Essent
Alle reviewsEssent
Alle reviews (32)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Nieuw contract
Sinds 18 aug ben ik klant van Essent geworden , dit nadat ik door Essent was benaderd om over te stappen van Eneco naar Essent , aangezien ik nog een contract had van ruim een jaar bij Eneco had ik mijn twijfels ivm het steeds duurder worden van de stroom en ik niet kon geloven dat Essent me een passende deal kon bieden , één van uw collega’s beloofde me dat mijn maand bedrag op €30,- in de maand zou komen en dat klink natuurlijk prima voor drie jaar nieuw contract, maar aangezien ik een dag later nog twijfelde heb ik Essent zelf gebeld en kreeg ik iemand anders aan de lijn waar ik de zelfde vraag heb gesteld “kunnen jullie mij wel dat aanbod doen van €30,- in de maand ?”
Ik heb uitgelegd dat ík zonnepanelen heb en een warmtepomp en dat ik zelf verwachten om een 5000 kw/H per jaar extra nodig te hebben bovenop mijn zonnepanelen, de beste dame heeft toen een ruime berekening gemaakt waarbij ze aangaf dat ze het extra ruim zou tellen maar dat ik nooit boven de €30,- per maand uit kon komen.
Omdat dat de tweede persoon was die me dat vertelde ging ik akkoord met het nieuwe contract( anders zou ik geannuleerd hebben ) ook heb ik aangegeven om dan het maandbedrag toch te verdubbelen naar €60,- per maand ivm dat het verbruik toch nog tegen zou kunnen vallen.
Nu een maand later krijg ik in de essentapp te zien dat ik mijn maandbedrag moet verhogen naar €221,- per maand omdat ik anders bij moet betalen??????
Hoe kan dit ? Ik ben notabene net klant en heb een maandbedrag van €60,- die door jullie akkoord bevonden is.
Nogmaals ik had nog ruim een jaar contract bij Eneco voor €58,- per maand en ik was daar nooit weg gegaan als Essent mij de aanbieding van €30 in de maand niet had gedaan.
Graag krijg ik een reactie op bovenstaande en graag zou ik de gesprekopnames van de beide gesprekken krijgen die tijdens de aanbieding gemaakt zouden zijn.
Daarna nog medewerkers gesproken die mij geen antwoord kunnen geven, daarna klachtmail weg gedaan maar ook nog geen antwoord .Energie
December 2021 benaderd met een contract voor 5 jaar vast welke 1 juni 2022 is ingegaan. Dit met een gastarief van €1,05 per m3 en €0,25 per kwh voor stroom. Blij dat Essent ons op tijd heeft benaderd.
Overstap
2 keer geprobeerd om mijn boete terug te vorderen die ik kreeg met de overstap naar Essent , maar helaas
onvriendelijke en incapabele klantenservice
Essent klantenservice is absoluut niet klantvriendelijk en zeer incapabel. De helft weet niet waar ze het over hebben als je een vraag stelt.. lachwekkend gewoon!
Zojuist 'netjes' teruggebeld nadat ik voor de 2e keer mijn vragen heb gesteld.
In 1e instantie hoor ik dat ik wordt opgenomen! Dit wordt niet even vermeld... schandalig! Hoezo privacy?
Maar uiteindelijk kan mevrouw mij ook geen informatie verschaffen
Tja, de overige vragen... Het gemak waarmee je klant bent geworden. Dat gaat natuurlijk heel gemakkelijk, maar mensen vul er een halve ster in, anders komt het gemiddelde hoog, waarmee ze hun hoge rating behalen... Deugt niets van!
Hier al 10 tallen jaren klant bij Essent.
Eind vorig jaar het contract om moeten zetten wegens aanschaf zonnepanelen. Van zakelijk naar particulier.
We zouden zelfs minder gaan betalen werd ons toegezegd.
Nu blijkt dat we fors minder verbruiken in vergelijking met dezelfde maanden van vorig jaar, maar ook fors meer mogen betalen! Na meerdere keren telefonisch contact en schriftelijk gemaild te hebben, zijn we nog niets wijzer. Waarom deze kosten zo hoog uitvallen. Het is zo dat de kosten voor gas en stroom ieder jaar hoger worden, maar zoveel? Nee...
Vb stroom jan 2020 592 kwh E 71,63
jan 2021 508 kwh E 85,26
Lekker aan het bezuinigen denk je dan...maar nee hoor gewoon meer betalen.
En als antwoordt van Essent ligt het aan de netbeheerderskosten van Enexis. Deze zouden zo duur zijn geworden.
En als je dan vraagt naar deze Enexia kosten tov vorig jaar...kunnen ze er uiteraard geen antwoord op geven.
Daarbij waren we dus in 2019 na aangegeven te hebben over te willen stappen, naar 'Platinum klant' gezet. Omdat we al zolang lid waren;) We kregen ineens bijna E 50,- korting p.maand!! En nu ons contract overgezet moest worden naar particulier zijn we ineens nog maar enkele maanden klant bij hen(volgens Essent) en vervalt ook de "Platinum klant' korting.
Heel vaag allemaal.
Wij gaan in ieder geval weg bij Essent.Stroom en Gas
Essent is onbetrouwbaar en zeer klant onvriendelijk.
Zeer slechte ervaring.
NOOIT klant worden hier!Essent Gas en Stroom
Essent is niet te vertrouwen en misleidt haar klanten om zoveel mogelijk geld af te nemen. Vermijd dit bedrijf!
Niet wat ik ervan verwacht had.
ik was klant van essent totdat ik opeens zag dat ik een 5 jarig contract zou hebben (iets wat ik nooit af zou sluiten) vervolgens essent opgebeld met de vraag waar mijn handtekening of goedkeuring zou staan, er was een opname gemaakt en deze gingen ze erbij zoeken. Ik vertelde hem dat het geen probleem was, na 3 weken kwamen ze zelf tot de conclusie dat deze er niet was, ze kwamen met de volgende oplossingen: 1. Contract ontbinden (kostenloos) 2. Doorgaan met lopende contract. Ik vroeg naar oplossing 3 want 1 was logisch en 2 was raar. Dit was het beste voorstel wat ze hadden... kortom waardeloos. Zijn er meer mensen met nepcontracten?
1 jaar vast tarief gas en stroom
Begin 2019 klant geworden van Essent met de afspraak een welkomstpremie van 250 euro te ontvangen. Na een jaar klant geweest te zijn, overgestapt naar een andere leverancier. Welkomstpremie zou binnen 6 weken worden uitbetaald. Inmiddels 8 weken verder en zojuist opnieuw contact opgenomen met Essent. Kreeg ik te horen niet een volledig jaar klant te zijn geweest. Aangegeven dat ik exact 1 jaar klant ben geweest waarna ik opnieuw 8 min in de wacht werd gezet. Uiteindelijk bleek mijn welkomstpremie niet meer in het systeem te staan en moet ik nu wederom 6 weken wachten voordat deze wordt uitgekeerd. Ik ben nu inmiddels als twee maanden geen klant meer van Essent.
energie via colporateur
colporateurs van essent komen aan de deur met een mooi verhaaltje en doen allerlei beloftes zoals vrije overstap geen boete enz.
dit willen ze ook wel op een papiertje zetten met hun telefoon nummer erbij is maar als het contrakt eenmaal loopt is het telefoon nummer niet te achterhalen (is ook bekend bij essent)
ze zijn niet in dienst bij essent en worden betaald naar aantal contrakten wat ze afsluiten en vertellen leugens dit is ook bij essent bekend maar ze doen er niets mee als je getekend hebt zit je er aan vast en kost het een boete mijn advies hou ze buiten de deurben overgestapt naar andere leverancier
heb contact opgenomen met essent en kreeg een dame aan de lijn die britt heet. heb haar aangegeven dat ik een leverancier gevonden hebt die vele malen goedkoper is op jaar basis. als volg vraag ik wat ze mij kan aanbieden en waarom ik bij essent zou moeten blijven. normaal gesproken doet iemand zijn best om je te behouden maar zij deed het tegendeel. ze vertelde mij dat essent niet meer concureerde omdat ze heel groot zijn en dat de mensen tegenwoordig niet op het geld letten maar op de service. naar een vermoeiend gesprek heb ik een aantal dingen geleerd: mensen letten niet op de kosten maar de service, essent concureerd niet meer omdat ze groot zijn, ik was blijkbaar niet instaat om te vergelijken omdat ze aangaf letterlijk dat ik beter moest kijken. al met al heb ik niet genoten van de aardige service van britt en heeft ze totaal 0.0 moeite gedaan om mij als klant te behouden. ben ook niet bepaald gediend van onderbrekend gedrag want uiteindelijk bel ik hun op voor service en word ik afgezeikt met een hoop nonsens en komt het erop neer dat als ik een goedkoper leverancier vind dat ik blijkbaar niet de moeite moet nemen om hun te bellen. jammer dat het zo moest gaan. ik heb gebeld om 15.38 en haar naam was britt.
Essent Zakelijk
Zo'n 2 jaar geleden in colportage getrapt van Essent.
Doordat ik destijds ZZP-er was, trapte ik in het verhaal zat ik van het zakelijk voordeel kon profiteren (terwijl ik aangaf niet aan huis te werken).
Vervolgens kreeg ik een, naar later bleek, misleidende berekening per mail. Nadat ik de offerte per muisklik had geaccepteerd, verdween de offerte uit het zicht (nooit zelf een kopie van gehad) en ontving ik een opdrachtbevestiging. Wat dan blijkt is dat je geen wettelijke bedenktijd hebt, omdat je in de val van 'zakelijk abonnee' bent getrapt. Het consumentenrecht is dus niet van toepassing.
Gisteren heb ik Essent opgezegd omdat ik ga verhuizen, nu krijg ik ook nog 250 Euro boete omdat ik tussentijds opzeg.
Al met al tijdens de looptijd meer betaald dan mijn vorige leverancier en nu ook nog een boete.
Beste mensen, doe geen zaken met Essent!Goedkoopste energie daarom overgestapt
Wij zijn vorig jaar overgestapt naar essent omdat ze toen voor ons de goedkoopste partij waren. Het scheelde maar een tientje ongeveer met de een-na-goedkoopste leverancier maar op jaarbasis vond ik dat de moeite waard.
Het overstappen en afsluiten is snel gegaan, daarna geen problemen gehad. Prima. Het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit waar de energie vandaan komt. Als het het maar doet en het goedkoop is...
Dit jaar heb ik weer de bedragen vergeleken maar zo te zien zijn ze voor ons nog steeds het goedkoopst dus dan stappen we niet over dit jaar. Maar ik moet nog even goed uitzoeken.Opgelicht
Ik heb een boete van 250 euro gekregen nadat een externe sales medewerker van Essent me heeft overgehaald. In dit gesprek zijn de kosten meerdere malen besproken en is een boete niet aan de orde gekomen. Daarnaast een klacht ingediend online en bij Essent en men zou het gesprek met deze medewerker opvragen. Enorm treurig dat ik niet eens meer iets heb vernomen. Moderne maffia in mijn ogen. Ik stop per direct met de betalingen totdat de klacht is opgelost!
Slechte service
Na 20 jaar klant te zijn geweest, heb ik besloten om dit jaar over te stappen naar een andere leverancier. Dit na een negatieve ervaring met hun klantenservice. Service kan ik het niet noemen. Ze zijn niet meedenkend, meewerkend en dus totaal niet klantgericht. Je verwacht als langdurige klant wel wat service, maar helaas blijkt dat ook bij Essent dus niet het geval. Ik heb verder nooit veel problemen met Essent gehad, maar als je op deze manier wordt behandeld, dan hoeft het voor mij niet meer
Hello there! This article could not be written a lot better! Wanting as a result of this publish reminds me of my prior roommate! He frequently saved preaching relating to this. I will deliver this facts to him. Pretty specified he’s going to possess a excellent study. Thanks for sharing!
You're so appealing! I don’t suppose I’ve truly read through by means of some thing like that just before. So awesome to discover A different person with some unique views on this subject matter. Definitely.. thanks for starting off this up. This web site is one thing that is required over the internet, another person with a few originality!
Greetings! Pretty helpful guidance within this short article! It is the minor adjustments that make the most significant variations. Several thanks for sharing!
It’s not easy to come by professional folks for this subject, however , you seem like you really know what you’re speaking about! Thanks
Prima mensen, totdat je opzegt...
Jarenlang niets gehoord van Essent, nu we op hebben gezegt worden we dagelijks gestalkt door een calcenter met zeer onprettige medewerkers. Pas maar op met opzeggen, je loopt een enorm gevaar!
Essent is irritant bezig
Onlangs over gestapt van Essent naar een andre energieleverancier. Sinds dien worden we lastig gevallen door dit nummer: 0850466254. Blijkt een callcenter van Essent te zijn. Er wordt niets gezegd en na een paar seconden wordt er weer opgehangen. Hoogst irritant. Dit is ook al bij het programma Radar op tv geweest maar Essent ontkent alles! Wees gewaarscuwd! Essent never again.
Essent
We hebben van Essen zonnepanelen ,de plaatsing en het hele traject is perfect verlopen ben al jaren klant nooit problemen gehad .
De afhandeling ook .
Zeer tevreden !overstappen is onzin
Wij zitten al jaren bij Essent en ik zie geen reden om over te stappen. Wij hebben geen storingen en ik vertrouw al die nieuwe groene energieleveranciers niet; wie zegt mij dat dat echt werkt allemaal? Zolang Essent gewoon energie levert en geen rare fratsen uithaalt met verhoging van rekeningen en storingen, zitten wij goed hier. Dat overstappen is ook alleen maar omdat iedereen het doet, want waarom zou je anders? Ik vind het onzin
Wie zegt dat dat werkt allemaal? Stroom is Stroom. Ook als er storing is dan heeft dat met de netbeheerder te maken en niet met
de energie leverancier. Niet praten over dingen waar je geen kennis over beschikt.als ik blijf is het voor de romslomp die overgaan met zich meebrengt
5 jaar geleden laten verleiden tot een 5 jaars contract, nadien zijn de energieprijzen alleen maar gedaald, slechte keuze dus. het contract loopt binnenkort af, dus ik ben aan het rondkijken of ik blijf of toch voor een andere leverancier ga. De levering is altijd prima geweest, maar wat mij vandaag stoorde is; als ik inlog op mijn essent krijg ik maar één aanbod voor verlenging te zien ( zeker niet voordelig), om contact op te nemen krijg ik eerst een virtuele medewerker, ik kan geen telefoonnummer vinden. Via de virtuele medewerker deze wel gekregen, kosten 0.35 ct per gesprek + normale gesprekskosten; keuzemenu met 5 opties, krijg ik een medewerker die mij niet kan horen door de storing op de lijn(waarvan ik niets merkte). Dus nogmaals gebeld, weer het keuzemenu, toen iemand die mij wel begreep maar weer moest doorverbinden met een collega met meer rechten om mij een goed aanbod te doen. Het aanbod is niets mis mee (zeker niet de goedkoopste) maar gezien deze moeite om iemand te spreken toch twijfel , helemaal nadat ik een andere leverancier had gebeld ( telefoonnummer stond op de homepagina en nog gratis ook) krijg ik direct een medewerker aan de telefoon die mij op al mijn vragen antwoordt kon geven. Ik was zelf nog iets vergeten te vragen, dus opnieuw gebeld, weer niet in de wacht gestaan ( bij essent wel) en een andere medewerker kon mij ook de juiste info geven. Je begrijpt denk ik wel mijn twijfel om bij essent te blijven. zoals ik al zei, dan ga ik voor de makkelijke weg.
Prima stroom leverancier
Niks op aan te merken. Goede snufjes, goede stroom, prima prijs.
Heb je ook wel een slechte stroom gehad dan???? hahhahahaha Wat een gelul allemaal
Anderen bekeken ook

Ze zijn hip, ze zijn noodzakelijk, maar ze zijn ook een flinke investering. En je mag dan misschien wel groen zijn en milieubewust, maar niet gek. ...

In de zomer van 2019 was de hittegolf meer in het nieuws dan ooit tevoren. Door zulke extreme temperaturen wil jij uiteraard duurzamer gaan leven. ...

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

Groen, groener, groenst. Een mooie overtreffende trap, maar het is fijn als het ook nog eens betrouwbaar is, kwaliteit levert en waar m...
Inderdaad Melvin, ik kan dit bevestigen. Heb vandaag gebeld met Essent.
Ik had voor mijn schoonouders willen regelen dat ze in hun nieuwe woning (gaan binnenkort verhuizen) wederom Essent zouden krijgen maar dan vaste tarieven ipv variabele. Al eerder hiervoor gebeld en gevraagd of ze een aanbieding/bevestiging hiervan via de mail wilden doen. Kreeg ik een mail met hierin een totaal bedrag dat ze per maand zouden moeten gaan betalen, maar dat een offerte (nadere specificatie) niet per mail gestuurd kon worden. Vandaag gebeld en een andere medewerker bevestigde inderdaad dat ze geen aanbiedingen meer per mail deden. Sterker nog : hij had even ruggespraak gehouden en ze konden / wilden zelfs geeneens meer een aanbieding doen voor vaste tarieven, alleen variabel. Na herhaalde malen gezegd / gevraagd te hebben dat ik hier helemaal niets van snapte en dat ze dus eigenlijk aangaven dat ik maar beter een contract bij een andere energieleverancier kon afsluiten, gaf deze medewerker van essent aan dat dat inderdaad wellicht beter zou zijn. Ik begreep er niets van.
Hij durfde ook nog te vragen of hij me goed geholpen had aan het einde van het gesprek, ongelofelijk.
Dus maar snel een aanvraagformuliertje ingevuld bij een andere leverancier dan Essent.