Oxxio Energie
Alle reviewsOxxio Energie
Alle reviews (72)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Stroom & gas
Oxxio heeft onjuiste tarief wijziging doorgegeven waardoor wij in de piek prijzen periode de overstap maakte ter goede trouw uitgaande van een bona fida berichtgeving van de 4,5 euro bij Oxxio.
Ik vond dit al vreemd aangezien er slecht 2x per jaar tarief wijzigingen mogen worden uitgevoerd. We zijn voor 2,5 euro per m3 gas naar Greenchoice overgestapt. Nu blijkt dat Oxxio onterecht wijzigingen heeft doorgevoerd en waren onze tarieven rond de 0,7 cent bij Oxxio. Ofwel, alsnog 1,8 euro per m3 teveel betaald. (en 0,5 cent ruim per kWh.) Kortom, voor ruim 1.000 euro gedupeerd.
Oxxio wil deze tarieven natuurlijk niet vergoeden. Wij zijn ter goeder trouw vertrokken en nu blijken alleen Oxxio klanten gecompenseerd te worden. Ik noem dit onredelijk en billijk. Ben je ook gedupeerd door Oxxio voor duizenden euro's? Bel de Autoriteit Energie Markt en maak een melding.gas en stroom
Oxxio betaalt de eindafrekening niet terug. Klantenservice praat langs elkaar heen, maar er wordt geen actie ondernomen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd
stroom en gas
Een aantal jaren gebruik gemaakt van de diensten van Oxxio. Afgelopen maart liep mijn contract af . Er wordt een nieuw maandbedrag voor gesteld ( € 650 per maand) deze heb ik zelf verlaagd naar een ander tarief.
Op 27 oktober ga ik toch over naar een andere maatschappij omdat ik daar betere tarieven kan krijgen. Een paar weken later ontvang ik wel een afrekening dat ik maar even € 350,- extra wil betalen. Bij het bestuderen van de afrekening zie ik dat mij terug levering van de zonnepanelen er niet op staan. Hierover direct contact opgenomen. Maar de dame die ik aan de telefoon krijg weet er helemaal niets van, uiteindelijk iemand aan de telefoon die het idee geeft er wat mee te doen. een maand later nog geen reactie, nogmaals gebeld. Mij wordt verteld dat de afdeling aftersales mij had moeten contacten dat ze de meterstanden nodig hadden.
Bij mijn nieuwe leverancier meterstanden uit het register ontvangen. Weer 2 maanden later inmiddels januari 2023 te horen gekregen dat ze op basis van deze gegevens geen terugbetaling kunnen doen omdat deze gegevens niet vanuit de meter komen, maar ze kunnen wel een eindafrekening ermee maken???
Advies: ga niet met OXXIO in zee rekenen alleen maar in eigenvoordeel.Gas en stroom
Okt 2022 liep mijn contract af, op de app gaf oxxio al paar weken en nieuw geschat maandtermijn van 71 euro aan. 3 weken later werd dit ineens ruim 500 euro pm. Ik heb zonnepanelen, net een nieuw cv ketel. Ben alleenstaand met een kind van 13. Heb de kachel niet aan, maar een elektrisch kacheltje gekocht, douchen 2x pw 5 min. Verder aan de wastafel. Brandden zoveel mogelijk kaarsen ipv licht aan te doen. Nu kijk ik vandaag wederom op de app en sta ik versteld, mijn nieuwe geschatte maandtermijn is ruim 600 euro nu. Ze zijn helemaal getikt geworden bij dat Oxxio. Maar waar kan je naartoe, wat vertrouwd is.
Stroom en gas
Gas + stroom
Oxxio betaalt de eindafrekening niet terug. Eerst rekenen ze veel te hoge voorschotten en vervolgens worden de te veel betaalde voorschotten niet terugbetaald. Eindnota is van 19-11-2022. Nog steeds niet terugbetaald. Klantenservice is niet te bereiken.
Los/vast abonnement
Vandaag wéér voor de zoveelste keer geprobeerd contact te krijgen. Weer die chatbot , die vermeld dat het een 'eitje' is en het probleem wel even zal oplossen. Nou dat station ben ik al 5x gepasseerd. Telkens wordt er gevraagd te typen wat het probleem is. "Je wilt contact met een collega van service crew, dat regel ik voor je. Gelijk daarna een bericht dat het door de grote drukte het wel 20 werkdagen kan duren. Als ik bij "mijn Oxxio" kijk en ik wil kijken naar mijn verbruik wordt ik doorgelinkt naar een site van "woonenergie", nooit van gehoord laat staan voor aangemeld. Voorheen kon ik dat gewoon bij 'mijn Oxxio" zien. Ook mijn verbruik wat ik dan via de mail krijg klopt helemaal niks van. Ik heb de laatste maanden de cv niet meer aan, kook op inductie en douche mij dagelijks bij de sportschool na de training, maar verbruik nog steeds gas. Ook ben ik in bezit van zonnepanelen. Kortom Oxxio loopt de boel gigantisch te belazeren. Daar moet je als klant toch collectief iets aan kunnen doen?
Los/vast contract
Dit zijn oplichters ! Na een vast jaarcontract zou mijn los/vast contract beginnen waarvan de prijs 1 jaar vast staat. Echter ze verhogen nu inmiddels al voor de 4e keer de tarieven. Blijkbaar kun je als energieleverancier de mensen gewoon besodemieteren. En de bevoegde controlerende instanties slapen maar verder.....
Oxxio
Oxxio is een verschrikkelijk onbeschofte energieleverancier.ik ben al weken aan het bellen, mailen, chatten en ze verzinnen de meest mogelijke onzin verhalen, je staat heel lang in de wacht, steeds weer iemand anders aan de tel of via de mail. Werken langs elkaar heen en snappen er niks van. Mijn termijn bedrag wordt ineens 2x in dezelfde maand afgeschreven, bv in november, termijnbedrag, dat klopt, maar in november ook al de maand december incasseren, dat klopt niet moet in december zijn, maar het oplossen kunnen ze niet. Krijg toezeggingen dat het opgelost is maar er is tot op heden niks opgelost. Dreigen nu met incassokosten en/of contractbreuk. Gezien alle bar slechte reviews begrijp ik niet dat Oxxio zo z'n gang kan blijven gaan en er niet wordt ingegrepen. In de app zijn de bedragen van december nu zo gigantisch hoog, en dat terwijl ik in december aantal dagen niet thuis was en nu hele dagen in de ijzige kou zit om te trachten het binnen de perken te houden maar met zulke bedragen is het ondoenlijk, wat je ook doet.
Energie
Oxxio laat je flinke maandbedragen betalen terwel het verbruik veel lager ligt. Mijn maand bedrag staat op 509,- in de app. Ik heb een slimme meter en verbruik niet eens 50,- per maand. Fout in de app zeggen ze.. dit voelt eerder als pure oplichting. Ik voel me hierdoor benadeeld. Maar zo jagen ze mensen onnodig in hoge kosten. Makkelijk geld verdienen zo.
Gas en Stroom
Pas op met Oxxio na het bekijken van de nieuwe tarieven blijkt Oxxio een dusdanige verhoging gedaan te hebben, dat dit zelfs in vergelijking met andere aanbieders nergens meer over gaat.
Gas is zelf meer dan een euro duurder dan de concurrent.
Een vrouw van de helpdesk weet mij een standaard verhaaltje op te noemen hoe slim ze wel niet inkopen en voor 3 maanden het tarief vastzetten voor hun klanten.E
Stroom - Vast contract 3 maanden - ingang 24 augustus 2022
Op 24 augustus een vast contract afgesloten met Oxxio voor 3 maanden.
Tarieven én daarmee een (nog hoge € 0,628) terugleververgoeding vastgelegd voor deze periode. In de App is recentelijk echter het teruglevertarief (eenzijdig, zonder opgaaf van reden of enig bericht aan mij) aangepast naar teruglevertarief van 0,09 cent. Gebeld met Oxxio, komt er op neer dat ik het maar moet slikken want aanpassen doen ze niet en kunnen ze het niet.. Contractbreuk Oxxio, dat is het.
Uiteraard zal ik mijn contract voorleggen aan de geschillencommissie en de consumentenbond eens kijken wie er in zijn recht staat. Dit vind ik echt schandalig.
Gevraagd om een mailtje waarin ze mij aangeven dat het tarief eenzijdig is verlaagd en ze contractbreuk plegen waardoor ik het contract kosteloos met inkomstendelving kan opzeggen.. Maar toen werd de hoorn uiteraard op de spreekwoordelijke haak gemeten.energie
Oxxio pleegt ijskoud contractbreuk bij een vast contract. Ze zijn nouwelijks bereikbaar en verbreken regelmatig na 40 minuten wachten zomaar de verbinding bij de helpdesk.
Smerige practijken op een moment dat je weinig alternatieven hebt. Op klachten wordt niet gereageerd. Voor mij is Oxxio een metafoor geworden voor arrogant en associaal gedrag.Energie
Al langere tijd klant van Oxxio naar alle tevredenheid. Maar als je een e-mail ontvangt dat de Terugleververgoeding voor elektriciteit wordt verlaagd naar €0,09, hetgeen meer dan een halvering van het huidige tarief bedraagt, dan voel je je als klant wel heel erg genaaid! Als goedmaker mag je je huidige contract opzeggen. Maar daarin heb ik op dit moment geen enkele keuze. De prijzen zijn hoog en er valt niets te vergelijken bij overstappen, omdat andere leveranciers terughoudend zijn. Door dit besluit voel ik mij als klant heel erg benadeeld en met de rug tegen de muur gezet. Zodra ik de mogelijkheid heb, zal ik Oxxio zeker verlaten en ook nooit meer klant worden!
Elektriciteit
Het jammere is dat je nog sterren moèt geven en dat een negatief aantal sterren niet mogelijk is. Klantenservice moet je bij Oxxio niet zoeken, die is werkelijk onbestaande: "We helpen je graag!", schreeuwen ze uit. Maar mails worden niet beantwoord, klachtenformulieren nog minder, er is een app waarin je kan chatten maar berichten die je daarin verstuurd worden niet gelezen, er is geen telefoonnummer die je kan bellen en er is nergens een kantoor om naartoe te gaan. Welle klantenservice? Wie helpt graag? Er zijn eenvoudigweg geen medewerkers en de chatbots zijn voornamelijk bezig met te proberen begrijpen wat het woord "medewerker" nu juist betekent... Dit bedrijf is alleen gericht op uw geld en op maximalisatie van haar winst, uw en mijn eventuele problemen met deze leverancier laten hen te allen tijde onverschillig - tenzij het hen geld kost, dan hoor je ze gelijk! A-MA-TEURS!
Gas en licht
Heb heel erg spijt dat ik bij Oxxio ben gegaan ze hebben een slimme meter geplaats daar is veel in fout gegaan nu ineen keer bijna 900 bij moeten betalen vanaf december al aan het bellen beloven steeds dat het opgelost zou worden maar voeren geen flikker uit zit nog steeds met een probleem dus nu ga ik een advocaat inschakelen dan maar via de rechter en ga over stappen nooit meer Oxxio zijn niet te vertrouwen laten je betalen voor iets wat je niet verbruikt hebt ik raad het iedereen af
zie klantnr. 38463844
Wij willen onze overeenkomst (gas/stroom) opzeggen, maar dat blijkt onmogelijk, kan niet per telefoon (onbereikbaar) ook niet per email en per post wordt nooit beantwoord. Gezien de talloze vele klachten kan gerust gesproken worden van een criminele organisatie.
Telefonie en Energie
Ik vind Oxxio zeer zeker geen aanrader. Zorg dat uw voorschot zo laag mogelijk is, want als u een bedrag terugkrijgt, moet u daar maanden op wachten, ondanks men belooft dat u het voor een bepaalde datum ontvangt. Besluit u vervolgens om de laatste maand te storneren (want telefonisch zijn ze niet of zeer slecht bereikbaar), dan kan Oxxio ineens wel snel reageren en wel met een boete van 40,00 euro aanmaningskosten, omdat het bedrag dat u terug hebt laten storten net ietsjes te hoog was. Voor mij en vele anderen, die ik adviseer een dikke streep door Oxxio!
Stroom en gas
Wil je je contract opzeggen hang je letterlijk 46 minuten in de wacht hangen ze erna op. Probeer je te berichten werkt ook niet. Smorgens half 9 bellen kan ook niet dan zijn ze dicht. Maar als ze je wat willen verkopen zijn ze de beste war een kutbedrijf zeg!
Anderen bekeken ook

In de zomer van 2019 was de hittegolf meer in het nieuws dan ooit tevoren. Door zulke extreme temperaturen wil jij uiteraard duurzamer gaan leven. ...

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

Ook besparen op kosten en uitgaven? Wat is EasySwitch.nl? EasySwitch.nl is een onafhankelijke overstapservice in Nederland. Je kunt hier de v...

De grootste kosten die je per maand maakt zijn ongetwijfeld je maandelijkse vaste lasten. Iedereen zou deze vaste lasten wel graag omlaa...
Dat kan beter!
Luister naar klanten die je voor gingen