orde. Dat mag niet fout gaan. Hij begreep er dus niets van. Aan het eind van het bezoek zei hij dat hij AEG zou adviseren om geen factuur te sturen omdat wij niets verkeerd deden en hij niet kon verklaren waarom de machine niet centrifugeerde.
    Na enkele dagen kregen wij op 22 mei een factuur van 129 euro van AEG. Bellen en mailen naar AEG leverde niets op. Wij moesten betalen, want er was geen defect gevonden. Dat de wasmachine niet goed functioneerde lag aan ons, hoewel de monteur het tegendeel beweerde. Hun klantenservice is heel klantonvriendelijk.
    Nu is, een maand later, ben ik 3x in de winkel in Rotterdam geweest, heb minstens 10x de klantenservice gebeld, heb 4x de factuur en de werkbon en dit verhaal gemaild. Aardige mensen met een glimlach aan de telefoon gehad, die het op gingen lossen en door gingen sturen naar de back office. Zelfs een mailtje naar de manager van de klantenservice leverde geen reactie op. Nooit heb ik in deze maand een reactie gehad, behalve 2x van AEG die een monteur wilde sturen. Dat heb ik afgehouden om niet weer een factuur te krijgen en omdat ze het probleem niet konden vinden.
    Als laatste heb ik het vorige week via Whatsapp geprobeerd, weer aardige mensen met een glimlach die het gingen oplossen en een taakje naar de back office gingen sturen. De enige reactie die ik later kreeg na het whatsapp-gesprek: wij kunnen u helaas niet helpen en u krijgt de 129 euro niet terug afgesloten met een zwaai-icoontje omdat het gesprek onaangenaam werd. Moest maar weer een monteur laten komen met als gevolg het risico van een nieuwe factuur. Dat heb ik niet gedaan. Nooit meer Coolblue.

    Mijn wasmachine doet hetzelfde af en toe en is van een ander merk. Ik heb gemerkt dat het komt omdat de was dan waarschijnlijk te zwaar, in de zin dat er teveel water is opgenomen door het wasgoed, om te kunnen centrifugeren. Het gebeurt bij mij vooral als ik een aantal katoenen handdoeken in de was zitten want deze nemen veel water op. sindsdien let ik op het aantal handdoeken dat ik in een wasbeurt doe en gebeurt het niet meer.

Anderen bekeken ook

Durexshop.nl
3 reviews

Wilt u een condoom, glijmiddel of iets anders kopen maar durft u het niet om het zelf te kopen bij een lokale winkel? Dan is de website www.durexsh...

Cosmania
5 reviews

Waarom zou u kopen bij dit bedrijf: Cosmania.nl? Cosmania.nl is een bedrijf wat zich richt op persoonlijke verzorging. In de wereld van de persoonl...

Podobrace
17 reviews

Wanneer je geblesseerd bent, of een blessure juist wilt voorkomen, kun je soms wat extra hulpmiddelen gebruiken. Als je wat extra ondersteuning nod...

Fitnessdelivery.nl
4 reviews

Wilt u beginnen met het openen van een fitnessketen of voor u persoonlijk? Dan kunt u de apparaten bemachtigen via de website www.fitnessdelivery.n...

Coolblue

Ze doen ‘alles voor een glimlach’. Maar hoe doen ze dat? En is dat genoeg voor jou om je elektronica en andere gear aan te schaffen bij Coolblue? Lees voordat je een grote (of kleine) aankoop doet, hoe anderen Coolblue hebben beoordeeld. Gaan ze echt een glimlach op jouw gezicht toveren of wordt het eerder een van frustratie doordrongen grijns?

Over Coolblue
Coolblue is een grootaanbieder van consumer goods en werd opgericht in 1999. Voor zo ongeveer elke productsoort hebben ze een domein, in totaal zijn dat 325 gespecialiseerde webshops (and counting). Ook voor wie liever in een fysieke winkel aankopen doet, is er Coolblue. Er zijn onder andere winkels in Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Groningen en Rotterdam. Hier kun je ook producten laten klaarleggen, repareren en persoonlijk advies krijgen. Maar wat voor producten bieden ze dan aan? Nou, van alles. Computer & tablets; Telefonie; Beeld & geluid; Huishouden & wonen; Foto & video; Koken & tafelen; Printers & netwerk; Tuin & klussen; Sport & reizen; Navigatie & auto; Speelgoed & games; en Verzorging. En dat zijn slechts de populairste categorieën.

Coolblue, alles voor een glimlach? Ze leggen zelf even uit hoe ze dat doen in dit filmpje!

Diensten van Coolblue
Zoals gezegd doet Coolblue ‘alles voor een glimlach’. Dat zit hem soms in leuke details. Als je iets besteld, krijg je het toegezonden in een doos. Zover is het nog erg normaal. Maar die verpakking van Coolblue is meer dan een doos, je kunt er vaak allerlei leuke dingen mee doen, zoals er dingen mee uitscheuren (een deurhanger bijvoorbeeld) of mee bouwen. Dat is op zijn minst een glimlach waard natuurlijk, alleen al het idee. Wat ook een glimlach op je gezicht kan toveren is de playlist die je krijgt als je Coolblue belt; deze is helemaal opgebouwd uit allemaal liedjes waar het woord wachten (of varianten daarop) zijn verwerkt. Leuk natuurlijk, voor de oplettende luisteraar. Uiteraard zijn niet alleen deze geestige details de enige vormen van service die Coolblue biedt. Zo is er de ‘vandaag besteld, morgen in huis’-service, die we vaker zien bij bedrijven, maar zich dan beperkt tot bijvoorbeeld 22.00 of zelfs 17.00. Coolblue is anders; hier is vandaag ook echt : Voor 23.59 besteld, is morgen in huis. Daarnaast is de thuisbezorging zeven dagen per week. Bovendien is zowel het verzenden als het retourneren geheel gratis en geldt een bedenktermijn van veertien dagen. Mede door diensten als deze is Coolblue door Thuiswinkel beoordeeld als Beste webwinkel 2015 (en ze kregen die prijs toen zeker niet voor de eerste keer). Betalen kan overigens op meerdere veilige manieren: iDeal, creditcard, vooruitbetaling of betalen bij de postbode (rembours), bezorging kan tegen bijbetaling op afspraak of zelfs ’s avonds op dezelfde dag (Coolblue VandaagNog®); gewone bezorging, zelfs op zondag, is gratis.

Klachten over Coolblue
Als je contact wilt leggen met Coolblue voor vragen, problemen, klachten of omdat je nieuwsgierig bent naar dat leuke wachtmuziekje, dan zijn er legio manieren. Direct advies (en dus die liedjes) krijg je via de telefonische klantenservice (lokaal nummer), zeven dagen per week geopend (m.u.v. feestdagen) tot 23.59. Ook kun je je vraag stellen op Facebook, Twitter, WhatsApp of nog met e-mail. Maar zelf kun je ook al veel te weten komen via je online account (bestelstatus, openstaande facturen, retouren bekijken, producten retourneren, et cetera).

Kreeg jij die glimlach op je gezicht van Coolblue? Laat hier je review achter!

Onafhankelijke ervaringen over coolblue! Betrouwbaar en snel met leveren? Goede winkels? Lees beoordelingen van consumenten die u voorgingen op NederlandReview!

}