ENGIE Energie
Alle reviewsENGIE Energie
Alle reviews (206)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Gas en energie
Gas en licht
Had al een review geschreven en alle velde ingevuld maar blijkbaar worden niet alle "minder goede" reviews meegenomen.
Dit is de 2e poging.
Ben zeer lang bij Rngie en helaas loopt de service , met sprongen, achteruit.
Wachttijd is héél lang, soms word je plots afgebroken en níet teruggebeld, en of je een kundige servicemedewerker krijgt is ook een soort kansspel. Helaas de laatste jaren, méér níet dat wèl.
Ben géén hopper van een naar ander maar vind vooral service en eerlijkheid, dus geen eromheengedraai aan de telefoon, héél belangrijk.
Het wordt voor mij helaas dus zoekne naar een alternatief komend jaar.Gas
Goede communicatie via telefoon en mail, duidelijke informatie op de website.
Het gaat stukken beter dan een paar jaar geleden. we zijn blij met Engie.Goedemorgen,
Bedankt voor het delen van je review! Wat leuk om te vernemen dat je zo blij bent met ENGIE en jouw energie overeenkomst! Wij streven dan ook naar wederom een fijne samenwerking met je!
Voor nu wens ik je nog een mooie dag toe!
Hartelijke groet,
Niesje - ENGIE webcareElektriciteit en Gas
Goedemorgen,
Bedankt voor het delen van je review! Wat leuk om te vernemen dat je zo blij bent met ENGIE en jouw energie overeenkomst! Wij streven dan ook naar een fijne samenwerking met je!
Voor nu wens ik je nog een mooie dag toe!
Hartelijke groet,
Niesje - ENGIE webcareGas en Stroom
Wij zitten nu 3 jaar bij Engie en zijn niet van plan om over te stappen.
Goedemorgen,
Bedankt voor het delen van je review! Wat leuk om te vernemen dat je zo blij bent met ENGIE! Wij streven dan ook wederom naar een fijne samenwerking!
Ik wens je voor nu nog een energieke dag toe!
Hartelijke groet,
Niesje - ENGIE webcaregas en stroom
Zit nu 3 jaar bij ENGIE en het bevalt me heel goed. De service is goed. Dus kortom , ik wil niet meer overstappen.
De beoordeling ging fout, maar moet een 10 zijn.
Beste Jenny,
Dank je wel voor je mooie review en mooie woorden! Fijn om te lezen dat je graag klant bij ons wil blijven. Vervelend dat je per ongeluk een lager cijfer gaf! Maar gelukkig zeggen je mooie woorden genoeg.
Wellicht kun je de review verwijderen en opnieuw plaatsen? Of misschien kun je hem aanpassen? Als dit niet lukt, geen enkel probleem hoor.
Een fijne dag gewenst!
Lisa - ENGIE WebcareGas en stroom
Goedemiddag,
Bedankt voor het delen van je review! Wat leuk om te vernemen dat je zo blij bent met ENGIE! Wij doen er alles aan je enthousiasme te behouden en deze fijne samenwerking voort te zetten!
Voor nu wens ik je nog een fijne dag toe!
Hartelijke groet,
Niesje - ENGIE webcareElektriciteit en Gas
Al jaren ben ik aangesloten bij Engie.
In die jaren heb ik meerdere vaste contracten gehad.
Begin januari 2023 liep mijn toen nog vierjarig contract af.
Ik kreeg vervolgens een variabel contract tot volgend jaar 2024.
Ondertussen kreeg ik de mogelijkheid toch om met ingang van 1 juni 2023 een vast eenjarig contract af te sluiten.
Gezien bovenstaande heb ik dus gekozen voor dit eenjarig contract.
Ik had reeds gehoord en gelezen dat Engie ook weer contracten ging afsluiten voor 3 jaar.
Omdat ik nog in de 14 dagen bedenktijd zat heb ik telefonisch contact opgenomen met Engie en gevraagd of er nu ook een mogelijkheid was dat ik een vast contract voor 3 jaar zou kunnen afsluiten.
Mede dankzij de fantastische hulp van een van de telefonistes kreeg ik de mogelijkheid om wederom een nieuw contract nu voor 3 jaar af te sluiten.
Dit nieuwe contract gaat 1 juli 2023 in.
Ik ben zeer tevreden omtrent het optreden van de telefonistes. Erg vriendelijke mensen met veel kennis.
Bedankt voor de goede serviceGoedemiddag,
Bedankt voor het delen van je review! Wat leuk om te vernemen dat je zo enthousiast bent over ENGIE en onze medewerkers! Wat fijn te vernemen dat je zo tevreden bent met de geboden service en de energieovereenkomst dat we je hebben aangeboden. Wij zullen ons best blijven doen je enthousiasme te waarborgen.
Ik wil je voor nu nog een mooie dag toewensen!
Hartelijke groet,
Niesje - ENGIE webcareGas electra
Zoals al jarenlang zeer tevreden over de service, levering, prijs, wat wil je nog meer
Goedemiddag,
Bedankt voor het delen van je review! Wat leuk om te vernemen dat je zo blij bent met ENGIE en onze service en natuurlijk je energieovereenkomst. Wij zullen onze uiterste best blijven doen om je enthousiasme te waarborgen!
Ik wil je voor nu nog een mooie dag toewensen!
Hartelijke groet,
Niesje - ENGIE webcareBeste Robert,
Wat een mooie review zeg, dank je wel dat je dit met ons deelt! Fijn dat je zo te zien op bijna alle vlakken tevreden bent.
Wat betreft de prijs zie ik een lagere beoordeling. Hopelijk kunnen we je in de toekomst een tarief aanbieden waar je ook helemaal tevreden mee bent.
Een fijne dag gewenst!
Lisa - ENGIE WebcareGas en elektriciteit
Goedemiddag,
Bedankt voor het delen van je review! . Wij blijven ons best doen om jouw enthousiasme te behouden!!!
Ik wens je voor nu nog een mooie dag toe!
Hartelijke groet,
Niesje - ENGIE webcareEngie betaalt niet (volledig) terug.
Neem de reviews van Engie NIET serieus. Slechte ervaringen worden niet gedeeld! Ik heb dat zelf aan den lijve ondervonden.
Wat was het geval. Voordat ik klant kon worden van Engie moest ik een borgsom van €400,00 betalen. Die mogelijkheid heeft Engie op basis van hun Algemene Voorwaarden, AV artikel 15. Dat ik borg betaald had, zag ik na een jaar niet terug op de eindafrekening. Gelukkig was ik de borgsom niet vergeten en heb deze bij hen teruggevraagd, met inbegrip van de rente. Pas na enkele weken ontving ik de borgsom terug, ZONDER rente. Nadat ik via mail Engie er op wees dat zij rente over de borgsom behoren te betalen en hen er nota bene op moest wijzen dat zij dat op grond van hun eigen AV artikel 15.4 aan hun klanten verplicht zijn, ontving ik slechts een mail retour dat zij nooit !! rente over betaalde borg uitkeren. Nu gaat het mij niet om het geringe bedrag aan rente, maar de inhalerigheid van Engie, dat over de ruggen van de klant. Vele kleine bedragen wordt voor hen uiteindelijk een aardige som aan onterechte extra inkomsten. We wachten maar af wanneer ook Engie haar energieprijzen tot onder het prijsplafond gaat verlagen. Alles boven het prijsplafond betalen wij immers, indirect als belastingbetaler of direct bij overschrijding van de gestelde verbruikslimieten.Hallo Paul,
Dank je wel voor het delen van jouw review. Allereerst excuses voor onze late reactie hierop.
Het klopt inderdaad dat wij geen rente uitbetalen over dit soort bedragen. Hier kan ik helaas niets aan veranderen.
Inmiddels ligt de prijs voor een vast contract onder het prijsplafond. Voor de variabele contracten die per 1 juli wijzigen helaas nog niet. Al zijn ze al wel een stuk gedaald ten opzichte van 1 januari. Dat ze nog boven het prijsplafond liggen, komt doordat deze energie tijdig ingekocht moet worden wegens de communicatieplicht hierover. Wij zijn namelijk verplicht om onze klanten uiterlijk vier weken van tevoren te informeren over de nieuwe tarieven.
Mocht je onze hulp nog nodig hebben dan mag je een e-mail sturen naar socialmedia.nl@engie.com
Ik wens je een fijne dag.
Lisa - ENGIE WebcareBen al 30 jaar klant bij Engie.
Ik ben 30 jaar klant bij Engie maar sinds rekening oktober alles goed nog contract tot 31 oktober 2023 .
En ja hoor daar begint het ik betaal altijd via acceptgiro , en in november stopte dat omdat er storing was bij Engie en mijn hele overzicht bij mijn betalingen in de app 1 grote zooi 8 oktober gewoon mijn termijn betaald, en ja hoor ik betaal € 360,- per maand en dat heb altijd hoog betaald. want ik betaal liever teveel dan te weinig met een dikke verrekening als ik moet betalen. Maar ik kreeg in mijn app dat ik okt 10-11-2022 6 x termijn bedrag van 360,- wat ik moest betalen jaarrekening € 1438,- terug € 67,-2x terug € 190,- En december 8 x € 360,- betalen.
En wel 10 x keer gebeld gechat . Wat zeggen ze ja mevrouw we kennen het probleem wij hebben storing in termijn check Factuurnummers en saldo's...
Ben nu 4 maand verder en nog steeds niet opgelost maar wel betaald via acceptgiro mijn hele leven dat ik bij hun ben november via overschrijving via medewerker volgens haar voorschriften toen weer acceptgiro.
toen zeggen ze dat ik geen acceptgiro meer kreeg ging het via overschrijving krijg ik weer acceptgiro eind van de rit nog steed het hetzelfde probleem want medewerkers kunnen niet zien dat het betaald is.
ik zou rond de 2000 euro weer krijgen omdat ik zoveel betaal ben benieuwd want dat komt ook niet meer in zicht dat komt dat ze bezig zijn met jaarafrekening bezig zijn klopt niet die krijg ik pas 24 april 2023.
Maar ik betaal Januari 2023 ook via acceptgiro komt ook niet in zicht ,
en ja hoor ik betaal nog iets met acceptgiro voor andere bedrijf, dat bedrag was ook minder ik had toen perongeluk een rekening nummer ingedrukt en ja hoor dat komt inzicht dat ik te weinig had betaald terwijl dat nummer onder betalingskenmerk van de andere bedrijf zien het niet eens en storten het bedrag niet terug...
Ze zijn super slecht bereikbaar uren aan telefoon en de chat wachten en geen oplossing..
ZIJN ER MENSEN DIE OOK TEGEN DEZE GROTE STUIKELBLOK AANLOPEN, ZO JA WAT HEBBEN JULLIE ER TEGEN KUNNEN DOEN.Hallo,
Dank je wel voor het delen van jouw review.
Allereerst onze excuses voor de late reactie hierop. Wij hopen dat het probleem omtrent je betalingen inmiddels is opgelost. We vinden het erg vervelend om te lezen dat je hier zo vaak contact over hebt gehad.
Als wij toch nog iets voor je kunnen betekenen dan horen wij dit graag. Je mag dan je review + gegevens per e-mail sturen naar socialmedia.nl@engie.com
Voor nu wens ik je een mooie dag.
Lisa - ENGIE WebcareGoedemiddag
Het is 1 december en nog geen 190 euro O ja en de nieuwe overeenkomst is ook veel te hoog bij jullie moet ik 407 gaan betalen, gelukkig werd ik gisteren op gebeld door een andere maatschappij daar ga ik 189 betalen wel een verschil.. jammer maar ik ga weggas en licht contract
Zeer slecht. Uitbetaling energiekorting veel te laat . Pas in december waarschijnlijk?
Stroom en gas
Gas/stroom
Ze heeft de maandelijkse voorschot drie keer verdubbeld, termijnbedrag verhoogd van € 146,- naar € 421,-. Na een lange discussie hebben het naar €.378,-.
Wij hebben vast contract tot maart 2023, in het contact ook vast bedrag genoteerd van €.146,-. De verhoging is een schatting van Engie dus heeft niets te maken met ons maandelijks verbruik.
Ik heb meerdere malen gebeld en uitgelegd dat ik niet eens ben met hun beslissing, alsnog willen ze dit niet corrigeren.
Hun schatting heeft niet te maken met ons maandelijks verbruik, maar heeft met winter periode te maken, ze hebben ook voorstel (u kunt alvast een bedrag betalen als voorschot van €1000) en bij eind rekening wordt berekend.
Niet intrappenEnergie contract
Ik heb recent mijn energiecontract bij ENGIE verlengd. In deze crisistijd was ENGIE de enige energieleverancier die nog aan durfde te bieden. En met groene stroom! Ondanks de aanzienlijke prijsverhoging t.o.v. mijn vorige 3-kjarig contract toch erg blij met mijn nieuwe energiecontract. Hopelijk worden de prijzen weer gauw lager (hoewel ik met daar wel ernstig zorgen over maak).
Stroom en gas
Redelijke prijs voor vaste tarieven t.o.v. andere aanbieders en een gevestigd bedrijf, geen eendags vlieg met lok prijzen.
Contract
Super slechte klanten service. Probeer engie al superlang te contacteren en elke keer krijg ik weer te horen dat het “te druk” is en vervolgens wordt er gewoon afgelegd. Ik heb dringende vragen maar kan niemand nooit contacteren. Vreselijk.
Anderen bekeken ook

Ze zijn hip, ze zijn noodzakelijk, maar ze zijn ook een flinke investering. En je mag dan misschien wel groen zijn en milieubewust, maar niet gek. ...

In de zomer van 2019 was de hittegolf meer in het nieuws dan ooit tevoren. Door zulke extreme temperaturen wil jij uiteraard duurzamer gaan leven. ...

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

Groen, groener, groenst. Een mooie overtreffende trap, maar het is fijn als het ook nog eens betrouwbaar is, kwaliteit levert en waar m...
Goedemorgen Wil,
Dank je wel voor het delen van jouw review.
Ik vind het erg jammer om te lezen dat je onze service achteruit vindt gaan. Natuurlijk is dat niet onze bedoeling want goede service vinden we juist ontzettend belangrijk! Helaas zijn we ons ervan bewust dat we het de afgelopen tijd erg druk hebben gehad en we daardoor lange wachtrijen hadden. We hopen hierin op je begrip en weet dat wij altijd ons uiterste best doen om iedereen zo snel mogelijk te woord te staan.
Omdat wij voor al onze klanten de tijd willen nemen, duurt het met deze drukte dus ook langer voordat je aan de beurt bent.
Ook wij verwelkomen regelmatig nieuwe collega's. Hierom kan het zijn dat je soms een medewerker aan de lijn krijgt die nog niet alle kennis beheerst. We staan hierin open voor verbetering dus als je feedback voor ons hebt, stuur dit dan gerust per e-mail naar: socialmedia.nl@engie.com
Wanneer je weer eens contact met ons wil opnemen, probeer dan gerust eens de live chat. Hier is het over het algemeen rustiger dan in de lijn en hebben we weinig wachtrijen. Als je toch liever belt, dan kun je op onze website op de klantenservicepagina zien hoelang de actuele wachttijd is. Wellicht kun je zo een geschikt moment kiezen om te bellen.
Ik wens je een fijne dag.
Lisa - ENGIE Webcare