ENGIE Energie

7.4

Bestellen

7.4

Service

6.8

Prijs

8

Levering

76.2%

Zou hier weer kopen

ENGIE Energie

Ben je op zoek naar een energieleverancier? Wil je graag bijdragen aan een duurzamere samenleving? Wellicht is ENGIE Energie een interessante organisatie voor jou. Om dit te weten te komen lees je de ervaringen van andere mensen op deze pagina. De reviews die je hier leest zijn objectief en onafhankelijk!


 


Wat is ENGIE Energie?


 


ENGIE is een services- en energiebedrijf. Deze onderneming opereert internationaal en stelt te zorgen voor een duurzamere samenleving. ENGIE Energie is net als ENGIE Services onderdeel van dit bedrijf. Op deze pagina gaat het over ENGIE Energie. Zij zijn producent en leverancier van groene stroom.


 


De medewerkers van dit bedrijf geven aan te zorgen voor betrouwbare opwekking en levering van groene energie zoals wind- en zonne-energie, WKO, groen gas, aardwarmte en waterstof. Ze spelen in op maatschappelijke ontwikkelingen en actuele thema's in relatie tot werk- en leefomgeving. 


 


Energiekosten berekenen


 


Via deze firma is het mogelijk om binnen 1 minuut te berekenen wat jouw energiekosten zijn. Zo weet je precies welk maandbedrag je voor energie via ENGIE moet betalen. De berekening wordt gemaakt aan de hand van je stroom- en gasverbruik. Mocht je je verbruik niet weten is er ook geen man overboord. Deze energiespecialist zal je dan helpen met een schatting. Dit doen ze op basis van jouw woonsituatie. Je zult dan binnen ‘no time’ weten welke kosten op energie je kunt besparen.


 


Ben je overtuigd en wil je energie via ENGIE gaan gebruiken? Dan zal je een voorstel tot overeenkomst in je mailbox ontvangen. Je weet dan precies wat de afspraak is. Als je dit document hebt ontvangen heb je nog twee weken bedenktijd. In deze termijn kun je nog besluiten om van het contract af te zien. Jouw nieuwe energieleverancier regelt de opzegging bij je huidige leverancier. Je lopende contract zal officieel opgezegd worden. De energielevering wordt gestart op de datum die is afgesproken.


 


Ben je benieuwd naar de opbouw van je energiekosten? Iedere maand zal er van je rekening een termijnbedrag overgemaakt worden naar de energiemaatschappij. Deze kosten hebben betrekking op de levering van gas en stroom. Dit bedrag is niet alleen voor de leverancier bestemd. De kosten voor energie bestaan ook uit netbeheerskosten en overheidsheffingen.


 


Diensten en voordelen


 


De diensten waarvoor je ENGIE Energie kunt inzetten staan in relatie tot groene stroom, CO2-gecompenseerd gas, warmte en coöperaties. Er wordt groene stroom en CO2-gecompenseerd gas aangeboden. Hier staan volgens ENGIE gunstige tarieven tegenover. Daarnaast dragen deze diensten bij aan een beter milieu en lagere energierekening. Er worden nieuwe energiediensten aangeboden zoals warmte- en koude opslag. Aanmelden kan via de website.


 


De groene stroom is 100 % afkomstig uit eigen land. De energie wordt zelf opgewekt. Het energiebedrijf maakt gebruik van haar eigen 34 stuks duurzame energiebronnen, zoals zonneparken en windmolen. Je hebt je energiekosten en verbruik onder controle met de gratis ENGIE-app. Alle informatie met betrekking tot je energiezaken lees je via je persoonlijke omgeving in je ‘MijnENGIE’ account. Er wordt hulp geboden bij de verduurzaming van je woning. Dit kan via een online energiescan of persoonlijk advies.


 


Klantervaringen


 


Is ENGIE jouw energieleverancier? Dan zijn we reuze benieuwd naar jouw ervaringen bij deze onderneming. Ben je tevreden met de energiediensten die verricht worden door ENGIE? Ga je in de toekomst vaker energiezaken via deze organisatie regelen? We stellen het op prijs als jij je ervaring deelt op deze pagina.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (218)

verlenging contract

J

Jan

08-11-2023

0

Verlenging contract

T

Tjitske

14-10-2023

1

Gas en energie

A

Andre

05-09-2023

1

Gas en licht

Had al een review geschreven en alle velde ingevuld maar blijkbaar worden niet alle "minder goede" reviews meegenomen. Dit is de 2e poging. Ben zeer lang bij Rngie en helaas loopt de service , met sprongen, achteruit. Wachttijd is héél lang, soms word je plots afgebroken en níet teruggebeld, en of je een kundige servicemedewerker krijgt is ook een soort kansspel. Helaas de laatste jaren, méér níet dat wèl. Ben géén hopper van een naar ander maar vind vooral service en eerlijkheid, dus geen eromheengedraai aan de telefoon, héél belangrijk. Het wordt voor mij helaas dus zoekne naar een alternatief komend jaar.

W

Wil v Elk

08-08-2023

1

Gas

Goede communicatie via telefoon en mail, duidelijke informatie op de website. Het gaat stukken beter dan een paar jaar geleden. we zijn blij met Engie.

F

Fan

05-08-2023

1

Elektriciteit en Gas

P

Phuoc Tai Luu

30-07-2023

1

Gas en Stroom

Wij zitten nu 3 jaar bij Engie en zijn niet van plan om over te stappen.

C

Cox

13-07-2023

1

gas en stroom

Zit nu 3 jaar bij ENGIE en het bevalt me heel goed. De service is goed. Dus kortom , ik wil niet meer overstappen.

J

Jenny Zuurmond Dekkers

06-07-2023

2

Gas en stroom

R

Roelof Plat

30-06-2023

1

Elektriciteit en Gas

Al jaren ben ik aangesloten bij Engie. In die jaren heb ik meerdere vaste contracten gehad. Begin januari 2023 liep mijn toen nog vierjarig contract af. Ik kreeg vervolgens een variabel contract tot volgend jaar 2024. Ondertussen kreeg ik de mogelijkheid toch om met ingang van 1 juni 2023 een vast eenjarig contract af te sluiten. Gezien bovenstaande heb ik dus gekozen voor dit eenjarig contract. Ik had reeds gehoord en gelezen dat Engie ook weer contracten ging afsluiten voor 3 jaar. Omdat ik nog in de 14 dagen bedenktijd zat heb ik telefonisch contact opgenomen met Engie en gevraagd of er nu ook een mogelijkheid was dat ik een vast contract voor 3 jaar zou kunnen afsluiten. Mede dankzij de fantastische hulp van een van de telefonistes kreeg ik de mogelijkheid om wederom een nieuw contract nu voor 3 jaar af te sluiten. Dit nieuwe contract gaat 1 juli 2023 in. Ik ben zeer tevreden omtrent het optreden van de telefonistes. Erg vriendelijke mensen met veel kennis. Bedankt voor de goede service

J

Jaap Klumpje

15-06-2023

1

Gas electra

Zoals al jarenlang zeer tevreden over de service, levering, prijs, wat wil je nog meer

H

Harmen Duine

12-06-2023

1

R

Robert

01-06-2023

1

Gas en elektriciteit

Z

Zwijnenburg

03-05-2023

1

Engie betaalt niet (volledig) terug.

Neem de reviews van Engie NIET serieus. Slechte ervaringen worden niet gedeeld! Ik heb dat zelf aan den lijve ondervonden. Wat was het geval. Voordat ik klant kon worden van Engie moest ik een borgsom van €400,00 betalen. Die mogelijkheid heeft Engie op basis van hun Algemene Voorwaarden, AV artikel 15. Dat ik borg betaald had, zag ik na een jaar niet terug op de eindafrekening. Gelukkig was ik de borgsom niet vergeten en heb deze bij hen teruggevraagd, met inbegrip van de rente. Pas na enkele weken ontving ik de borgsom terug, ZONDER rente. Nadat ik via mail Engie er op wees dat zij rente over de borgsom behoren te betalen en hen er nota bene op moest wijzen dat zij dat op grond van hun eigen AV artikel 15.4 aan hun klanten verplicht zijn, ontving ik slechts een mail retour dat zij nooit !! rente over betaalde borg uitkeren. Nu gaat het mij niet om het geringe bedrag aan rente, maar de inhalerigheid van Engie, dat over de ruggen van de klant. Vele kleine bedragen wordt voor hen uiteindelijk een aardige som aan onterechte extra inkomsten. We wachten maar af wanneer ook Engie haar energieprijzen tot onder het prijsplafond gaat verlagen. Alles boven het prijsplafond betalen wij immers, indirect als belastingbetaler of direct bij overschrijding van de gestelde verbruikslimieten.

P

Paul

03-02-2023

1

Ben al 30 jaar klant bij Engie.

Ik ben 30 jaar klant bij Engie maar sinds rekening oktober alles goed nog contract tot 31 oktober 2023 . En ja hoor daar begint het ik betaal altijd via acceptgiro , en in november stopte dat omdat er storing was bij Engie en mijn hele overzicht bij mijn betalingen in de app 1 grote zooi 8 oktober gewoon mijn termijn betaald, en ja hoor ik betaal € 360,- per maand en dat heb altijd hoog betaald. want ik betaal liever teveel dan te weinig met een dikke verrekening als ik moet betalen. Maar ik kreeg in mijn app dat ik okt 10-11-2022 6 x termijn bedrag van 360,- wat ik moest betalen jaarrekening € 1438,- terug € 67,-2x terug € 190,- En december 8 x € 360,- betalen. En wel 10 x keer gebeld gechat . Wat zeggen ze ja mevrouw we kennen het probleem wij hebben storing in termijn check Factuurnummers en saldo's... Ben nu 4 maand verder en nog steeds niet opgelost maar wel betaald via acceptgiro mijn hele leven dat ik bij hun ben november via overschrijving via medewerker volgens haar voorschriften toen weer acceptgiro. toen zeggen ze dat ik geen acceptgiro meer kreeg ging het via overschrijving krijg ik weer acceptgiro eind van de rit nog steed het hetzelfde probleem want medewerkers kunnen niet zien dat het betaald is. ik zou rond de 2000 euro weer krijgen omdat ik zoveel betaal ben benieuwd want dat komt ook niet meer in zicht dat komt dat ze bezig zijn met jaarafrekening bezig zijn klopt niet die krijg ik pas 24 april 2023. Maar ik betaal Januari 2023 ook via acceptgiro komt ook niet in zicht , en ja hoor ik betaal nog iets met acceptgiro voor andere bedrijf, dat bedrag was ook minder ik had toen perongeluk een rekening nummer ingedrukt en ja hoor dat komt inzicht dat ik te weinig had betaald terwijl dat nummer onder betalingskenmerk van de andere bedrijf zien het niet eens en storten het bedrag niet terug... Ze zijn super slecht bereikbaar uren aan telefoon en de chat wachten en geen oplossing.. ZIJN ER MENSEN DIE OOK TEGEN DEZE GROTE STUIKELBLOK AANLOPEN, ZO JA WAT HEBBEN JULLIE ER TEGEN KUNNEN DOEN.

E

E Schonewille

31-01-2023

1

Goedemiddag Het is 1 december en nog geen 190 euro O ja en de nieuwe overeenkomst is ook veel te hoog bij jullie moet ik 407 gaan betalen, gelukkig werd ik gisteren op gebeld door een andere maatschappij daar ga ik 189 betalen wel een verschil.. jammer maar ik ga weg

D

Diva

01-12-2022

0

gas en licht contract

Zeer slecht. Uitbetaling energiekorting veel te laat . Pas in december waarschijnlijk?

A

anny vos

01-12-2022

0

Stroom en gas

R

Robert Joustra

06-11-2022

0

Gas/stroom

Ze heeft de maandelijkse voorschot drie keer verdubbeld, termijnbedrag verhoogd van € 146,- naar € 421,-. Na een lange discussie hebben het naar €.378,-. Wij hebben vast contract tot maart 2023, in het contact ook vast bedrag genoteerd van €.146,-. De verhoging is een schatting van Engie dus heeft niets te maken met ons maandelijks verbruik. Ik heb meerdere malen gebeld en uitgelegd dat ik niet eens ben met hun beslissing, alsnog willen ze dit niet corrigeren. Hun schatting heeft niet te maken met ons maandelijks verbruik, maar heeft met winter periode te maken, ze hebben ook voorstel (u kunt alvast een bedrag betalen als voorschot van €1000) en bij eind rekening wordt berekend. Niet intrappen

B

Batoul al.

15-09-2022

0

Energie contract

Ik heb recent mijn energiecontract bij ENGIE verlengd. In deze crisistijd was ENGIE de enige energieleverancier die nog aan durfde te bieden. En met groene stroom! Ondanks de aanzienlijke prijsverhoging t.o.v. mijn vorige 3-kjarig contract toch erg blij met mijn nieuwe energiecontract. Hopelijk worden de prijzen weer gauw lager (hoewel ik met daar wel ernstig zorgen over maak).

N

Norman

05-03-2022

0