Qurrent (Greenchoice)
Alle reviewsQurrent (Greenchoice)
Alle reviews (85)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
gas / electra
Verkeerde voorlichting!
Verkeerde data in contracten!
Niet mee willen denken!
Nooit meer Qurrent!!! Groen van ergerniseinde contract Querent
wat een slecht bedrijf. Krijg jaarafrekening waarop staat dat alle termijnen zijn betaald. Blijkt dat 1 maandbedrag is teruggestort waarna Querent incassobedrijf inschakelt voor wanbetaling!
Pas op met Qurrent: Oplichters
Pas op met dit bedrijf.
Ik heb op 21 december 2018 opgezegd, kreeg netjes een afrekening van Qurrent met een bedrag dat ik terug zou krijgen. Rond de 250 euro. De boete van het eerder overstappen er al gehaald.
Twee weken later word het betaald minus 1 maand.
Na een hele lange mail wisseling heb ik ze vandaag maar gebeld. Waar ze na 5/6 werkdagen pas reageren.
Nu blijkt dat Qurrent de opzegging pas 3 weken (12 januari) later behandeld en dus net na de maandelijkse incasso ronde op de 8ste van de maand.
Dus januari ook betaald. Kreeg ik een email met een betalingsachterstand, dus ik weer het maandelijkse bedrag overgemaakt. Heeft Qurrent deze geboekt op februari 2019.
Nu zeggen ze ja, maar de afrekening is gemaakt op 13 februari dus weer na de 8ste.
Ik heb nu 2 maanden betaald voor lucht.
En geen manier om dit via de email en telefonisch terug te krijgen.
En als je ze belt zijn ze enorm onbeschoft.
Ohhh en niet geheel onbelangrijk, ze sturen screenshots mee. Maar vergeten dat ze 2 schermen hebben en je dus in mijn geval een broef van een andere klant kan mee kijken. Erg slechte privacy zaak dus.Bedonderd
Ik heb een slechte ervaring met Qurrent. Ik heb er ook maar 2 maanden (last van) gehad.
De Qurrent verkoper zei tegen mij dat het termijnbedrag op 63 euro zou liggen maar dat werdt dus 73 euro! De eerste dag dat het contract inging schreef Qurrent al 73 euro van mijn rekening. 22 dagen later op de 23de deden ze dat nog een keer. Dus 2x in 1 maand 73 euro betaald. Ik heb het meteen weer stop gezet want ik voelde me goed opgelicht. Never nooit meer doe ik zaken met z'n bedrijf.variabel contract 831,- bij betalen met zelfde verbruik voorgaande jaar
Destijds (2017)overgestapt via Eigen Huis naar Qurrent. Eerste jaar 5,- terug gekregen op verbruik. Contract afgelopen, dus Qurrent stuurt nieuw voorstel per mail. Helaas in de spam terecht gekomen en dus niet gezien.
Telefonisch of per post niks gehoord, betreffende dit voorstel. Qurrent heeft zonder overleg onze tarieven op variabel gezet met als resultaat, dat we nu € 831,- mogen bij betalen.
Juridisch is Qurrent natuurlijk volledig ingedekt, maar moreel gezien onbegrijpelijk.
Nu drie keer gebeld met het verzoek om tot een passende oplossing te komen. Personeel is zeer begripvol en het zelfs met ons eens, maar daar blijft het dan ook bij. Er wordt verwezen naar een klachten commissie en leidinggevenden die contact met ons op zullen nemen. Tot op heden niks gehoord. Echt onbegrijpelijk.
Gemiste kans. een klacht is in mijn optiek altijd nog een opstap naar een volgende opdracht....... Ga op z'n minst het gesprek aanervaringen
Ik ben destijds van Greenchoice naar Qurrent gegaan omdat ze Feyenoord sponsoren.
Greenchoice was in de contacten, ook telefonisch, veel en veel beter.
Bij Greenchoice kon je wel direct je verbruik inbrengen, monitoren, termijnen wijzigen enzovoort.
Het persoonlijke dashboard (welkom paul dit is jouw energie) wat Qurrent zou hebben, is gewoon nooit bereikbaar.
Op grond van deze ervaringen zal ik zo snel mogelijk naar en andere , mits groene, leverancier gaan.Nabetaling van €780,00
Qurrent wil je graag als klant, stuurt veel reklame maar doet verder weinig tot niks. Had het eerste jaar een nabetaling van €120,00 en het maand bedrag werd met € 5,00 verhoogt. Ik had dus zo een hoge nabetaling niet verwacht. Ik heb dan ook gebeld ????dat er volgens mij iets heel fout was gegaan bij hun. Aan de telefoon werd mij verteld dat de meterstanden inderdaad niet klopte met wat er werd gezien en de rekening. Het zou nakeken worden en daar werd gesteld dat het toch klopte. Dus betalen. Op verdere reactie van mij naar Qurrent geen reactie gehad dan betalen!
Qurrent laat klant in de kou staan
Bij Qurrent in 2014 een Qbox gekocht van circa Euro 100 om zodoende realtime het stroomverbruik en gasverbruik te volgen. Begin van dit jaar werkt het geheel niet meer en stuur ik een E-mail met de vraag wat er fout gaat. Geen reactie. Dan maar vandaag de telefoon gepakt. Na 10 minuten wachten wordt mij verteld dat Qurrent gestopt is met de Qbox en dat ik geen geld terug krijg omdat ik er "toch al bijna 5 jaar gebruik van heb gemaakt". Wat een belachelijke beredenering. Al mijn data van het stroomverbruik en gasverbruik vanaf 2014 is nu weg en Euro 100 weggegooid. ONBETROUWBAAR BEDRIJF; niet kiezen dus als leverancier.
Groene energie even duur als 'gewone' energie??
Dacht altijd dat het duurder was die groene energie, maar nu blijkt dat ik bij Essent gewoon precies hetzelfde betaalde voor 'gewone' energie als dat ik nu betaal bij Qurrent voor groene energie. Dan toch liever groene energie.. Vind normaal die mensen op straat megairritant maar deze had best een goed verhaal. Daarom overgestapt, ging nog snel ook. Hoop dat alles ok blijft!
Stom.stom.stom
Op 17 oktober j.l heb ik mij aangemeld bij deze onderneming omdat ik een huis terug kreeg uit de verhuur en deze wilde verkopen. Toen begon de ellende: qurrent heeft me aangesloten m.i.v 17 oktober. en kon ik qurrent opzeggen op 14 november. En op 28 november kreeg ik de officiële meterstanden door en heb deze zoals het hoort netjes per mail door gegeven aan deze club. Na 5 maal een uur bellen en 4 maal hetzelfde door gegeven te hebben moest ik bij de nieuwe bewoners het teveel betaalde terug halen en ik kreeg 121 euro boete omdat ik voortijdig de overeenkomst beëindigd had. Het verbruik was ongeveer 40 euro maar bij qurrent was dit in de 300 euro. En men huldigde het standpunt dat 1 december opgezegd was. Toen kon de slimme meter uitgelezen worden. Jammer dat men wel slimme meters heeft maar dom personeel bij qurrent.
Laat het maar op een procedure aan komenSlechte ervaring
Het maandbedrag was veel te hoog, dat kon omdat er geen historie was (nieuwbouw). Na 9 maanden bedrag goed naar beneden. Dan ineens worden nog 2 maanden volle te hoge bedragen ingehouden omdat ze dat vergeten waren. Nu helemaal teveel betaald. Weer bellen. Gek word ik van dat bandje met die eenden. Verhaal is te lang, maar na heel veel bellen blijven ze bij hun standpunt. Wat een onzin om mensen zoveel meer te laten betalen als je weet dat het verbruik veel minder is als de helft! Vooral verkeerd geïnformeerd door klantenservice. Alleen laatste medewerkster snapte het. Ik ben er klaar mee!
Dieven
Jullie zijn de Groot's dieven die er bestaan ik moest nov het dubbel betaal met wat ik normaal bij de nuon betaal en dan nog zegen dat Jullie de goed kopst zijn nou echt Niet Jullie kun goed steel en jaten van ons Jullie moet Niet Zo aan Jullie regen denk maar ook aan je plicht maar ik weet wel dat Jullie de Groot's dief zijn van nederland MVG theo schoutsen uit amersfoort
Overdonderende verkoopmisleiding aan de deur
Zojuist een dochter aan de telefoon. Helemaal overstuur. Ze had een verkoopster aan de deur gehad die haar een nieuw energiecontract had aangesmeerd met de woorden dat ze nog nergens aan vast zat maar wel bankrek wilde hebben. Na vertrek al een mail met contract etc. Huilend aan de lijn. Telefonisch niemand meer te bereiken. Hopelijk lukt opzeggen morgen wel. KWALIJK
contract
als je benadert word door een call center over het over stappen naar Qurrent hang dan maar op mijn moeder had aangegeven dat ze niet wou overstappen maar dat werd gewoon door gezet als je dan gaat bellen over het hoe en wat dan weten ze ineens niet meer hoe het zit is er geen dossier terug te vinden en als je dan overstapt naar een andere maatschappij doen ze heel moeilijk je kan niets regelen met ze ze moest 192 aan maand termijn betalen maar ze krijgt 288 terug dus bellen van kunnen jullie dit verrekenen maar dat is heel erg moeilijk blijkbaar en nu zit ze met een incasso aan haar broek omdat mee werken niet bestaat bij ze echt een bout firma
al jaren tevreden met Qurrent
Al jaren klant, al jaren tevreden.
Alles klopt hier gewoon, geen problemen gehad.
En goed dat het groene stroom is.
Dus bij dezen mijn goedkeuring voor Qurrent, top!tevreden met overstap
Nou ik ben zelf erg tevreden
Was niet op zoek naar een energierekening, was een beetje een "ver van mijn show" want mijn vrouw regelt die dingen.
Maar ik werd op straat aangesproken en ze legden uit wat groene energie was. Geen idee wat ik had om eerlijk te zijn. Was dus niet groen.
Ik betaal nu minder dan ik eerst deed voor "normale" energie maar heb nu groene voor minder. En Qurrent nam alles over wat betreft afzeggen oude en overslutiing en dat soort dingen.
Alles netjes geregeld, geen omkijken naar
En heb gewoon net als altijd stroom. Geen verschil!zelden zo desastreus slecht geholpen
Mid-2017 op straat aangesproken en toegestemd in overstappen, aangezien wij graag zo Groen mogelijk zijn. Overstap zou geregeld worden door Qurrent. Na zomervakantie bleek dat er geen overstap was geweest, onze oude (en huidige) provider was gewoon doorbetaald. Navraag bij Qurrent leverde niets op, geen duidelijkheid en zeker geen hulp om alsnog over te stappen. Ik heb het maar zo gelaten, zo graag wilde ik nu ook weer geen klant zijn van Qurrent.. Januari 2018: een rekening voor augustus 2017. Gebeld om verduidelijking, en bezwaar. Na uitleg doorgeschakeld naar de financiele afdeling, waar een medewerkster het gesprek opent met: 'zo, ik hoor dat u niet wilt betalen?'.. Uiteindelijk is beloofd dat zou worden uitgezocht hoe het zat. Deze belofte is in de volgende maanden nog 2x gedaan, echter de enige terugkoppeling die wij steeds kregen van Qurrent was een betalingsherinnering, vervolgens dreigen met incasso, en tenslotte (terwijl ik alweer in afwachting was van een mail of telefoontje met informatie) inderdaad 40 euro incassokosten. Overigens bleek herhaaldelijk dat intern geen aantekeningen waren gemaakt van gesprekken. Het incassobureau heeft uiteindelijk helder gekregen hoe eea in elkaar zat en gezorgd voor een jaarafrekening die ik mijn huidige provider kon overleggen. Wel moet ik nu de incassokosten betalen. Dit heeft alles bij elkaar veel stress opgeleverd. Onvoorstelbaar hoe een bedrijf zo kan functioneren. Als alles 'goed' gaat kan ik me voorstellen dat je als klant tevreden bent, echter service en communicatie zijn cruciaal als er vragen ontstaan.
NOOIT MEER HIER KOPEN!!
Wat een stelletje onbetrouwbare schoften! Hier niet kopen, administratie is een ramp, ze luisteren niet en het hele groene verhaal is gelul. In de Quote staat dat het een soort spelletje is van vrienden van de Postcode Loterij. Prutsers!
tevreden met Qurrent
Persoonlijk ben ik erg tevreden met Qurrent
ben al een aantal jaar aangesloten hier inmiddels, niet veel van gemerkt verder, als de andere aanbieders denk ik
maar had onlangs een storing en ik was blij dat dat snel verholpen was, zeker met de hitte!
Dus ik ben tevreden en blijf hier nog wel even zittennieuwe klant
Een zogenaamde tussenpersoon kwam aan de deur, deed zich voor als iemand van Liander. Moest de meterstand van de slimme meter voor de tweede keer checken. Bijzonder schijnheilig vertelde hij daarna, dat hij ook een aanbod mocht doen om de beste en goedkoopste energie leverancier aan te prijzen. Werkelijk binnen 5 minuten had hij me omgepraat, om toch maar weer te veranderen van energie leverancier. Hij praatte ook over diverse buren die ook waren overgestapt, noemde hen bij naam en toenaam, bijzonder respectloos.
Anderen bekeken ook

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

Ook besparen op kosten en uitgaven? Wat is EasySwitch.nl? EasySwitch.nl is een onafhankelijke overstapservice in Nederland. Je kunt hier de v...

Ben je op zoek naar een energieleverancier? Wil je graag bijdragen aan een duurzamere samenleving? Wellicht is ENGIE Energie een interessante organ...

50five is een energiewinkel, een online shoppen woonwinkel en een winkel voor elektronica. 50five is onderdeel van ENGIE (GDF SUEZ E...
Je hebt altijd twee weken om terug te komen op je beslissing. Zoveel paniek is onnodig en ook niet netjes richting Qurrent. Groet, John