ENGIE Energie
Alle reviewsENGIE Energie
Alle reviews (189)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
verlenging 3-jarig energiecontract stroom en gas
Eerste contact met klantenservice was positief: er werd meegedacht over mijn verlengingsvraag. Aanbod was duurder dan andere partij maar daar waren de reviews slecht van. Gezien mijn bijna 3-jarige ervaring met Engie voor verlenging gekozen. Mail met bevestiging condities binnen 2 uur ontvangen.
Daarna ontving ik een mail waarin tegenstrijdigheden stonden: hartelijk dank voor verlenging van uw contracht én uw contract gaat 1 juli a.s. in (terwijl oude contract op 27 oktober a.s. eindigt).
Daarop volgende dag weer de klantenservice gebeld en deze keer werd er niet naar mij geluisterd. Uw contract eindigt 30 juni a.s.: toen ik zei dat dat niet klopte, werd ik niet geloofd. Had toen het gevoel dat mij bijna 4 maanden tegen lagere condities door de neus geboord werden en zei ik dat ik het contract niet ging verlengen tegen deze ingangsdatum.
Er werd ruggespraak gehouden en daarna werd mij verteld dat ik gelijk had en met enige moeite excuus gemaakt.
Ingangsdatum nieuwe contract op 27 oktober a.s. werd dezelfde dag nog bevestigd.
Zou de Klantenservice willen meegeven dat de klant ook wel eens gelijk kan hebben en niet zo star te reageren met het tegendeel te melden.energie overstappen
Met het overstappen van zorgverzekeraar stappen wij ook altijd over van energieaanbieder of we vergelijken altijd even of het ergens anders beter kan. Best een vervelend "moetje" soms, maar toch wel goed want het scheelt gewoon best veel want in deze tijd van het jaar verhogen sommige bedrijven hun kosten enzo (JE MOET HET MAAR WETEN). Wij zijn dit jaar dus overgestapt naar engie. We zaten vorig jaar nog bij essent. We kregen dit keer bij Engie een betere aanbieding en dat scheelt toch nog best wat vandaar dat we zijn overgestapt.
Overstappen ging vlot en je bent zo af- en aangesloten. Het contact is netjes verlopen en wij zijn tevreden. Weet nog niet hoe lang ik ga blijven dit keer, maar voor nu is het vast geregeld!Goedemiddag,
Bedankt voor het delen van uw positieve review! Dat vinden wij erg leuk om te zien. Ik wil u een
nog een fijne dag toewensen :-)
Met vriendelijke groet,
Niesje - WebcareAl een paar jaar klant en tot nu toe nog steeds tevreden ?. Afgelopen week weer verlengd. De app is handig en overzichtelijk soms wel traag maar verder prima.
ben nog steeds tevreden met u hoop dat het de jaren erop zo blijft
Stapte eigenlijk ieder jaar over,maar bij Engie zitten we eigenlijk goed,dus stop niet meer over
Al jaren klant en net weer verlengd voor 3 jaar. Goede aanbieding, ook voor bestaande klanten en niet alleen voor overstappers. Prima ervaringen met levering en informatievoorziening.
tot op heden geen correctie van contractverlenging ontvangen
Goedemiddag Patricia, Chris, Anny en Arnold.
Wat leuk om te lezen dat u allemaal zo tevreden bent met ENGIE. Wij hopen uiteraard ook op nog een lange samenwerking! Ik wens jullie een fijn weekend toe! Met vriendelijke groet, Charnella - ENGIE WebcareGoedemiddag Jos,
Ik lees dat u nog wacht op een correctie van uw verlenging. Wat vervelend dat u hier een tijd op heeft moeten wachten. Indien dit nog niet opgelost is voor u kijken we dit graag voor u na. Wilt u ons dan een e-mail sturen met uw klantgegevens? Dit mag naar socialmedia.nl@engie.com. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Charnella - ENGIE Webcareals je je goed voelt bij een goede en redelijke prijs en betrouwbaarheid waar om zou je dan veranderen
Mijn contract was verlopen en Engie deed mij een goed voorstel.Dus het voeld goed en vertrouwd dat ik ben bij Engie bent gebleven.
Ik weet wat ik heb maar weet niet wat ik ik
krijg bij een andere aanbieder.Ik ben zeer tevreden en daarom met 3 jaar verlengd
Deze week weer voor 3 jaar verlengd. Ben al 53 jaar klant! Nog steeds zeer tevreden. Cogas- Electrabel-Engie . Zeer prettige medewerkers die mee denken. Bedankt,
Na eerst weer een en ander vergeleken te hebben ondanks mijn contract ben ik tot de conclusie gekomen blijf zitten waar je zit. Je word vriendelijk te woord gestaan en de prijzen zij correct.
m.vr.gr.
Romke
ikGoedemiddag Joop, Ton, F Entjes, Herman en Romke! Bedankt voor het delen van uw positieve ervaringen met ENGIE. Dat doet ons erg goed om te zien! Met vriendelijke groet, Charnella - ENGIE Webcare
Heel vreemd ik heb mijn energie contract niet verlengd en toch bericht engie mij dat ze me bedanken voor de verlenging. Wie dit snapt mag het zeggen
Wat is er zo bijzonder aan de service? Je hebt gewoon 2 draadjes met 230 volt. Daar hoef je verder niks voor te doen. Ze schrijven iedere maand mijn termijn af. Wat bedoelen ze dan met service?
Ben heel tevreden met ENGIE en heb net weer met 3 jaar verlengd.
Ben ruim 50 jaar geleden client van Cogas geworden, daar gebleven en verder gegaan met haar opvolgers. Alles tot volle tevredenheid!
Opnieuw drie jaar verlengd! Waarom: simpel dat ging heel simpel, gebruiksvriendelijk en voordelig.
Wat overstappen!! Niks overstappen....
Door valse informatie ben ik overgestapt en daar heb ik nu al spijt van. Toen ik werd gebeld, heb ik gezegd ik wil wel overstappen al het me niks kost. Nu moet ik 350 euro betalen en Engie vergoed daar maar 100 euro van.
TRAP ER NIET IN.Zeer tevreden weer met 3jaar verlengd.
Ben heel tevreden over Engie. Een ding wil ik wél zeggen. Verdienen trouwe klanten die het contract verlengen niet een waardering in de vorm van bv een cadeaubon van Bol.com? Gewoon als waardering voor het trouw klant zijn.
3 jaar contract
In de verlengaanbieding via de app stond een lager bedrag voor hoog tarief stroom dan in de bevestiging die ik later kreeg.
Dit lage bedrag kon ik niet meer terugvinden. Ik wist het omdat ik het bedrag had overgenomen in een spreadsheet om verschillen met een andere aanbieder uit te rekenen. Na contact via chat werd gezegd dat dit niet kon. Ik wist zeker dat er een ander bedrag vermeld stond. Jammer dat ik er geen screenshot van gemaakt heb.
Ondanks het kleine verschil en het huidige aanbod wat wel goed is vind ik het wel jammer dat ik niet geloofd werd.
Levering is altijd top en overzichten ook. Al 3 jaar contract bij ENGIE.overgestapt van energieleverancier
Zojuist ben ik overgestapt en dat ging een stuk makkelijker dan toen ik vorig jaar van energieleverancier wisselde, toen ging ik naar de NUON maar ik wilde eigenlijk een betere deal en zo kwam ik bij Engie terecht. Had er nooit van gehoord, maar het blijkt het vorige Electrabel te zijn of daarvan afgesplitst te zijn ofzo, ik weet niet precies eigenlijk. Maar overstappen ging makkelijk en nu leveren zij dus mijn stroom. Weet niet of ze nou echt de allergoedkoopste zijn, maar wel goedkoper dan wat ik eerst betaalde en daar ging het mij om. Dus tot nu toe positieve ervaringen. En als het toch gaat tegenvallen, dan stap ik gewoon weer over haha.
Goedemorgen Joris,
Dank u wel voor uw positieve review, dat vinden wij erg leuk om te zien. Het klopt inderdaad dat wij het voormalige Electrabel zijn. Enige tijd geleden hebben wij een naamswijziging doorgevoerd en heten wij Engie. Wanneer er iets in de nabije toekomst gebeurt waar u ontevreden over gaat zijn dan horen wij dit uiteraard graag voordat u de keuze heeft gemaakt om over te stappen. Wij houden u dan ook graag tevreden. Ik wens u nog een prettige dag toe!
Met vriendelijke groet,
Niesje - Webcarena 3 jaar weer verlengen , het bevalt ons goed bij ENGIE.
dus op naar de volgende 3 jaar,Gewoon een prima bedrijf. Houd alles voor je bij
Ik ben heel tevreden over de levering en service van Engie.
Net ietsjes warmer
Energie contract
Ik heb recent mijn energiecontract bij ENGIE verlengd. In deze crisistijd was ENGIE de enige energieleverancier die nog aan durfde te bieden. En met groene stroom! Ondanks de aanzienlijke prijsverhoging t.o.v. mijn vorige 3-kjarig contract toch erg blij met mijn nieuwe energiecontract. Hopelijk worden de prijzen weer gauw lager (hoewel ik met daar wel ernstig zorgen over maak).
Stroom en gas
Redelijke prijs voor vaste tarieven t.o.v. andere aanbieders en een gevestigd bedrijf, geen eendags vlieg met lok prijzen.
te weinig klanten?
Volgens mij heeft dit bedrijf nog niet genoeg klanten. Want ze doen aan flinke aanbiedingen op de site. Ik ben er op in gegaan want een drie-jarig contract bleek goedkoop. Maar dat ze niet geneog klanten hebben maak ik op uit het feit dat het supersnel geregeld was, de dame aan de telefoon was aardig en had alle tijd voor me. Dit kan niet lang duren voordat meer mensen dit door hebben. Maar dat zal denk ik nog wel een jaartje of 3 duren voordat ze net zo acteren als alle andere energie maatschappijen en dan zal er wel weer een ander nieuw bedrijf zijn waar ik naar overstap! Maar voor nu zit ik in ieder geval de komende 3 jaar geramd!
Heb alle reviews gelezen en heb er weinig aan toe te voegen.
Ben zeer tevreden; vriendelijkheid staat voorop net zoals behulpzaamheid. Hulde.Goede communicatie en service en een vriendelijke klantenservice hopende dat dit in de toekomst zo blijft.?
Zie eigen review onderaan
verlenging energiecontract
Engie had wellicht eerder mogen melden dat de prijzen van energie zo hard aan het stijgen waren.
Toevallig naar mijn contract gekeken omdat we wilden weten wanneer ons contract afliep: we vermoedden al dat er iets stond te gebeuren.
Uw medewerkers wezen toen eind september wel erop dat de prijzen in oktober flink gingen stijgen.
Fijn dat dit voor 3 maanden termijn kon!
Alhoewel op jaarbasis toch € 500 extra kosten!
Nu maar hopen dat de overheid wil bijspringen met bv de verlaging van de energiebelasting...Gas en stroom
Ik ben ooit overgestapt omdat mijn vorige leverancier de verrekening van de zonnepanelen met een maand vertraging deed. Daardoor moest ik eerst alles voorschietenen kreeg na een maand veel geld terug. Bij Engie is dat top geregeld. Directe verrekening van de teruggeleverde energie en maandelijks goed inzicht in het verbruik.
Kosten zijn altijd lastig te vergelijken. Ik probeer me niet blind te starten op de kosten per eenheid, want er zijn goedkopere leveranciers die vervolgens een hoger vastrecht hanteren. Dan ben je je voordeel al weer kwijt. Het contact was goed, ook de verlenging verkiep soepel.Ik ben al bijna 3 jaar klant van ENGIE. Vele bedrijven gingen voor, maar ben uiterst tevreden over ENGIE en daarom heb ik mijn contract vernieuwd.
Gas en electra
Na een drie jarig contract kreeg ik een aanbod dat mij niet beviel.
Ook een telefoontje met een engie medewerker veranderde niets aan het contract.
Dus besloot ik met Eigen Huis in zee te gaan.
Een maand voor mijn contract verliep toch nog eens gebeld
en ik kreeg toen een heel aardige mevrouw aan de telefoon die voor mij een aantrekkelijk aanbod maakte.
Daarom ben ik toch bij engie gebleven.
Ik begrijp alleen niet waarom die aardige mevrouw wel een goed contract voor mij kon maken en de twee heren die ik eerder aan de telefoon had niet!Contract
Super slechte klanten service. Probeer engie al superlang te contacteren en elke keer krijg ik weer te horen dat het “te druk” is en vervolgens wordt er gewoon afgelegd. Ik heb dringende vragen maar kan niemand nooit contacteren. Vreselijk.
Contract verlengd
1 jaar verlengt
Gas en licht
Correcte afhandeling en een betrouwbare leverancier.
Gas en energie
Altijd goede service met welke vraag je ook komt ik ben zeer tevreden
1 jarig contract
1 jarig contract afgesloten, advies en service prima, terwijl normaal een 3 jarig contract afgesloten zou worden. Redenen zijn bekend nl de (te) hoge gasprijs van dit moment. Hopelijk gaat deze in de loop van dit jaar omlaag en krijgen wij in de loop, Ter vervanging van het huidige contract, een vernieuwd en beter aanbod. Dat zou prachtig zijn!
levering (verlening) contract voor energie
Geen Kanttekeningen
Energie
Wat een bedrijf! Energie wordt wat duurder: graaien maar! Geen rekening houden met individu...maximaal profiteren van de prijsstijging!
Starre organisatie en uitbuiters
Ik moest in december een nieuw contract afsluiten en heb dit voor 1 jaar bij Engie gedaan. Daar heb ik inmiddels veel spijt van. Nog voor ingang van het contract heb ik Engie via hun whatsapp gevraagd dit contract op naam van mijn vrouw te zetten. Hierop kreeg ik geen antwoord. Een aantal dagen later heb ik gebeld, maar werd ik afgescheept, als ik dat wilde moest ik een nieuw 3-jarig contract afsluiten. Hoezo? Na een maand nog steeds geen reactie op whatsapp, dus opnieuw gestuurd. Ze waren mijn eerste bericht kwijt, of ik het opnieuw wilde sturen. Ook nu kreeg ik te horen dat het wettelijk niet mag om de contractpartij te wijzigen. Ik vraag mij af welke wet dat is. Ze blijven eisen dat ik dan een nieuw contract voor 3 jaar afsluit. Waar slaat dat op? Voor ingang van het contract heb ik gevraagd om aanpassing van de naam. Engie wil dit alleen doen als ik me dan voor 3 jaar vastleg. Naast de onbeschofte wijze van communiceren is dit toch pure uitbuiting.
1 jaar
Lastige tijden. De tijd zal uitwijzen of de nieuwe tarieven realistisch zijn. Voorlichting zou duidelijker kunnen denk ik.
Verlenging
Snel contact.
Duidelijke uitleg.
Rustig.
Luisteren.
Anderen bekeken ook

Ben je op zoek naar een nieuwe energieleverancier? Heeft jouw bedrijf een te hoge energierekening? Draag je graag bij aan een duurzame samenleving?...

Electrabel is een energieleverancier. Het bedrijf is in 1905 in Antwerpen opgericht, maar is nu in handen van een Franse energieleverancier. Naast ...

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

Wat vinden consumenten van Gaslicht.com? Gaslicht.com is een onderneming van Ben Woldring. Hij is erg bekend geworden met zijn website om telefonie...
Ik ben tot nu toe heel tevreden met Engie. Hoop en vertrouw dat wat zij beloven ook waarmaken.