MetDeZon

Alle reviews

MetDeZon

57% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (58)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Zonnepanelen

    Bij opname aan huis duidelijk gezegd dat alle dakpannen geschroefd zijn. "Geen probleem", aldus de MetDeZon vertegenwoordiger. Ook per mail nog benadrukt: " we geven het nog even extra door aan de monteurs". Toen de monteurs kwamen stelden ze vast "ze zijn allemaal geschroefd!? Dat gaat niet lukken. "....... ze zijn onverichterzake weer weggegaan en zouden eea bespreken.

    Ik heb nog 2 x gebeld en zou worden teruggebeld, en ook nog gemaild. Maar heb niets met vernomen van de firma MetDeZon.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Garantie

    De klachten m.b.t. aftersales die ik hier lees zijn heel herkenbaar.

    Onze omvormer is binnen de 10 jaar garantietermijn defect. Allereerst stellen ze direct dat deze buiten de garantie is met de standaard opties die hieronder ook terug komen.

    "Wij hebben uw case in behandeling en zijn tot de conclusie dat uw omvormer vervangen dient te worden.
    Omdat de omvormer buiten garantie is zijn er een aantal mogelijkheden om dit op te lossen:
    Optie 1:
    Uw omvormer wordt gerepareerd in onze werkplaats. De kosten zijn € 150,- voor de reparatie. Wij komen van te voren bij u langs om de omvormer op te halen. De kosten hiervan bedragen .........
    Optie 2:
    Wij sturen u een retourdoos op. U doet daar vervolgens de omvormer in en stuurt deze weer terug. De De kosten zijn € 150,- voor de reparatie en €15 voor de verzendkosten.
    Optie 3:
    Wij komen bij u op locatie een nieuwe omvormer monteren inclusief 10 jaar nieuwe garantie. Ook het koppelen van WIFI nemen wij voor ons rekening. De kosten hiervan bedragen €125,- arbeidsloon (exclusief btw en voorrijkosten) plus de kosten van een nieuwe omvormer.
    Wij vernemen graag waar uw voorkeur naar uit gaat."

    Nu blijkt dat de omvormer binnen de garantietermijn valt wordt onder de garantie enkel de optie "gratis een doos opsturen waarmee ik de omvormer kan opsturen" aangeboden. (of je dus zelf even de omvormer afkoppelt..) Dan bepaalt Met de Zon of het al dan niet garantie betreft. Als het naar hun idee geen garantie betreft krijg je de onderzoekskosten in rekening gebracht en moet je een nieuwe omvormer aanschaffen..
    Op de vraag of ik de omvormer niet kan komen brengen en kan wachten op herstel komt vooralsnog geen reactie meer.

    Vooralsnog bedroevende aftersales waar geen enkele moeite wordt gedaan klanten tevreden te houden..

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    mei 2014 Zonnepanelen en een omvormer (merk OMNIK0 (v.a. juni 2020 merk SOLIS)

    Vanaf mei 2014 is er van alles mis gegaan (deels omdat ik niet alles begreep van de computer e.d.). In Juni bleek mijn omvormer kapot te zijn. Er zat, dacht ik, 10 jaar garantie op de installatie, maar ik moest wel iets meer dan 600 euro betalen voor de nieuwe omvormer (nu een SOLIS). Ook kreeg ik de oude omvormer niet terug, terwijl hij van mij was. Toen ik er toch naar vroeg, bleek hij al vernietigd te zijn. Meneer Sombroek van MetDeZon verzekerde mij per mail echter dat ik 10 jaar garantie had op deze SOLIS. Nu blijkt die al in Maart van dit jaar stuk te zijn gegaan, althans niet meer te werken. Ik heb het gemeld en een week later kreeg ik een reactie met een vraag om te kijken wat de display aangaf. Ik heb het zo goed en zo kwaad als ik kon, aangegeven, maar daar konden ze niets mee. Nu willen ze wel een controleur laten komen, maar die moet ik dan betalen. Hoe zit dat dan met de garantie? Ik moest daarmee akkoord gaan. Ik heb gevraagd, wat er dan gebeurt als ik niet akkoord ga. Hoe gaan za dan de garantie uitvoeren?
    MetDeZon is snel met offertes en installaties, maar de afwerking van de levering en service en de garantie is veel minder snel. Vinden ze Utrecht te ver van De Rijp om eens langs te komen voor Controles? Garantie is toch een verplichting? Ik voel het als onrechtvaardig dat ik een nieuwe omvormer moest betalen. Ik voel me in de steek gelaten door de slechte service bij de tweede omvormer die kapot gaat. Nu ik ook de reviews hieronder heb gelezen, zeker waar het de garantie van omvormers betreft, zie ik tegen het vervolg op.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Compleet systeem

    Klacht
    In januari 2014 een complete installatie laten plaatsen door met de zon er is op gehele installatie een garantie van 10 jaar.
    in februari 2022 gaat de omnik omvormer kapot, en toen begon de ellende.

    het antwoord was:
    Beste heer/mevrouw ....

    Ik heb uw case in behandeling en ben tot de conclusie gekomen dat uw omvormer vervangen dient te worden. Er zijn een aantal mogelijkheden om dit op te lossen:

    Optie1: Wij sturen u een retourdoos voor de oude omvormer op. Na ontvangst repareren wij deze of bezorgen een vervangend/gereviseerd exemplaar. Dit gaat kosteloos onder uw garantie mits de schade niet van buitenaf is veroorzaakt (bijvoorbeeld bliksem). U dient zelf zorgt te dragen voor de montage van de nieuwe omvormer en demontage van de oude omvormer.

    Optie 2: Wij komen bij u op locatie een vervangende omvormer monteren en in gebruik stellen. Ook koppelen wij opnieuw de WIFI voor u. Hieraan zijn wel kosten verbonden. De vervangende omvormer heeft garantie voor de resterende garantieduur van uw originele aankoop. De kosten hiervan bedragen €125,- exclusief btw en exclusief voorrijkosten. Mocht na controle blijken dat de omvormer door schade van buitenaf defect is geraakt (bijvoorbeeld bliksem), wat niet valt onder garantie, dan brengt MetDeZon u 50% van de nieuwwaarde van de omvormer achteraf in rekening. Uiteraard ontvangt u dan ook het schaderapport van de fabrikant welke u kunt overleggen aan uw verzekering.

    Optie 3: Wij komen bij u op locatie een nieuwe omvormer monteren inclusief 10 jaar nieuwe garantie. Ook het koppelen van WIFI nemen wij voor ons rekening. De kosten hiervan bedragen €125,- arbeidsloon (exclusief btw en voorrijkosten) plus de kosten van een nieuwe omvormer met de 20% korting verrekend.

    aangezien ik de omvormer niet zelf wilde demonteren ging het mij altijd geld kosten.

    Uiteindelijk maar een nieuwe omvormer laten plaatsen voor € 518,06

    lekkere garantie geeft dit bedrijf
    Gewenste oplossing
    Ik wil dat de zon mij financieel schadeloos stelt

    Het beleid/regeling m.b.t. de garantie is totaal ondoorzichtig. Lijkt op willekeur. Het is toch van de gekke dat onhandige burgers zelf aan hun omvormer moeten gaan sleutelen. Garantie is de verantwoordelijkheid van MetDeZon!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Zonnepanelen

    Waardeloos en slecht werk geleverd, na een paar jaar moest ik toevallig op het dak zijn schrok me dood wat een zooitje hadden ze ervan gemaakt.
    Wilde 1 ster geven maar pakte niet.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    geen

    had vandaag een afspraak in de showroom, voor wat betreft constructie en het lezen van de aanvraag is hier totaal geen kennis aanwezig. Jammer heb ik toch 2 uur voor in de auto gezeten. het zoveelste bedrijf welke zonnepanelen verkoopt maar onvoldoende kennis in huis heeft.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    5 zonnepanelen

    In 2015 (augustus) heb ik 5 zonnepanelen gekocht. Installiatie liep goed, dacht ik. Het begon met een enorme tik die de omvormer gaf bij het aanslaan, en dat bleef 20 minuten door gaan. Vaak over gebeld maar ze namen niet eens de moeite om er naar te kijken want ik had in hun ogen 1 van de stilste modellen.
    Totdat ik in hetzelfde jaar met kerst geen stroom meer had in het hele huis. Liander laten komen en zij constateerde dat het aan de aansluiting lag van de twee groepen van de zonnepanelen. Het was levens gevaarlijk aangesloten omdat ze twee draden bij elkaar hadden gestopt zonder de daarbij horende nog te gebruiken en er had brand kunnen ontstaan. Gelukkig kon Liander het oplossen en heeft het veilig achtergelaten. Ik heb heel veel moeite moeten doen bij MetDeZon om aan te tonen dat door hun verkeerde installatie er gevaarlijke situatie had kunnen ontstaan daar deden ze heel gemakkelijk over, want het lag zeker niet aan hun. Nu 6 jaar later is er weer een monteur van Liander aanwezig ivm uitbreiding van 1 fase naar 3 fase en de monteur geconstateerd dat de twee groepen van de zonnepanelen vòòr de hoodschakelaar is gemonteerd en voor de aardlek dus ook niet conform zo als het zou moeten.
    Ik probeerde vandaag Met de zon te bereiken maar geen gehoor, ze nemen niet op en daarna word de verbinding verbroken, wat in mijn ogen erg onvriendelijk overkomt.
    Dus nee ik zou MetDeZon nooit aanraden omdat hun service niet goed is.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Omnik omvormer

    Hierbij mijn negatieve ervaring met MetDeZon (MDZ) na het opgeven van een defect aan mijn Omnik omvormer onder garantie.

    Mail gestuurd met omschrijving klacht. Kreeg na twee dagen antwoord met drie opties:
    1. MDZ stuurt lege doos voor het opsturen van de omvormer.
    2. MDZ stuurt monteur a 125 Euro ex. BTW ex voorrijkosten.
    3. Koop een nieuwe met 20% korting en laat deze monteren voor 125 ex. BTW en voorrijkosten.

    Voor optie 1 gekozen. Opties 2 en 3 zijn geen opties gezien de hoge kosten vergeleken met de nieuwprijs van mijn lichte omvormer. Daarna was het twee weken stil. Gemaild en twee keer gebeld en plotseling werd er door PostNL een lege doos gebracht. Kon franco retour MDZ. Verder geen bericht van MDZ en geen begeleidend schrijven.

    Omvormer in doos dezelfde dag weggebracht en toen begon de ellende pas echt. Na een week was de doos nog steeds niet afgeleverd. PostNL gebeld maar zij konden me niet helpen omdat de afzender MDZ was in verband met retourzending. Wel werd er gezegd dat als MDZ zou bellen het pakket binnen enkele dagen geleverd zou worden.
    MDZ gebeld met deze mededeling maar ze wilden nog wachten, kwam vast door drukte bij PostNL en Corona. Na twee weken nog steeds niet geleverd. MDZ weer gebeld, ik moest maar een mail sturen met foto van het PostNL verzendbewijs. Geen reactie na een dag of vijf. Weer MDZ gebeld, mijn emailadres werd gevraagd en toen werd ik paar minuten in de wacht gezet, ze moesten het mailtje blijkbaar nog lezen! Er zou aan gewerkt worden door een collega. Op mijn vraag of ze niet een vervangende omvormer konden sturen werd negatief gereageerd. Ik was mijn omvormer toen al vijf weken kwijt!

    Kreeg na een paar dagen mailtje van MDZ dat contact was opgenomen met PostNL en dat het pakket nog vermist was en er werd onderzoek naar gedaan. Een dag later zag ik in de PostNL app mijn omvormer bij MDZ was afgeleverd. Groot was mijn verbazing toen ik bijna een week later weer een mailtje kreeg van MDZ met de mededeling dat het pakket nog steeds zoek was bij PostNL en als ik dat wilde een leenomvormer kon krijgen! Ik heb ze toen maar gemaild dat het pakket al een week eerder bij ze was afgegeven door PostNl. Geen reactie meer op gehad van MDZ maar twee dagen later kreeg ik een mailtje van PostNL dat er een pakket naar me op weg was. En ja hoor, daar was mijn omvormer dan eindelijk, gerepareerd en wel. Uiteraard zonder begeleidend schrijven met uitleg of excuses.

    Al met al heeft deze hele operatie zes weken geduurd, met talloze mailtjes en telefoontjes. U begrijpt het al: ik heb niet veel vertrouwen in dit bedrijf.

    Ik vond het overigens wel interessant dat ze een bepaald ontmoedigingsbeleid hebben als je ze wilt bellen. Eerst een keuze menu, na optie 4 (aftersales) een ellenlang verhaal dat je ze vooral niet moet bellen met wifi problemen van je omvormer. Na deze preek krijg je zelfs nog de optie om het nog een keer te beluisteren! Dan wordt je in de wacht gezet met de tekst "Al onze medewerkers zijn in gesprek, een moment geduld a.u.b.". Na enige tijd de melding "Het is op het moment erg druk, de wachttijd is minimaal vijf minuten". En dan als bij wonder wordt binnen 10 seconden de telefoon opgenomen! Dit gebeurde bij mij elke keer als ik belde. Heel bijzonder allemaal.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Even langs voor advies

    Klein probleem met mijn installatie, op aanraden van familie even langs in de Rijp.
    Wat een geweldige zaak, Goed advies, perfecte service, en zeer netjes geholpen.
    Bedrijf met kennis van zaken, en erg klantgericht. Zeer goed ontvangen , nogmaals dank!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    zonnepanelen + omvormer geplaatst 13-12-2013

    De Omnik omvormer is na 7,4 jaar er mee opgehouden. Bij plaatsing van de zonnepanelen en omvormer is duidelijk vermeld dat op de omvormer 10 jaar en op de panelen 25 jaar garantie.zit. Nu er dus een probleem is met de omvormer ontkent METDEZON dit en valt de omvormer buiten garantie. Schandalig!!!! zij willen wel een nieuwe omvormer komen plaatsen, tegen nieuwprijs + arbeidsloon+ kilometerprijs van €1,60 per kilometer!!!! Heen en weer zit ik op 310 km ..tel uit je winst!! Hoe bedenk je het. Nu laat ik het vervangen door een erkent energie bedrijf uit de omgeving, zonder rare kosten en voordeliger dan Metdezon. Helaas zal ik geen positieve reclame maken voor metdezon .

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Systeem en uitbreiding

    Eerst een systeem met 12 panelen aangeschaft geheel naar wens. Net buiten de garantie begeeft de omvormer het. Nieuwe omvormer en uitbreiding met 8 panelen aangeschaft. Hierbij totaal verkeerd geadviseerd en daardoor tot tweemaal toe stekker AC zijde vastgesmolten. Service zeeeer moeizaam en prijzig. Inmiddels met een ander bedrijf in zee om het op te lossen. Nooit weer met de zon.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Zonnepanelen

    Zeer tevreden over de aftersales. Er zat ergens een strip los die rammelde en binnen 3 dagen gemaakt. Ook gelijk naar de SOLIS home app laten kijken.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Zonnepanelen

    Op zich over de panelen geen klachten maar belde laatst of ze misschien verwijderd konden worden ivm een lekkage eronder en verzekering vroeg daarom..
    Had mijn verhaal nog niet afgemaakt of meneer snauwde al dat dat niet hun probleem was... ben hier erg van geschrokken ... zou dit bedrijf kwa service niet aanraden

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    8 zonnepanelen met SMA omvormer

    Door MDZ 8 zonnepanelen laten plaatsen. Hier moest ik 5 dagen voor thuisblijven. Planning is een grote janboel. Ze communiceren niet en je moet overal zelf achteraan. Ik wilde het systeem koppelen met mijn Homey-systeem. Moest 1 instelling in de omvormer worden gewijzigd maar ze waren het installateurspassword vergeten. Na een week kwamen ze weer langs met een PUK-code van de leverancier. Ze zijn na een half uur weggegaan omdat ze het niet voor elkaar kregen de instelling te wijzigen. Ze schreven op de bon dat ik het zelf maar moest proberen. Uiteindelijk zelf in 5 min. instelling gewijzigd.
    Al met al: slecht personeel en heel slechte service.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    zonnepanelen

    Ik heb bijna 3 jaar geleden bij metdezon zonnepanelen laten plaatsen en eigenlijk vanaf het begin problemen met de installatie, in het begin verkeerd aangesloten en bijna brand gehad in de aansluitentingen in de meterkast (dit heeft gelukkig de monteur van Eneco gezien) daarnaast steeds meer problemen gekregen steeds de optimizers stuk en steeds naar talloze keren bellen een tijdelijke oplossing. nu lijkt all een beetje te werken maar nu heb ik aanspraak gedaan op mijn opbrengstgarantie en nu willen ze daar dus niet aan meewerken. ik heb recht op 140 euro nu zeggen ze je krijg u krijg 40 euro uw dossier is nu ook gesloten fijne dag..... super slechte service en je moet echt overal 100 keer achteraan zitten!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    service

    De omvormer van mijn zonnepanelensysteem leek niet helemaal correct te functioneren. Na tel overleg opgestuurd ter controle en 3 dagen later werd er een nieuwe afgeleverd ondanks dat de vorige niet zo nieuw meer was. Reactie: het defect was lastiger te vinden dan verwacht, dus leek een nieuwe de beste oplossing.
    Ongelooflijk goede service!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    SolarEdge basic 1000M omvormer + M2640 optimizer + Zonnepanelen

    Eind 2018 een offerte bij MetDeZon opgevraagd voor een klein doe-het-zelf systeem. Vrij snel een configuratie voorstel ontvangen waarbij de BTW teruggaaf gratis door hun werd geregeld: netjes.
    Installatie ging goed (ook zonder handleiding), ware het niet dat de meegeleverde Wifi module niet te installeren was. De voorgestelde SolarEdge convertor was nl een basic versie die geen internet ondersteunt: foutje in de voorstelde configuratie. MetDeZon gaf aan dat ik deze module terug kon sturen met restitutie van het geld. Foutmeldingen zou ik dan mbv de indicatie lampjes uit kunnen lezen.
    Na 3 maanden goed gefunctioneerd te hebben stopte het systeem. Aangezien de indicatie lampjes geen duidelijkheid gaven heb ik met MetDeZon gebeld: die gaf aan dat ze niet de installatie hadden gedaan en dus ook niet gratis langs zouden komen (op mijn verzoek zou dit anders ongeveer 300 euro kosten). Zelf maar een lokale installateur laten komen: dit kwam voor 100 euro tot de conclusie dat de Converter niet correct was: zij hebben toen een CaseNummer aangemaakt bij SolarEdge obv de garantie. Heb MetDeZon gevraagd om dit CaseNummer over te nemen, maar die weigerden: ze waren immers niet de installateur, dat was ik.
    SolarEdge heeft keurig een nieuwe Converter/Optimizer gestuurd, maar ook daar bleek dat het geheel niet werkte (mssn toch de bedrading?). MetDeZon aangesproken op het feit dat ze me een foute configuratie aan hebben geboden wat online support suggereerde maar niet mogelijk was en dat ze tot op dat moment totaal geen eigen verantwoording namen om me verder te helpen.
    MetDeZon stelde voor, na lang aandringen, dat zij een tegemoetkoming zouden doen voor een upgrade naar een nieuwe online support systeem tegen inkoopsprijs a 708 euro (bij de lokale installateur was dit 7 tientjes duurder). Heb MetDeZon bedankt voor hun “scherpe en coulante” tegemoetkomingsaanbod en ben met de lokale installateur verder in zee gegaan: met een werkend systeem als resultaat.
    Mijn conclusie vwb doe-het-zelf systemen: MetDeZon schuift de dozen snel, neemt dan verder geen verantwoording meer, ook al hebben ze een foute configuratie geadviseerd/geleverd. Conversaties via de mail/telefoon zijn ontwijkend, trainerend en zeer frustrerend.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    2015

    Iets meer dan 5 jaar geleden een systeem aangeschaft van 5600Kwu. Installatie goed verlopen, niets te klagen. Na 3 jaar ging de omvormer kapot en deze is netjes onder garantie vervangen. Jaar later omvormer weer kapot en weer vervangen onder garantie,
    Dit jaar ging ie weer kapot, maar de installatie is nu meer dan 5 jaar oud en volgens Met de zon geen garantie meer. Erg teleurstellend dat ze alleen een korting aanbieden van 25% op een nieuwe omvormer, terwijl er duidelijk een probleem in de installatie zit als het jaarlijks kapot gaat.
    Ik heb aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ga en niets Meer vernomen.
    Erg jammer want ik was erg tevreden tot nu toe.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    20-09-2013

    Pluspunt: de installatie werkte tot februari prima.
    Minpunten:
    Ik moest de installateur vertellen dat er in de meterkast een 20 A. beveiliging in moest ipv 16 A. 4.000 W gedeeld door 230 V is echt meer dan 16 A.
    Blindplaat in de groepenkast niet ingekort en ook niet teruggeplaatst.
    Slordige aanleg van kabel groepenkast naar omvormer.
    MetdeZon heeft in februari de DC-stekkers vervangen, ik moet €165 betalen terwijl ik 10 jaar garantie heb. Zij geven aan dat de stekkers niet onder de garantie vallen maar kunnen/willen dit dit aantonen, schermen met het feit dat het een project vanuit de gemeenten was.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    bekabeling zonnepanelen

    In 2013 zijn zonnepanelen door MetDeZon geïnstalleerd. Recentelijk bleek dat de bekabeling onbeschermd op het dak lag. Dat kan gevaarlijk zijn.
    Hierover contact gehad MetDeZon. Ze wilden het wel goed aansluiten maar dan tegen betaling. Ons inziens valt dit onder de garantie. We hebben een schriftelijke garantie voor 10 jaren voor het systeem en 12 jaren voor het montagemateriaal. Maar MetDeZon blijft beweren dat er maar 2 jaar garantie op de installatie zit. Ze kunnen/willen dat ook niet schriftelijk onderbouwen.
    Slecht werk leveren en dan niet willen herstellen. Hierover zijn we heel ontevreden.
    Ik lees op de site meer slechte ervaringen met garantie/onderhoud in Haarlem.

    Inmiddels is de bekabeling door MetDeZon adequaat vervangen. Voor een redelijke prijs (dus niet gratis, op basis van de garantie). Ik ben tevreden over deze afhandeling. Naar aanleiding van bovenstaande review had het bedrijf contact met me opgenomen. Heel correct.

    Hoe kan de review verwijderd worden?

Anderen bekeken ook

ENGIE Zakelijk
1 reviews

Ben je op zoek naar een nieuwe energieleverancier? Heeft jouw bedrijf een te hoge energierekening? Draag je graag bij aan een duurzame samenleving?...

Electrabel
5 reviews

Electrabel is een energieleverancier. Het bedrijf is in 1905 in Antwerpen opgericht, maar is nu in handen van een Franse energieleverancier. Naast ...

om Nieuwe Energie
9 reviews

De trend van duurzaam en bewust leven is al een tijdje overal terug te vinden. Het wordt daardoor ook steeds makkelijker om groen te leven. Of het ...

Pure energie
45 reviews

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

MetDeZon

Ontdek alles! Wat anderen van dit bedrijf vinden. MetDeZon is een naam welke direct voor duidelijkheid zorgt: het gaat om zonnepanelen. Natuurlijk gaat het ook over energie en dan vooral zonne energie. Het is goed om te zien welke mogelijkheden er allemaal zijn om op een meer duurzame manier energie op te wekken. Zonnepanelen en zonne-energie zijn hier een goed voorbeeld van. We weten zeker dat je hier ook volop van kunt genieten. Ontdek de mogelijkheden en kies er ook voor. Kijk naar de opties en mogelijkheden om op een duurzame manier energie op te wekken en je portemonnee te verlichten. Het is mooi om de reviews te lezen over dit bedrijf. Als je Zonnepanelen.nl nog niet kent dan kun je hier beginnen en ontdekken wat er allemaal kan. We weten zeker, dat je er ook van zult genieten. 

Over Zonnepanelen.nl
Zonnepanelen.nl is een website van MetdeZon wat een nuchtere leverancier uit De Rijp is van zonnepanelen. De Rijp is een klein plaatsje dicht bij Amsterdam. In 2009 zijn ze begonnen met het leveren van net gekoppelde zonnestroom panelen aan consumenten. Het ging toen natuurlijk om de consumenten welke voorop wilden lopen bij het afnemen van zonnepanelen en het verduurzamen van ons land. Het is goed om te weten dat je er doe het zelf pakketten kunt kopen en ook compleet geïnstalleerde pakketten. Het is goed om vakwerk op maat te krijgen. Toch! 

De markt is sterk veranderd en de klanten van een jaar of vijftig zijn nu al klanten van een jaar of dertig. Mensen zijn zich meer bewust van hoe goed zonnepanelen allemaal zijn. Het is heerlijk om te zien welke verschillende mogelijkheden er allemaal zijn om een mooie en goede opbrengst te krijgen van de zonne-energie. Een duurzaam leven en een lagere energierekening is de beste reden. Zonnepanelen.nl springt hier dus goed op in.  

De missie van dit bedrijf is om het voor consumenten op een betaalbare manier mogelijk te maken om een duurzame manier van energie opwekken te realiseren. Het is goed om te zien welke verschillende mogelijkheden er allemaal zijn. Zonnepanelen.nl zorgt ook voor het organiseren van een collectief om op die manier zonne energie op te wekken. Geweldig toch.

Diensten van Zonnepanelen.nl
Zonnepanelen.nl zorgt voor het leveren van doe het zelf pakketten voor mensen welke zelf hun zonnepanelen op het dak willen plaatsen. Ook werken ze samen met een netwerk van specialisten om de Zonnepanelen op je dak te monteren. 

 

Klachten, tips en complimenten over Zonnepanelen.nl
Als je niet tevreden bent over Zonnepanelen.nl dan kun je hun hier een bericht over zenden. Ook is het mogelijk om ze te bellen. Er zal natuurlijk altijd gekeken worden naar een goede en eerlijke oplossing. 
Hierna kun je jouw mening hierover op NederlandReview achterlaten. 

Heb jij ervaring met Zonnepanelen.nl?
Waarom zou ook jij niet je mening geven over dit bedrijf? Het is goed om anderen te helpen en om te laten zien wat jij van hun vindt. Een goede of slechte review is van harte welkom op NederlandReview. Je helpt er vele mensen mee! 

Lees hier de ervaringen van klanten van MetDeZon. Hoe duur of goedkoop is het laten plaatsen van zonnepanelen? Vind je het juiste systeem met de dakcheck? Hoe duurzaam is zonne-energie?

}