BCC

Alle reviews

BCC

33% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (45)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vaatwasmachine

    Beste directie (graag dit bericht doorsturen naar de directie van BCC),

    Voor het eerst eens wat bij BCC besteld na altijd een trouwe klant te zijn geweest bij Coolblue. Jullie inbouwkosten waren echter 50 euro goedkoper dan bij Coolblue dus zodoende bij BCC besteld. Dit is echter de grootste fout geweest die we ooit hebben kunnen maken. Het apparaat werd kapot geleverd en de installateur stond aan het eind van het installatieproces lachend met een plastic ring in zijn hand en zei: ja geen idee wat ik hiermee moet. Dit bleek later de afdekring van de bodemplaat te zijn geweest waardoor het apparaat bij het voorspoelen direct vol met water liep en het apparaat onbruikbaar was geworden. Na afloop zagen wij ook dat ons keukenblad beschadigd was (na 15 jaar zeer zuinig om te zijn geweest).

    Een aantal dagen later kwamen er twee monteurs om te kijken wat er mis was. Zij konden in eerste instantie het probleem niet direct vinden, maar nadat ik had aangeven dat hun collega met een losse ring in hun hand stond wisten ze direct wat er mis was gegaan. Zij constateerden dat het apparaat kapot was en omgeruild moest worden. Daarnaast constateerden zij een montagefout die wij als leken niet eens hadden gezien, maar wel van invloed zijn op de functionaliteit van het apparaat. De klep was namelijk deur op deur geïnstalleerd en niet als sleepdeur. Conclusie wij zouden een nieuw apparaat krijgen.
    Vandaag 19 augustus ging de soap verder. Er stonden netjes op tijd twee mannen voor onze deur om het defecte apparaat mee te nemen en de nieuwe te installeren. Alleen hadden ze geen nieuw apparaat bij zich. De vraag is dan: wat komen jullie hier wel doen??? Ze gaven aan dat ze hoopten dat het apparaat al voorgeleverd was. Na bellen met kantoor stond er opeens: Vervallen in het systeem. Zowel jullie medewerkers als wij wisten van niets. Conclusie: na 2 weken nog steeds geen apparaat.
    Wij hebben zodoende meteen met de klantenservice gebeld en na wederom lang in de wacht te hebben gestaan gaf jullie medewerker aan dat het ze vergeten waren het apparaat in te laden. Heel vervelend, maar het zijn allemaal menselijke fouten. Wat wij echter erg jammer vinden is dat er na zo'n proces niet alles in het werk gesteld wordt om mensen die al 2 weken lang op hun product wachten en daarvoor 3x apart zijn thuisgebleven (ja wij werken ook gewoon) niet met urgentie worden geholpen maar gewoon doodleuk te horen krijgen dat de eerstvolgende levering dan een week later is. Waardoor wij 3 weken lang op een werkend apparaat moeten wachten. Dat vind ik geen service.
    Uit principe heb ik de bestelling geannuleerd heb ik direct een nieuwe apparaat bij Coolblue besteld.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Samsung wasmachine

    Sinds mei 2022 al bezig voor reparatie Samsung wasmachine wat uiteindelijk geld teruggave zou worden. Op 27 juli 2022 is de wasmachine opgehaald en binnen 7 dagen zou het geld op onze rekening staan beloofde BCC. Dit was niet het geval . We konden ook onze wens voor nieuwe wasmachine niet bij hen inwilligen, want alles wat we kozen was er niet, niet voorradig of niet meer leverbaar. Ja showroom model konden we krijgen. Gezien alle ellende van wat we mee hadden gemaakt was dit niet onze wens.

    Hierop moesten we uitwijken naar een andere winkel en hadden bij Expert wel een mooie wasmachine gezien en was op voorraad en werd de volgende dag gelijk gebracht en aangesloten. Service eerste klas.

    Geld van teruggaven blijft van BCC nog steeds uit, ondanks wederom contact opgenomen gehad te hebben op 12 aug 2022. Men verzekerde wederom dat het vrijdag op onze rekening staat. Verder moesten we maar geduld tonen. Van mei tm eind juli met de hand wassen en dan ook nog eens lang moeten wachten op je geld tewijl je dus de andere wasmachine voor moest schieten, valt dan niet goed. Voor ons geen BCC meer daarvan genezen daar wederom het geld na menige beloftes vrijdag er niet op stond.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Keuken

    KOOP HIER GEEN KEUKEN

    Na installatie van mijn keuken waren er wat gebreken, dit kan uiteraard gebeuren. Vervolgens moest ik hier zelf achteraan bellen om dit te laten oplossen. De eerste keer dat ik belde werd aangegeven u word teruggebeld. Dit gebeurde niet, dus uiteindelijk maar weer zelf gebeld. Toen kreeg ik het antwoord we zoeken het voor u uit. Vervolgens weer niets gehoord, dus ik bel er nog eens achteraan. Weer het antwoord we bellen u later terug en vervolgens weer GEEN opvolging hierop. Daarna geprobeerd telefonisch in contact te komen (6 keer) en alle keren of weggedrukt of geen gehoor.

    Vervolgens uit wanhoop naar de winkel zelf gegaan en daar gevraagd wat er aan de hand was. Krijg ik als antwoord "Sorry meneer ik werk hier pas 4 weken en verder heeft iedereen ontslag genomen, ik weet ook niet hoe dit verder moet." Die jongen geeft mij een email adres van BCC mee en een naam: Orderverwerker@bcckeuken.nl, Tjerk Wiggers. Hier een mail naar verzonden en uiteraard zoals je van de high service van BCC kan verwachten, geen enkele reactie.

    De levering van de keuken is inmiddels meer dan een maand geleden en ik heb nog steeds niet eens een idee of er uberhaupt aan een oplossing van de problemen gewerkt word.

    Dus nogmaals, maak niet dezelfde fout als ik, schaf hier geen keuken aan.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    onderbouw koelkast liebherr

    Afdeling service heeft de koelkast te vast in de plaatsingsruimte geperst. De afhandeling was uiterst frustrerend. Slecht opgemeten en geplaatst. Voorheen goed bij bcc kunnen kopen, maar zal nooit meer bij bcc iets kopen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vaatwasser

    Verschrikkelijk afhandeling van retour gestuurde spullen. Communicatie vanuit hun kant is 0! En geld wacht ik al weken op! Meerdere malen nadat ik gebeld had beloftes gedaan en niet nagekomen. Schandalige “service” !!!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Inductie fornuis

    Ik heb een slechte review achter gelaten en ik zie dat BCC mijn review niet heeft toegevoegd, omdat zij weten dat ik gelijk hebt.
    Je kan een klant zijn geld niet achter houden terwijl jij als bedrijf een verkeerd product hebt geleverd. Ik moet iedere dag bellen en vragen naar mijn geld. Dit is totaal niet klantvriendelijk, maar oplichterij! Wij zijn al 3 weken verder en ik moet ieder keer aanhoren dat mijn geld de volgende dag terug wordt gestort.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    TV Philips bij BCC

    TV's van Philips blijken al jaren steeds vanzelf uit en weer aan te gaan. Gebeurt bij mij meerdere keren per dag. Toch verkoopt Philips nog steeds tv's met dit mankement. De site van Philips doet net alsof je het bij jezelf moet zoeken. Ik belde BCC en ze vertelden dat ze wettelijk 4x (!) een apparaat mogen innemen voor reparatie, iedere keer weken lang. Wel even zelf langsbrengen en ophalen, kilometers verderop. En dat terwijl er geen oplossing voor het probleem lijkt te zijn. De telefoniste probeerde een afspraak bij mij af te dwingen, maar daar trap ik niet in. BCC moet geen troep van Philips verkopen als er zo'n serieuze klacht over is.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Robot stofzuiger

    De stofzuiger is niet thuis te krijgen, kan hem ophalen in Lelystad, terwijl ik in Almere met een BCC bijna naast de deur woon.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Complete inboedel

    We hebben onderhand complete inboedel aan apparatuur gekocht bij hun onder tussen koelkast al 2 x in 1 jaar In reparatie geweest door hun fout maar nu hebben we 2 maanden terug tv kapot gehad kunnen omruilen en een rest waarden van 400 euro terug zouden moeten krijgen hier al 2 maanden mee bezig en elke keer krijg je het zelfde onzin verhaal koop hier nooit niks meer

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    vaatwasser

    Zeer slechte ervaring.
    Op 5 januari een vaatwasser besteld met installeren.
    2 maal na afspraak niet gekomen. geen telefoontje geen mail.
    In die weken contact gehad met Dennis Charel Amalia.
    Hebben mij ieder keer beloofd dat alles in orde komt.
    8 februari zou hij geleverd worden maar helaas, nadat ik zelf weer gebeld hebt kreeg ik te horen dat de vaatwasser niet leverbaar was.
    Ik heb mijn bestelling geannuleerd.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Samsung koelkast

    Begin december inbouw koelkast gekocht. Deze was én niet goed geïnstalleerd én de magneet rubbers sloten niet goed af zodat het vriesgedeelte in korte tijd vol ijs zat. Koelkast zou om worden geruild dit duurde enkele weken. Nieuwe koelkast nu goed geïnstalleerd opnieuw vrij moeten nemen. De nieuwe koelkast was 50 euro goedkoper. In december zou dit over gemaakt worden maar zelfs na talloze beloften is dit op moment van schrijven nog steeds niet gebeurd. Geen BCC meer voor mij...roeptoeteren dat je de klant tevredenheidcijfers hebt..... haha drama daar..

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    tv

    WAARDELOOS, WAARDELOOS, WAARDELOOS !!!
    13-7-21 tv geleverd, binnen één maand diverse defecten, was drie dagen over de 30 dagen waarin men zonder reden koop ongedaan maken, helaas wegens ziekte. Reparatie aangemeld door winkel in Beek op 24 augustus , tv kwam op 4 oktober retour. Na een paar dagen zelfde problemen , nee zelfs nog meer problemen ! Dit wederom gemeld in winkel op 23 oktober reparatie aangemeld, tv drie weken later opgehaald nog steeds tv niet retour.
    Bellen ,mailen helpt allemaal niet " je wordt terug gebeld" inmiddels al een heel dossier !! Ook besproken in filiaal diverse malen , geen oplossing. O ja ze boden een oplossing : ik werd gebeld dat ik een nieuwe tv kon komen uitzoeken, bcc zou dan de defecte tv retour nemen bij aflevering, maar toen ik vertelde dat de tv nog ALTIJD bij bcc stond werd zei men : ik bel je zo terug ! Ik werd terug gebeld met de mededeling dat ik GEEN nieuwe tv kon uitzoeken omdat de defecte tv bij bcc stond ??? Kreeg wel een mail adres en een telefoonnummer van hem ,daarop gebeld naar bcc, en ja hoor volop begrip en ik zou na het weekend gebeld worden om het op te lossen, zou zelfs korting krijgen op een nieuwe tv !! Wie niet belde was bcc ! Gemaild naar desbetreffende afdeling en nu na twee weken geen mailtje of telefoontje terug !
    Ik heb aangetekend op 15 november de aankoopovereenkomst aangetekend opgezegd, en ja hoor tot op heden geen enkele reactie ! Geen oplossing is ook eenoplossing , niet dan !!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Strijkplank

    Bestelling geplaatst die de volgende dag bezorgd zou worden. Nu 4 dagen later nog steeds niks ontvangen.
    BCC liegt, geeft andere de schuld en komt afspraken niet na. Bestel hier nooit iets online!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Koelkast

    Ik wil al een week een koelkast terug sturen, maar klantenservice is echt gwn WAARDELOOS. Ik krijg iedere keer te horen: 'Veel wachtende voor u, probeer het later nog eens'. Nou lekker dan zit met een koelkast een hele week thuis die in de weg staat. DOE WAT AAN JULLIE KLANTENSERVICE AUB!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Miele wasautomaat en Miele wasdroger

    Advies over producten en klantvriendelijkheid top bij BCC Barendrecht, geholpen door Marvin, deskundig, rustig en aardig kortom klantvriendelijk!

    Aflevering apparaten is minder fijn verlopen
    Op 25 november jl. zijn de apparaten geleverd en gemonteerd, tussen dewasmachine en droger is een Miele tussenstuk bevestigd
    De levering en montage verliepen niet fijn, gehaast en niet zorgvuldig , later op de dag spraken wij buren en zij zeiden dat de apparaten “met geweld” van hun beschermingsmiddelen waren ontdaan.
    De wasmachine was op spoelprogramma gezet door de monteurs, toen die was afgelopen en ik een was wilde draaien kwamen wij er achter dat de tussenplaat te ver naar voren was bevestigd en de wasmachinelade niet dicht kon
    Direct telefonisch contact opgenomen met de klantenservice, Sharon gesproken
    totaal niet empatisch en professioneel, ik had direct moeten bellen dan had ze de monteurs binnen 20 minuten nog terug kunnen sturen, na mijn toelichting dat het spoelprogramma een half uur duurde en ik ook niet eerder terug had kunnen bellen vroeg ik op ze vrijdag konden terugkomen, dat kon ze beslist niet toezeggen, toen werd mijn toon ook minder aangenaam en zei ik dat ik eiste dat ze op vrijdag bij ons langs moesten komen, dat gesprek verliep niet fijn en heb heb het gesprek beëindigd en wij zijn direct naar het filiaal in Barendrecht terug gegaan,Marvin gesproken en direct een ander afvoerverdeler meegenomen ( de afvoerverdeler die de bezorgers bij zich hadden paste ook niet op de afvoer en de bezorgers hadden mij toegezegd dat een andere ploeg dezelfde dag of op vrijdag bij ons terug zouden komen om e.e.A. In orde te maken.
    Op 26 november jl. 2 aardige monteurs t.w. Bastiaan&Senna langs geweest bij ons, echter het waren bezorgers en geen monteurs, ze hebben nog getracht e.e.a. te stellen maar zonder gereedschap kun je niet veel beginnen
    Op 29 november zijn Edwin&Theo bij ons langs geweest en hebben e.e.a. gesteld, er zijn wel montagestukjes van het originele tussenstuk verwijderd , dat bevreemdt ons want het is een origineel tussenstuk van Miele, echter de apparaten functioneren nu wel maar ik ga regelmatig kijken of ze stabiel staan uiteraard verdient deze bezorging en nazorg geen schoonheidsprijs en wij adviseren BCC hier goede notitie van te nemen, het is geen pakje boter en nazorg is en blijft heel belangrijk , wij beraden ons na deze ervaring om klant te blijven van BCC

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Niet gelukt

    Niemand bij de kassa maar wel heel gezellig bij elkaar staan. Ongeïnteresseerd staat daar hoog in het vaandel.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Koelvriescombinatie

    Ik heb op 14 september een koelvriescombinatie laten ophalen ze beloven geld retour te sturen nu is het 30 september en ik heb geen geld retour ontvangen ik kocht graag bij bcc maar nu zijn ze me kwijt als klant veel beloftes van medewerkers maar nee geen geld mensen niet kopen bij bcc als je product goed is goed bedrijf de problemen beginnen als je iets retour stuurt en je geld moet krijgen
    Richard

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Fifa 22

    Vannacht om 3.30uur wilde ik bij Fifa 22 een pre order plaatsen. Het spel stond online voor 49,99 euro met een tellertje die aftelde van ongeveer 20 uur naar 0 om gebruik te maken van de aanbieding. Ik wilde hem bestellen maar dat was niet te doen via de website. Ik heb via Facebook messenger contact gehad. En het klopte er was een fout en het is hersteld. Vanmorgen 10.30uur ongeveer, wilde ik het spel bestellen. Ineens is de prijs 5 euro duurder, dus heb maar weer contact opgenomen. Ik krijg een vaag verhaal te horen. Maar ze doen er niks aan. Ik stel hun nog een vraagje maar reageren gewoon niet meer. Dit is de zoveelste teleurstelling bij BCC, mij zien ze er niet meer en bestel er ook nooit meer. Echt waardeloos.
    Heb het spel inmiddels ergens anders besteld, voor dezelfde prijs.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    afzuigkap

    afzuigkap bestelt , netjes geholpen in winkel , bij aflevering en ophangen door BCC , niet gevraagd hoe ik hem wilde dus niet in het midden gehangen tussen twee kastjes , afvoer gewoon in koof gestopt zonder aan te sluiten op afvoer ! klasse hoor , schouwkap was iets te lang , moest ik zelf maar op maat maken deden ze niet ! Top.zonde van de 90 euro.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Vrieskast

    Ik zou er zeker vaker kopen maar geen witgoed wat geplaatst moet worden om dat ze een Haier vrieskast na 2 keer nog niet waterpas krijgen ondanks een plank onder de achterste wieltjes. Overigens wel een fijne winkel in Den Helder met top verkopers.

Anderen bekeken ook

Durexshop.nl
3 reviews

Wilt u een condoom, glijmiddel of iets anders kopen maar durft u het niet om het zelf te kopen bij een lokale winkel? Dan is de website www.durexsh...

Cosmania
5 reviews

Waarom zou u kopen bij dit bedrijf: Cosmania.nl? Cosmania.nl is een bedrijf wat zich richt op persoonlijke verzorging. In de wereld van de persoonl...

Podobrace
17 reviews

Wanneer je geblesseerd bent, of een blessure juist wilt voorkomen, kun je soms wat extra hulpmiddelen gebruiken. Als je wat extra ondersteuning nod...

oogvoororen.nl
22 reviews

Wanneer u wat ouder wordt kan het gebeuren dat u niet meer alles goed kunt horen. Heel vervelend, want niemand wil graag met een hoortoestel rondlo...

BCC

Wat vind je van BCC? En ook belangrijk, wat vinden anderen van BCC? Wij van NederlandReview hebben alle reviews van consumenten opgeslagen en op een handig portaal gezet. Alle reviews zijn stuk voor stuk geschreven door onafhankelijke en echte consumenten. Natuurlijk geven de reviews geen garantie dat u hetzelfde ervaart bij BCC maar het geeft in ieder geval wel een indicatie over wat u kunt verwachten. Daarom is de mening van onafhankelijke consumenten erg belangrijk en vooral wanneer u van plan bent een grote aankoop te doen! Bij goede reviews kunt u er vrijwel zeker van zijn de service te verwachten die u verwacht bij een bedrijf.

Over BCC
BCC is een elektronicabedrijf dat al bestaat sinds 1945. Sinds die tijd zijn ze uitgegroeid naar meer dan 75 winkels. Omdat ze al zo’n lange tijd bestaan kunnen we er wel een beetje vanuit gaan de ze betrouwbaar zijn en dat ze doen wat ze zeggen. BCC blijft steeds bezig om zich door te ontwikkelen, ze houden de markt nauw in de gaten en bieden zo nodig steeds nieuwe producten aan in hun assortiment. Op deze manier blijven ze bij met wat de consument wilt hebben en verwacht van een bedrijf en product. Ook blijven ze bezig met het openen van nieuwe vestigingen om zo de concurrentie voor te blijven. BCC is actief door het hele land en heeft ook een online webshop waar de consument online de producten kan bestellen. BCC zegt zich aan 6 beloftes te houden: de beste prijs, het beste advies, de juiste keuze, het meeste gemak, de beste service en een duurzame keuze. Is dit ook zo? Lees hier de reviews van andere consumenten!

Diensten
BCC is een elektronica bedrijf. Je kan er terecht voor alles op het gebied van elektronica. Van wasmachines tot computers en van koffieapparaten tot telefoons. In de winkel zijn er allemaal zogenaamde gebieden met de verschillende producten die zij aanbieden. Hier lopen medewerkers rond die u kunnen helpen bij vragen of bij het maken van de juiste keuze. Deze medewerkers zijn goed opgeleid op hun vakgebied om zo de klant altijd te kunnen helpen zoals de klant dat wenst. Naast de fysieke winkels heeft BCC ook een webwinkel. Hier kunnen consumenten het volledige assortiment van BCC bekijken en ook bestellen. Bezorging bij BCC is gratis en voor een kleine extra prijs kunnen ze het apparaat ook voor u installeren. Ook neemt de bezorger kosteloos uw oude apparaten mee.

Klachten
BCC heeft een grote klantenservice. Zo kunt u zelfs terecht bij de Facebook en Twitter pagina van BCC. Ook zijn ze 6 dagen per week telefonisch bereikbaar en kunt u ze altijd een email of een brief sturen. BCC heeft verder ook een uitgebreide vraagbank met de meest gestelde vragen. Daarnaast kunt u chatten met een virtuele medewerker van BCC, een robot die gemaakt is om u zo goed mogelijk te helpen. Deze verwijst u meestal door naar een vraag op de veelgestelde vragen of geeft aan contact op te nemen met BCC zelf. Heeft u ervaringen met BCC? Deel ze hier met andere consumenten!

Lees hier de ervaringen van echte klanten van BCC. Is het echt ˜High service, low pricing™? Hebben ze gratis levering, goede aanbiedingen en dealtjes? Hoe is de kwaliteit? Moet je hier wel bestellen?

BCC – Low Pricing, High Service
BCC is een bedrijf in elektronica dat al sinds 1945 bestaat. Veel mensen denken dat BCC pas actief is sinds het shoppen via internet in zwang kwam, maar niets is minder waar. Het bedrijf bestaat al 70 jaar. Uiteraard toen nog met uitsluitend winkels, want van internet had tot halverwege de jaren 90 nog bijna niemand gehoord. Met name de afgelopen decennia is BCC sterk gegroeid, Veel concurrenten gingen failliet, maar BCC houdt nog steeds stand. Dat doen ze door hun marketingstrategie steeds aan de laatste trends en ontwikkelingen aan te passen. Het internet speelt inmiddels een zeer belangrijke rol bij de verkopen van BCC, steeds meer klanten bestellen online en een groot deel van de omzet van BCC komt dan ook van online aankopen.

Altijd de laagste prijs
BCC adverteert al jaren met de slogan Low Pricing, High Service, al werden de twee termen tot voor enkele jaren geleden omgedraaid. De lage prijs is echter tegenwoordig het belangrijkste. De klant wil niet te veel betalen en gaat dus altijd op zoek naar de goedkoopste deal. Je kunt je als internetbedrijf niet veroorloven duurder te zijn dan de concurrent en dus passen bedrijven als BCC vrijwel dagelijks hun prijzen aan. Voortdurend wordt de concurrentie in de gaten gehouden om ervoor te zorgen om met de prijs in ieder geval op hetzelfde niveau te zitten, maar natuurlijk het liefst net eronder. Want ook al scheelt het maar een paar euro, als een klant de keus heeft kiest hij al snel voor de goedkoopste. En iedere verkochte koelkast is er één, dat geldt ook voor BCC.

Zes zekerheden voor de klanten van BCC
BCC werkt met de zogenaamde “zes zekerheden” om de service aan de klanten zo goed mogelijk te regelen. De belangrijkste en daarom op de eerste plaats, is de laagste prijsgarantie. BCC controleert de prijzen van concurrenten al voortdurend om zo steeds de goedkoopste te zijn. Maar koop je een artikel bij BCC en vind je in een straal van 20 km rond de BCC vestiging een bedrijf dat het artikel goedkoper levert, dan betaalt BCC het verschil terug. Daarnaast geeft BCC zijn klanten altijd deskundig en goed advies. De verkoopadviseurs hebben kennis van zaken en zijn dus in staat om al je vragen te beantwoorden. Zij worden regelmatig bijgeschoold zodat alle adviseurs op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen en innovaties. Wil je persoonlijk advies over een aankoop? Dan kun je een afspraak maken met een medewerker in één van de winkels, of je laat je adviseren via de online klantenservice.

De juiste keuze en niet  goed, geld terug
Het lijstje met zekerheden gaat verder met de belofte van BCC dat aan de klanten altijd de juiste keuze kan worden geboden. Dit bereikt BCC door alle ontwikkelingen en innovaties op de voet te volgen en ervoor te zorgen dat je als klant steeds uit de nieuwste apparatuur kunt kiezen. Brengt een fabrikant een nieuwe wasmachine, koelkast of stofzuiger op de markt, BCC is één van de eersten waar je dit artikel kunt kopen. Naast een ruime keuze in artikelen biedt BCC ook een ruime keuze in merken en prijzen. Wil je een wasmachine dan kun je er eentje kopen voor pakweg 400 euro, maar er zijn ook merken en modellen die 1400 euro kosten. Natuurlijk is er dan sprake van kwaliteits- en capaciteitsverschil. Maar daarover kun je je dan weer uitgebreid laten adviseren. Ben je niet tevreden over je online aankoop dan kun je het bestelde artikel binnen 14 dagen retourneren en krijg je het aankoopbedrag terug.

Gemak dient de mens bij BCC
Om het de klanten zo makkelijk mogelijk te maken om hun aankopen online te doen, probeert BCC het iedereen zo makkelijk mogelijk te maken. Mensen die shoppen via internet staan bekend als verwende veeleisende klanten en dat weet BCC natuurlijk ook. Daarom wordt er alles aan gedaan om de klant op zo veel mogelijk punten tegemoet te komen. Zo kun je je aankopen die je via internet doet op alle mogelijke manieren betalen. Koop je voor 250 euro of meer dan is gespreide betaling mogelijk. Je kunt een artikel via internet bestellen en desgewenst al na een uur ophalen in één van de winkels. Ideaal als een apparaat defect is en je eigenlijk niet kunt wachten om het te vervangen. Om klanten onbezorgd van hun aankopen te laten genieten is er tevens de mogelijkheid om de wettelijke garantie te verlengen, soms met het beschikbaar stellen van een leenapparaat, wat heel handig is als de koelkast of de wasmachine stuk gaat.

BCC belooft altijd goede service
De kreet “High Service” maakt niet voor niets deel uit van de slogan van BCC. Als je bij BCC een apparaat bestelt kun je kiezen voor volledige installatieservice bij je thuis. Hiervoor betaal je een kleine vergoeding, maar dan wordt het apparaat wel netjes bij je thuis op de gewenste plaats neergezet, uitgepakt en aangesloten. Het verpakkingsmateriaal wordt meegenomen zodat je dat niet zelf hoeft af te voeren. Als je kiest voor installatieservice, dan geeft BCC de garantie dat de bezorger pas vertrekt als het apparaat naar tevredenheid werkt. Indien nodig krijg je ook nog een uitgebreide bedieningsinstructie. Verder kun je rekenen op de eigen reparatieservice van BCC, je bent dus niet afhankelijk van monteurs van de fabrikant, de medewerkers van BCC zijn bevoegd om ook binnen de garantie reparaties aan bij hen gekochte apparaten uit te voeren. Hierdoor duurt het vaak een stuk minder lang voordat er een monteur langskomt. 

BCC heeft hart en oog voor het milieu
De zesde zekerheid van BCC is dat het bedrijf al het mogelijke doet om het milieu te sparen. Bij aankoop wordt het oude apparaat indien gewenst kosteloos meegenomen. Dit wordt op een zo milieuvriendelijk mogelijke manier vernietigd. Bij alle apparaten die BCC verkoopt wordt duidelijk aangegeven wat het verbruik is en indien van toepassing wordt de milieubelasting aangegeven met het bekende A-B-C-D kleurenlabel. BCC adviseert zijn klanten altijd graag over een zo milieubewust mogelijke keuze bij de aanschaf van een nieuw apparaat. Zelf doet BCC ook zijn best om zo goed mogelijk met energie om te gaan. Alle winkels van BCC zijn zodanig gebouwd en van verlichting voorzien dat dit zo min mogelijk stroom verbruikt terwijl de klanten toch prettig kunnen winkelen.

Hoe vind ik de dichtstbijzijnde BCC winkel?
Natuurlijk kun je op de website kijken waar de winkels van BCC zijn gevestigd. Veel mensen vinden het toch prettig om een apparaat als een vaatwasser, koelkast of wasdroger eerst te zien en uitleg te krijgen over de werking voordat ze tot aankoop overgaan. BCC kan daarnaast ook advies geven over het plaatsen van inbouwapparaten. Als een inbouwapparaat moet worden vervangen kun je een medewerker van BCC bij je thuis laten komen om te zien wat er mogelijk is. Iedere keuken is immers weer anders en het zou zonde zijn wanneer je een aankoop doet en het blijkt later dat het artikel niet te plaatsen is.

BCC moet hard werken om de concurrentie het hoofd te bieden
Het gaat BCC zeker niet voor de wind de laatste jaren. Ook BCC moet keihard werken om de klant voor zich te winnen en het hoofd boven water te houden. De concurrentie op internet is nog steeds moordend en de marges zijn daardoor laag. Mensen kopen niet meer zomaar van alles,maar maken weloverwogen keuzes. Apparaten worden pas vervangen als ze defect zijn en niet meer kunnen worden gerepareerd. De economische crisis van enkele jaren gelden heeft de koopmoraal van veel Nederlanders voorgoed veranderd. BCC is geen zelfstandig bedrijf meer, maar in handen van een investeringsmaatschappij. Dit heeft als voordeel dat financiële tegenvallers gemakkelijker kunnen worden opgevangen. Dat is maar goed ook, want de afgelopen jaren heeft BCC steeds weer verlies geleden. Desondanks ziet het bedrijf nog steeds toekomst en lijkt het tij zich nu langzaam te keren. 

BCC legt de focus op de klantrelatie
BCC moet, om te kunnen overleven als elektronicaketen, steeds vernieuwen .Daarom worden steeds weer nieuwe marketingstrategieën ontwikkeld om de relatie met de klant te verbeteren. Klanten zijn tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk vast te houden. Vroeger zaten er een paar elektronicazaken in de stad en daar deed je je aankopen. Als je wasmachine stuk was dan kocht je een nieuwe waar je de vorige ook kocht, want de service was immers prima. Als je een nieuwe TV wilde dan ging je drie zaken af in de stad en vervolgens kocht je de TV die je het beste beviel. Tegenwoordig werkt het anders. Klanten shoppen online, of bekijken in ieder geval online de producten en de prijzen. BCC heeft het grote voordeel van een combinatie van een webwinkel en daarnaast 75 fysieke winkels waar de klant het artikel kan zien en uitleg kan krijgen over de werking. Deze combinatie werkt duidelijk in het voordeel van BCC. Daarom wordt  het verbeteren van de relatie met de klant om deze ook bij een volgende aankoop weer naar BCC te krijgen, als één van de belangrijkste speerpunten van de nabije toekomst gezien.

}