BCC

Alle reviews

BCC

32% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (59)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Droger

    Droger gekocht, direct betaald online( wat ik normaliter pas bij aflevering of op credidcard doe) 5 dagen later zou deze bezorgd worden. Gister avond bericht met tijdsvak, vandaag 3 uur voor bezorging sms met technische storing, droger wordt niet bezorgd. Klantenservice via de chat, alles behalve netjes en vriendelijk. Geen fatsoenlijk antwoordt op de vragen. Zeer zeer slechte service. Order door manier van communiceren en zeer slechte service geannuleerd, 2 weken wachten op je geld. NOOIT MEER BCC voor ons.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Scheerapparaat

    Binnen drie maanden scheerapparaat van 120 euro stuk. Gekocht bij BCC Lelystad. Volgens BCC versleten…. Binnen drie maanden!?!? 95 euro reparatie en anders jammer maar helaas. Krijgen het apparaat niet eens terug zonder onderzoekskosten te betalen. Wat een schande, schofferend slechte service. Nooit meer BCC, echt nooit meer!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vaatwasser

    Vaatwasser met extra garantie gekocht. Na een tijdje viel de deur open. Dat werd gemaakt onder garantie. Toen het een paar maanden later weer gebeurde viel het niet meer onder garantie. Ondanks eerdere toezeggingen dat dat wel zo zou zijn. Eindeloze mailtjes en telefoontjes tot gevolg. Ik heb er een heel naar gevoel aam over gehouden en zal hier nooit meer wat kopen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Ereader

    E-reader dinsdag besteld zodat die op woensdag geleverd werd. Woensdagavond krijg ik een sms dat hij die dag niet meer geleverd wordt. Donderdag een e-mail gestuurd met de vraag waar hij blijft. Vrijdag nog niks gehoord en gebeld omdat ik de e-reader wilde hebben voor mijn vakantie. Dan geven ze aan dat hij volgende week ergens zal komen en dat de er niks aan kunnen doen omdat het aan DHL ligt. Als “goedmaker” stelt ze voor dat ik de order annuleer en dan over een tijdje mijn geld terug krijg en dan zelf naar een bcc winkel ga om er een te kopen. Het moet niet gekker worden.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Koelkast

    Heb een koelkast gekocht van Bcc. Het toestel was niet helemaal in order. Ik wilde ruilen met een andere if retourneren. De antwoord van klantservice was vreemd voor mij. Ze vraagde als ik de koelkast al gebruikt. Natuurlijk in 30 dagen periode mensen gebruikt het artiekel. En als er iets mis, in die periode, fabriek faut enz, goede winkels krijgen het artiekel als retour en weer kopen als 2de kans product. Maar in deze bedrijd dat is geen geval. Gelukkig de garantie periode is gebruikelijk. En helemaal nieuw koelkast gerepereed worden, in een week na aanschaf. De algemebe policies van dit bedrijf is out of date, helaas..

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    TV

    Dure tv bij BCC gekocht. Na 4 maanden hield hij er al mee op. Inmiddels ben ik 15 dagen verder en heb ik nog steeds geen nieuwe, of gemaakte, tv. Koop hier niks... Slechte spullen, slechte service.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Motorola telefoon

    stront klantenservice. Niet meedenkend.1 ster is nog teveel voor deze oplichters. Problemen oplossen kunnen ze niet. Om n telefoon van 120 euro laten ze je minstens 9 keer naar een klantenservice bellen met alleen maar leugens. Mijn telefoon zou naar Motorola opgestuurd worden (zeggen alle klantenservice medewerkers)maar ligt in werkelijkheid bij dynafix...wat het meest waardeloze reparatiebedrijf is die er bestaat.
    Dit is een telefoon van 120 euro. Stel je voor dat je er een keuken koopt van 10 tot 15 K. Never nooit meer BCC

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    smartwatch Fitbit Sense

    1 jaar geleden smartwatch FitBit Sense gekocht, in de aanbieding bij BCC. Op 22 oktober 2022 is deze defect. Vervolgens ingeleverd bij DHL, daar raakt de smartwatch zoek. Na veel gebrekkige communicatie biedt BCC nu aan om het aankoopbedrag te retourneren. Echter wil ik een nieuw exemplaar, deze is op voorraad bij BCC. Echter weigert BCC dat zonder opgaaf van reden. Slechte service

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Koelkast

    Defecte koelkast is thuis opgehaald, omdat deze niet gerepareerd kon worden door BCC. Op zich prima, want het aankoopbedrag zou binnen zeven werkdagen teruggestort worden. Echter zijn we maanden verder en heb ik nog steeds het aankoopbedrag niet ontvangen. Via telefoon kan niks geregeld worden en op mails en app wordt door BCC niet meer gereageerd. Ik vind dit een hele slechte zaak aangezien ik al heel vaak contact heb gezocht en mij al meerdere malen beloofd is dat het geld er binnen 5 dagen zou zijn...

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Fitbit sense 2

    Mijn in de winkel gekochte product moest ik via de post retour sturen.

    Pakketje retour gestuurd en pas na 5 weken mijn geld terug, hoop ik dan want ik heb nog steeds niets! Elke keer als ik bel naar de klantenservice sta ik minimaal 20 minuten in de wacht met een MEGA irritant wacht deuntje. Vervolgens wordt ik elke keer afgescheept 'als u over 7 dagen nog niets heeft gehoord moet u terugbellen' vervolgens na 7 dagen: 'We gaan dit even uitzoeken, u hoort binnen 5 dagen iets van ons' en vandaag: 'uw geld wordt over 7 werkdagen terug geboekt'.
    Vreselijk bijdehante klantenservice medewerker.


    Nooooit meer BCC.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    AEG inductie kookplaat en Samsung inbouw oven/grill combinatie

    In de BCC winkel te Bergen op Zoom werd goede en begrijpbare voorlichting verstrekt zonder dwang tot aankoop.
    De gemaakte afspraken werd via de mail en telefoon tijdig ter herinnering gebracht.
    Over het inmeten en montage kan ik vrij kort zijn; dat is gewoon top, we namen alles samen goed door wat wel en wat niet mogelijk was.
    Na montage is de uitleg duidelijk en niet onbelangrijk, ze werken netje en nemen de oude installatie mee retour.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Inductie kookplaat

    op 18-9-2022 heb ik online een inductie plaat uitgekozen. Maar omdat ik 2 linkerhanden heb en niet 100% de nismaten wist een afspraak gemaakt met iemand die zou komen inmeten. 19-9-2022 werd ik gemeld door de adviseur en die vond naar aanleiding van mijn antwoord een meting niet nodig. WANT... de installateurs maken het passend en gaan niet eerder weg voor ze deze hebben geïnstalleerd.

    Woensdag 12-10 een dag voor de plaat geleverd zou worden , nog niks gehoord en ze dus gebeld. Je krijgt ze niet aan de lijn. Wachttijden meer als een uur. Advies via Whatsapp. Maar ook dan wacht je nog heel de dag en pas na 20u krijg je een antwoord. Geen zorgen over 2 uur ontvangt u een mail met de bezorgtijden.

    Oke dat klopte. 22u de mail met tijden.

    13-10-2022 ze waren op tijd. Begonnen gelijk met slopen van mijn gasfornuis plaat. En toen deze er eenmaal uit was kwam gelijk het antwoord. Oh maar deze gaat niet passen.

    En dan zetten ze je voor het blok. De plaat achterlaten met risico dat je de garantie verspeelt of gelijk weer retour. Dus ik heb in overleg met mijn buurman die wel technisch is de plaat retour.

    Gebeld met BCC en dan begint de ellende. 6x gebeld die dag. 5x een bandje door drukte wordt dit gesprek verbroken. ( kort om je krijgt ze niet meer aan de lijn)
    17u eindelijk iemand na 20 minuten in de wacht te staan aan de lijn. In de vorm van Wim. Die in mijn ogen nog minder van de maten wist als ik. Maar goed hij zou even iets uitzoeken en zou binnen een paar minuten terug zijn.

    Nou je raad het al de verbinding werd verbroken en heb Wim nooit meer gesproken. Dan het kat en muis spel. Het ene antwoord komt via twitter, dan weer via messenger op facebook, dan weer een antwoord via email en als laatste via whatsapp.
    Maar overal hetzelfde Dikke vette pech wij gaan niet installeren. Maar over retour geld praat niemand. We krijg ik op de 14de een factuur dat de plaat de status geleverd heeft gekregen. Dus ik voel al aan me water dat dit een probleem gaat worden. Gelukkig wel een video deurbel dus ik heb duidelijk op beeld staan dat ze de plaat brengen en later weer retour nemen. Jammer dat ik zo al bezig ben met bewijs.

    Want als ik dan hier lees dat iemand al 3 weken op haar geld wacht wordt ik niet echt vrolijk.

    Dus mijn ervaring met BCC is 0

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Siemens Koel-vriescombinatie

    In juni 2020 kochten wij een koel-vriescombinatie bij BCC in Rotterdam. Deze is net buiten de fabrieksgarantieperiode mankementen gaan vertonen. Op 27 juni maak ik hier melding van. Eerder had ik geen ervaring met BCC en kon dus niet weten dat er zo met klachten en consumenten wordt omgegaan. Als je de reviews moet geloven, zou er niets aan de hand zijn! Zolang de apparaten het naar behoren blijven doen?
    Op 9 september wordt er een ophaalopdracht gepland door de "speciale afdeling" en ik kreeg daar een bevestiging van via de mail. De brommende en lekkende koelkast wordt opgehaald en ik krijg een bedrag teruggestort. Dat was hoopgevend... maar na bijna een maand wordt vandaag, 3 oktober 2022, deze opdracht geannuleerd, zonder een duidelijke reden.. van ene Carmen.
    Ik heb inmiddels een andere koelkast aangeschaft die morgen wordt bezorgd.
    Ruim 3 maanden verder, tig e-mailberichten en appjes met verschillende klantenservicemedewerkers verder, maar nog steeds geen oplossing.
    Omdat het allemaal erg consumentonvriendelijk overkwam en ik mij af vroeg of ik er meer mensen zijn die dit zo ervaren, heb ik 2 consumentenprogramma's benaderd. Zijn schijnen meer meldingen gekregen te hebben.
    Mogelijk wordt dit een te behandelen item en kan dit bedrijf hier lering uit trekken. Ook het inschakelen van gedegen juridische hulp kon niet achterwege blijven. Dit is echt te gek voor woorden. Ik ben benieuwd naar hoe dit afloopt.
    Vanwege mijn ervaring zet ik vraagtekens bij sommige reviews; ik ben tenslotte niet de enige. Niet een ieder doet er wat mee.

    Beste Haltman,

    Inderdaad herkenbaar verhaal. Hier eenzelfde soort ervaring met BCC. Echt zeer slecht en klantonvriendelijk. Ik ben benieuwd welke consumentenprogramma's je hebt benaderd zodat ik dit ook in gang kan zetten.

    Groet,

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Reparatie

    Op aanraden van Apple mijn MacBook ter reparatie bij BCC gebracht alwaar de MacBook is aangeschaft. Dit vanwege de schade van een enkele haarscheur waarvan Apple concludeerde dat dit geen gebruikersschade betreft en onder de garantie (consumentenrecht) valt. In tegenstelling tot dit beweert BCC dat het gebruikersschade betreft en weigert de schade kosteloos te repareren. Overigens kwam dit bericht van BCC pas een maand nadat de MacBook was ingeleverd. Zeer slechte service. Ik heb dit nooit eerder ervaren. Mijn advies is dan ook: koop Apple items alleen bij de Apple store!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vaatwasmachine

    Beste directie (graag dit bericht doorsturen naar de directie van BCC),

    Voor het eerst eens wat bij BCC besteld na altijd een trouwe klant te zijn geweest bij Coolblue. Jullie inbouwkosten waren echter 50 euro goedkoper dan bij Coolblue dus zodoende bij BCC besteld. Dit is echter de grootste fout geweest die we ooit hebben kunnen maken. Het apparaat werd kapot geleverd en de installateur stond aan het eind van het installatieproces lachend met een plastic ring in zijn hand en zei: ja geen idee wat ik hiermee moet. Dit bleek later de afdekring van de bodemplaat te zijn geweest waardoor het apparaat bij het voorspoelen direct vol met water liep en het apparaat onbruikbaar was geworden. Na afloop zagen wij ook dat ons keukenblad beschadigd was (na 15 jaar zeer zuinig om te zijn geweest).

    Een aantal dagen later kwamen er twee monteurs om te kijken wat er mis was. Zij konden in eerste instantie het probleem niet direct vinden, maar nadat ik had aangeven dat hun collega met een losse ring in hun hand stond wisten ze direct wat er mis was gegaan. Zij constateerden dat het apparaat kapot was en omgeruild moest worden. Daarnaast constateerden zij een montagefout die wij als leken niet eens hadden gezien, maar wel van invloed zijn op de functionaliteit van het apparaat. De klep was namelijk deur op deur geïnstalleerd en niet als sleepdeur. Conclusie wij zouden een nieuw apparaat krijgen.
    Vandaag 19 augustus ging de soap verder. Er stonden netjes op tijd twee mannen voor onze deur om het defecte apparaat mee te nemen en de nieuwe te installeren. Alleen hadden ze geen nieuw apparaat bij zich. De vraag is dan: wat komen jullie hier wel doen??? Ze gaven aan dat ze hoopten dat het apparaat al voorgeleverd was. Na bellen met kantoor stond er opeens: Vervallen in het systeem. Zowel jullie medewerkers als wij wisten van niets. Conclusie: na 2 weken nog steeds geen apparaat.
    Wij hebben zodoende meteen met de klantenservice gebeld en na wederom lang in de wacht te hebben gestaan gaf jullie medewerker aan dat het ze vergeten waren het apparaat in te laden. Heel vervelend, maar het zijn allemaal menselijke fouten. Wat wij echter erg jammer vinden is dat er na zo'n proces niet alles in het werk gesteld wordt om mensen die al 2 weken lang op hun product wachten en daarvoor 3x apart zijn thuisgebleven (ja wij werken ook gewoon) niet met urgentie worden geholpen maar gewoon doodleuk te horen krijgen dat de eerstvolgende levering dan een week later is. Waardoor wij 3 weken lang op een werkend apparaat moeten wachten. Dat vind ik geen service.
    Uit principe heb ik de bestelling geannuleerd heb ik direct een nieuwe apparaat bij Coolblue besteld.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Samsung wasmachine

    Sinds mei 2022 al bezig voor reparatie Samsung wasmachine wat uiteindelijk geld teruggave zou worden. Op 27 juli 2022 is de wasmachine opgehaald en binnen 7 dagen zou het geld op onze rekening staan beloofde BCC. Dit was niet het geval . We konden ook onze wens voor nieuwe wasmachine niet bij hen inwilligen, want alles wat we kozen was er niet, niet voorradig of niet meer leverbaar. Ja showroom model konden we krijgen. Gezien alle ellende van wat we mee hadden gemaakt was dit niet onze wens.

    Hierop moesten we uitwijken naar een andere winkel en hadden bij Expert wel een mooie wasmachine gezien en was op voorraad en werd de volgende dag gelijk gebracht en aangesloten. Service eerste klas.

    Geld van teruggaven blijft van BCC nog steeds uit, ondanks wederom contact opgenomen gehad te hebben op 12 aug 2022. Men verzekerde wederom dat het vrijdag op onze rekening staat. Verder moesten we maar geduld tonen. Van mei tm eind juli met de hand wassen en dan ook nog eens lang moeten wachten op je geld tewijl je dus de andere wasmachine voor moest schieten, valt dan niet goed. Voor ons geen BCC meer daarvan genezen daar wederom het geld na menige beloftes vrijdag er niet op stond.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Keuken

    KOOP HIER GEEN KEUKEN

    Na installatie van mijn keuken waren er wat gebreken, dit kan uiteraard gebeuren. Vervolgens moest ik hier zelf achteraan bellen om dit te laten oplossen. De eerste keer dat ik belde werd aangegeven u word teruggebeld. Dit gebeurde niet, dus uiteindelijk maar weer zelf gebeld. Toen kreeg ik het antwoord we zoeken het voor u uit. Vervolgens weer niets gehoord, dus ik bel er nog eens achteraan. Weer het antwoord we bellen u later terug en vervolgens weer GEEN opvolging hierop. Daarna geprobeerd telefonisch in contact te komen (6 keer) en alle keren of weggedrukt of geen gehoor.

    Vervolgens uit wanhoop naar de winkel zelf gegaan en daar gevraagd wat er aan de hand was. Krijg ik als antwoord "Sorry meneer ik werk hier pas 4 weken en verder heeft iedereen ontslag genomen, ik weet ook niet hoe dit verder moet." Die jongen geeft mij een email adres van BCC mee en een naam: Orderverwerker@bcckeuken.nl, Tjerk Wiggers. Hier een mail naar verzonden en uiteraard zoals je van de high service van BCC kan verwachten, geen enkele reactie.

    De levering van de keuken is inmiddels meer dan een maand geleden en ik heb nog steeds niet eens een idee of er uberhaupt aan een oplossing van de problemen gewerkt word.

    Dus nogmaals, maak niet dezelfde fout als ik, schaf hier geen keuken aan.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    onderbouw koelkast liebherr

    Afdeling service heeft de koelkast te vast in de plaatsingsruimte geperst. De afhandeling was uiterst frustrerend. Slecht opgemeten en geplaatst. Voorheen goed bij bcc kunnen kopen, maar zal nooit meer bij bcc iets kopen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vaatwasser

    Verschrikkelijk afhandeling van retour gestuurde spullen. Communicatie vanuit hun kant is 0! En geld wacht ik al weken op! Meerdere malen nadat ik gebeld had beloftes gedaan en niet nagekomen. Schandalige “service” !!!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Inductie fornuis

    Ik heb een slechte review achter gelaten en ik zie dat BCC mijn review niet heeft toegevoegd, omdat zij weten dat ik gelijk hebt.
    Je kan een klant zijn geld niet achter houden terwijl jij als bedrijf een verkeerd product hebt geleverd. Ik moet iedere dag bellen en vragen naar mijn geld. Dit is totaal niet klantvriendelijk, maar oplichterij! Wij zijn al 3 weken verder en ik moet ieder keer aanhoren dat mijn geld de volgende dag terug wordt gestort.

    Dit lezend krijg ik toch wel de zenuwen ervan. Aangezien ik aan het begin van dit traject sta en ik ook voor een niet geleverd inductie geld terug moet krijgen. En het feit dat ze de factuur gestuurd hebben met de melding geleverd maakt het er niet beter op.
    Gelukkig heb ik een videodeurbel en gelijk mijn beelden veilig gesteld waar duidelijk is te zien dat ze hem brengen en ook een uur later weer mee naar buiten nemen.

Anderen bekeken ook

Cosmania
5 reviews

Waarom zou u kopen bij dit bedrijf: Cosmania.nl? Cosmania.nl is een bedrijf wat zich richt op persoonlijke verzorging. In de wereld van de persoonl...

oogvoororen.nl
27 reviews

Wanneer u wat ouder wordt kan het gebeuren dat u niet meer alles goed kunt horen. Heel vervelend, want niemand wil graag met een hoortoestel rondlo...

Podobrace
19 reviews

Wanneer je geblesseerd bent, of een blessure juist wilt voorkomen, kun je soms wat extra hulpmiddelen gebruiken. Als je wat extra ondersteuning nod...

Fitnessdelivery.nl
5 reviews

Wilt u beginnen met het openen van een fitnessketen of voor u persoonlijk? Dan kunt u de apparaten bemachtigen via de website www.fitnessdelivery.n...

BCC

Wat vind je van BCC? En ook belangrijk, wat vinden anderen van BCC? Wij van NederlandReview hebben alle reviews van consumenten opgeslagen en op een handig portaal gezet. Alle reviews zijn stuk voor stuk geschreven door onafhankelijke en echte consumenten. Natuurlijk geven de reviews geen garantie dat u hetzelfde ervaart bij BCC maar het geeft in ieder geval wel een indicatie over wat u kunt verwachten. Daarom is de mening van onafhankelijke consumenten erg belangrijk en vooral wanneer u van plan bent een grote aankoop te doen! Bij goede reviews kunt u er vrijwel zeker van zijn de service te verwachten die u verwacht bij een bedrijf.

Over BCC
BCC is een elektronicabedrijf dat al bestaat sinds 1945. Sinds die tijd zijn ze uitgegroeid naar meer dan 75 winkels. Omdat ze al zo’n lange tijd bestaan kunnen we er wel een beetje vanuit gaan de ze betrouwbaar zijn en dat ze doen wat ze zeggen. BCC blijft steeds bezig om zich door te ontwikkelen, ze houden de markt nauw in de gaten en bieden zo nodig steeds nieuwe producten aan in hun assortiment. Op deze manier blijven ze bij met wat de consument wilt hebben en verwacht van een bedrijf en product. Ook blijven ze bezig met het openen van nieuwe vestigingen om zo de concurrentie voor te blijven. BCC is actief door het hele land en heeft ook een online webshop waar de consument online de producten kan bestellen. BCC zegt zich aan 6 beloftes te houden: de beste prijs, het beste advies, de juiste keuze, het meeste gemak, de beste service en een duurzame keuze. Is dit ook zo? Lees hier de reviews van andere consumenten!

Diensten
BCC is een elektronica bedrijf. Je kan er terecht voor alles op het gebied van elektronica. Van wasmachines tot computers en van koffieapparaten tot telefoons. In de winkel zijn er allemaal zogenaamde gebieden met de verschillende producten die zij aanbieden. Hier lopen medewerkers rond die u kunnen helpen bij vragen of bij het maken van de juiste keuze. Deze medewerkers zijn goed opgeleid op hun vakgebied om zo de klant altijd te kunnen helpen zoals de klant dat wenst. Naast de fysieke winkels heeft BCC ook een webwinkel. Hier kunnen consumenten het volledige assortiment van BCC bekijken en ook bestellen. Bezorging bij BCC is gratis en voor een kleine extra prijs kunnen ze het apparaat ook voor u installeren. Ook neemt de bezorger kosteloos uw oude apparaten mee.

Klachten
BCC heeft een grote klantenservice. Zo kunt u zelfs terecht bij de Facebook en Twitter pagina van BCC. Ook zijn ze 6 dagen per week telefonisch bereikbaar en kunt u ze altijd een email of een brief sturen. BCC heeft verder ook een uitgebreide vraagbank met de meest gestelde vragen. Daarnaast kunt u chatten met een virtuele medewerker van BCC, een robot die gemaakt is om u zo goed mogelijk te helpen. Deze verwijst u meestal door naar een vraag op de veelgestelde vragen of geeft aan contact op te nemen met BCC zelf. Heeft u ervaringen met BCC? Deel ze hier met andere consumenten!

Lees hier de ervaringen van echte klanten van BCC. Is het echt ˜High service, low pricing™? Hebben ze gratis levering, goede aanbiedingen en dealtjes? Hoe is de kwaliteit? Moet je hier wel bestellen?

BCC – Low Pricing, High Service
BCC is een bedrijf in elektronica dat al sinds 1945 bestaat. Veel mensen denken dat BCC pas actief is sinds het shoppen via internet in zwang kwam, maar niets is minder waar. Het bedrijf bestaat al 70 jaar. Uiteraard toen nog met uitsluitend winkels, want van internet had tot halverwege de jaren 90 nog bijna niemand gehoord. Met name de afgelopen decennia is BCC sterk gegroeid, Veel concurrenten gingen failliet, maar BCC houdt nog steeds stand. Dat doen ze door hun marketingstrategie steeds aan de laatste trends en ontwikkelingen aan te passen. Het internet speelt inmiddels een zeer belangrijke rol bij de verkopen van BCC, steeds meer klanten bestellen online en een groot deel van de omzet van BCC komt dan ook van online aankopen.

Altijd de laagste prijs
BCC adverteert al jaren met de slogan Low Pricing, High Service, al werden de twee termen tot voor enkele jaren geleden omgedraaid. De lage prijs is echter tegenwoordig het belangrijkste. De klant wil niet te veel betalen en gaat dus altijd op zoek naar de goedkoopste deal. Je kunt je als internetbedrijf niet veroorloven duurder te zijn dan de concurrent en dus passen bedrijven als BCC vrijwel dagelijks hun prijzen aan. Voortdurend wordt de concurrentie in de gaten gehouden om ervoor te zorgen om met de prijs in ieder geval op hetzelfde niveau te zitten, maar natuurlijk het liefst net eronder. Want ook al scheelt het maar een paar euro, als een klant de keus heeft kiest hij al snel voor de goedkoopste. En iedere verkochte koelkast is er één, dat geldt ook voor BCC.

Zes zekerheden voor de klanten van BCC
BCC werkt met de zogenaamde “zes zekerheden” om de service aan de klanten zo goed mogelijk te regelen. De belangrijkste en daarom op de eerste plaats, is de laagste prijsgarantie. BCC controleert de prijzen van concurrenten al voortdurend om zo steeds de goedkoopste te zijn. Maar koop je een artikel bij BCC en vind je in een straal van 20 km rond de BCC vestiging een bedrijf dat het artikel goedkoper levert, dan betaalt BCC het verschil terug. Daarnaast geeft BCC zijn klanten altijd deskundig en goed advies. De verkoopadviseurs hebben kennis van zaken en zijn dus in staat om al je vragen te beantwoorden. Zij worden regelmatig bijgeschoold zodat alle adviseurs op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen en innovaties. Wil je persoonlijk advies over een aankoop? Dan kun je een afspraak maken met een medewerker in één van de winkels, of je laat je adviseren via de online klantenservice.

De juiste keuze en niet  goed, geld terug
Het lijstje met zekerheden gaat verder met de belofte van BCC dat aan de klanten altijd de juiste keuze kan worden geboden. Dit bereikt BCC door alle ontwikkelingen en innovaties op de voet te volgen en ervoor te zorgen dat je als klant steeds uit de nieuwste apparatuur kunt kiezen. Brengt een fabrikant een nieuwe wasmachine, koelkast of stofzuiger op de markt, BCC is één van de eersten waar je dit artikel kunt kopen. Naast een ruime keuze in artikelen biedt BCC ook een ruime keuze in merken en prijzen. Wil je een wasmachine dan kun je er eentje kopen voor pakweg 400 euro, maar er zijn ook merken en modellen die 1400 euro kosten. Natuurlijk is er dan sprake van kwaliteits- en capaciteitsverschil. Maar daarover kun je je dan weer uitgebreid laten adviseren. Ben je niet tevreden over je online aankoop dan kun je het bestelde artikel binnen 14 dagen retourneren en krijg je het aankoopbedrag terug.

Gemak dient de mens bij BCC
Om het de klanten zo makkelijk mogelijk te maken om hun aankopen online te doen, probeert BCC het iedereen zo makkelijk mogelijk te maken. Mensen die shoppen via internet staan bekend als verwende veeleisende klanten en dat weet BCC natuurlijk ook. Daarom wordt er alles aan gedaan om de klant op zo veel mogelijk punten tegemoet te komen. Zo kun je je aankopen die je via internet doet op alle mogelijke manieren betalen. Koop je voor 250 euro of meer dan is gespreide betaling mogelijk. Je kunt een artikel via internet bestellen en desgewenst al na een uur ophalen in één van de winkels. Ideaal als een apparaat defect is en je eigenlijk niet kunt wachten om het te vervangen. Om klanten onbezorgd van hun aankopen te laten genieten is er tevens de mogelijkheid om de wettelijke garantie te verlengen, soms met het beschikbaar stellen van een leenapparaat, wat heel handig is als de koelkast of de wasmachine stuk gaat.

BCC belooft altijd goede service
De kreet “High Service” maakt niet voor niets deel uit van de slogan van BCC. Als je bij BCC een apparaat bestelt kun je kiezen voor volledige installatieservice bij je thuis. Hiervoor betaal je een kleine vergoeding, maar dan wordt het apparaat wel netjes bij je thuis op de gewenste plaats neergezet, uitgepakt en aangesloten. Het verpakkingsmateriaal wordt meegenomen zodat je dat niet zelf hoeft af te voeren. Als je kiest voor installatieservice, dan geeft BCC de garantie dat de bezorger pas vertrekt als het apparaat naar tevredenheid werkt. Indien nodig krijg je ook nog een uitgebreide bedieningsinstructie. Verder kun je rekenen op de eigen reparatieservice van BCC, je bent dus niet afhankelijk van monteurs van de fabrikant, de medewerkers van BCC zijn bevoegd om ook binnen de garantie reparaties aan bij hen gekochte apparaten uit te voeren. Hierdoor duurt het vaak een stuk minder lang voordat er een monteur langskomt. 

BCC heeft hart en oog voor het milieu
De zesde zekerheid van BCC is dat het bedrijf al het mogelijke doet om het milieu te sparen. Bij aankoop wordt het oude apparaat indien gewenst kosteloos meegenomen. Dit wordt op een zo milieuvriendelijk mogelijke manier vernietigd. Bij alle apparaten die BCC verkoopt wordt duidelijk aangegeven wat het verbruik is en indien van toepassing wordt de milieubelasting aangegeven met het bekende A-B-C-D kleurenlabel. BCC adviseert zijn klanten altijd graag over een zo milieubewust mogelijke keuze bij de aanschaf van een nieuw apparaat. Zelf doet BCC ook zijn best om zo goed mogelijk met energie om te gaan. Alle winkels van BCC zijn zodanig gebouwd en van verlichting voorzien dat dit zo min mogelijk stroom verbruikt terwijl de klanten toch prettig kunnen winkelen.

Hoe vind ik de dichtstbijzijnde BCC winkel?
Natuurlijk kun je op de website kijken waar de winkels van BCC zijn gevestigd. Veel mensen vinden het toch prettig om een apparaat als een vaatwasser, koelkast of wasdroger eerst te zien en uitleg te krijgen over de werking voordat ze tot aankoop overgaan. BCC kan daarnaast ook advies geven over het plaatsen van inbouwapparaten. Als een inbouwapparaat moet worden vervangen kun je een medewerker van BCC bij je thuis laten komen om te zien wat er mogelijk is. Iedere keuken is immers weer anders en het zou zonde zijn wanneer je een aankoop doet en het blijkt later dat het artikel niet te plaatsen is.

BCC moet hard werken om de concurrentie het hoofd te bieden
Het gaat BCC zeker niet voor de wind de laatste jaren. Ook BCC moet keihard werken om de klant voor zich te winnen en het hoofd boven water te houden. De concurrentie op internet is nog steeds moordend en de marges zijn daardoor laag. Mensen kopen niet meer zomaar van alles,maar maken weloverwogen keuzes. Apparaten worden pas vervangen als ze defect zijn en niet meer kunnen worden gerepareerd. De economische crisis van enkele jaren gelden heeft de koopmoraal van veel Nederlanders voorgoed veranderd. BCC is geen zelfstandig bedrijf meer, maar in handen van een investeringsmaatschappij. Dit heeft als voordeel dat financiële tegenvallers gemakkelijker kunnen worden opgevangen. Dat is maar goed ook, want de afgelopen jaren heeft BCC steeds weer verlies geleden. Desondanks ziet het bedrijf nog steeds toekomst en lijkt het tij zich nu langzaam te keren. 

BCC legt de focus op de klantrelatie
BCC moet, om te kunnen overleven als elektronicaketen, steeds vernieuwen .Daarom worden steeds weer nieuwe marketingstrategieën ontwikkeld om de relatie met de klant te verbeteren. Klanten zijn tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk vast te houden. Vroeger zaten er een paar elektronicazaken in de stad en daar deed je je aankopen. Als je wasmachine stuk was dan kocht je een nieuwe waar je de vorige ook kocht, want de service was immers prima. Als je een nieuwe TV wilde dan ging je drie zaken af in de stad en vervolgens kocht je de TV die je het beste beviel. Tegenwoordig werkt het anders. Klanten shoppen online, of bekijken in ieder geval online de producten en de prijzen. BCC heeft het grote voordeel van een combinatie van een webwinkel en daarnaast 75 fysieke winkels waar de klant het artikel kan zien en uitleg kan krijgen over de werking. Deze combinatie werkt duidelijk in het voordeel van BCC. Daarom wordt  het verbeteren van de relatie met de klant om deze ook bij een volgende aankoop weer naar BCC te krijgen, als één van de belangrijkste speerpunten van de nabije toekomst gezien.

}