Nederlandse Energie Maatschappij | NLE
Alle reviewsNederlandse Energie Maatschappij | NLE
Alle reviews (43)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Geen probeerde te verkopen. Wat een verschrikkelijke verkoper aan de telefoon. Richard ga een andere baan zoeken want je bent niet geschikt hiervoor
Ongewenst contract gas en energie. ….voor 3 jaar……
WAARSCHUWING!! Pas op agressieve aanpak
WAARSCHUWING!! Overrompelen 75+ ers
Zeer agressieve verkoop, kiezen heel bewust doelgroep en maken bang dat elders prijzen omhoog gaan en dat bereik elders slecht is. HEM is zelf zeer slecht te bereiken, verschillende pogingen in keuze menu gemaakt en na 55 minuten krijg je een taaie klantenservice aan de lijn. Nul empathie.
Als je binnen 10 dagen terugkomt op keuze, wordt je opnieuw overdondert door hun verkoopstyle.
Te weten wij zaten goed, geen interesse om over te stappen, maar iemand boven de 75 jaar zo bang te maken dat je serieus twijfel, waar doe ik goed aan. ..
Dan 3 dagen later toch opnieuw in de wacht gezegd af te zien van opdracht. Dan opeens houden zij geen rekening met tussentijds contact en kun je niet meer onder een contract uit. PAS OP, je zit er 3 jaar aan vast.
Niet reageren op e-mails, wel een factuur sturen en ook geen enkel woord over een boete bij je huidige leverancier. Misselijkmakende club HEM!!!!gas & elektrisch
Hele slechte energie maatschappij .. Ze drukken nieuwe maandtarieven door zonder jou op de hoogte te brengen ,, in mijn geval betaalde ik 269 euro per maand en ze besluiten het te verhogen naar 400 euro !! . Ik heb gelijk gebeld om het terug te draaien wat dus ook wel kan alleen het gaat pas een maand later in dus je moet alsnog 400 euro even betalen of je nou in de bijstand zit of niet blijkbaar .! dit zijn maffia praktijken ! en hoop ook dat de OVERHEID zich eens in deze maatschappij verdiept .
Gas en electra
Heel netjes ontvang ik maandelijks een overzicht van het gebruik. Zo kan ik de afname goed controleren. Gebruikmakend van hun eigen tarieven heb ik berekend wat de kosten tegenwoordig zijn, als mijn gebruik niet stijgt. Ik kwam met die berekening heel anders uit dan het nieuwe maandbedrag van €427. Alles geprobeerd, ontmoedigingsbehandeling doorstaan, berichten verzonden, maar het lijkt er sterk op, dat zij hun berekening niet WILLEN doorgeven.
De klantenservice is echt bagger.Gas en stroom
Er wordt vaak geklaagd over slechte service van de energiemaatschappijen. Dat komt m.i. in hoofdzaak door de tarieven die momenteel sky high zijn en veel klanten in de problemen brengen. Veel mensen zijn teleurgesteld als de klantenservice niets kan doen om de pijn te verzachten en geen oplossing kan bieden. Graag wil ik laten weten dat mijn ervaring met de klantenservice van NLE nagenoeg altijd positief is. De laatste keer kon er niet direct een antwoord worden gegeven door medewerkster Astrid, maar zij maakte direct een telefonische afspraak, waar ze zich ook aan hield. Alle lof en bewondering voor de medewerkers van de klantenservice van NLE die heel veel over zich heen krijgen en toch altijd weer het geduld opbrengen om mensen uiterst vriendelijk te woord te staan.
stroom
Vervelend dat op eens geld wordt afgeschreven van je rekening door Budget Thuis B.V terwijl je dat bedrijf niet kent want je neemt stroom af van NLE. Verwarrend en storend.
2242kr wassenaar
Ik ben al jaren klant en zou graag mijn rekening en jaar afrekening per post ontvangen.
en een duidelijk aanbod voor het nieuwe contract dank u.
ik vind wat er nu gebuurd niet normaal ik heb aow kan niet betalen!Gas en stroom
Onbereikbaar onbeschoft onbetrouwbaar!
Een energie contact
Tussen een offerte overzicht en een contract zit een Mega verschil.
Bij toestemming voor een offerte, is het niet netjes om daar dan gelijk een contract van te maken. Ik wil geen energie contract van jullie.
Dus verklaar het aub nietgStroom en gas
Net gebeld, 50 minuten in de wacht. Telefoniste verbreekt de lijn na doorverbinden/in de wacht plaatsen. En wordt niet teruggebeld. Waardeloos
contract gas/electra
Op dit moment zijn wij zeer ontevreden A. over de bereikbaarheid van NLE, telefonische wachttijd ca. 50 min. en dat 2 dagen achtereen. B. voor het niet kunnen doorgeven van de meterstanden, niet in eigen account, niet per mail (mail retour) en niet per telefoon.
Op 6 januari j.l. is ons contract opnieuw ingegaan en ik
wil de meterstanden doorgeven om de jaarafrekening zo zuiver mogelijk te houden. Hetgeen nu onmogelijk is.Gas en stroom
Beste;
İk heb een doorlopende contract bij NLE teee adressen,
Beeklustlaan 18
Bornerbroeksestraat 243
Klantnmr 4505428
Mıjn vraag is?
Tot Waneer loop mijn Contract en als ik ga verlengen bij NLE wat is het nieuwe tarief?
Kan dat weer een 3/5 jaar vast is,
Kunt u hierover mij informeren A.U.B
Mvg
E koktasNieuwe klanten zijn welkom, bestaande niet...
Probleem met NLE en alle andere leveranciers: als je een nieuw klant bent krijg je een goed aanbod. Ben je een bestaande klant en je contract loopt af, dan betaal je bijna het dubbele!
Ik heb de proef op de som gedaan: zelfde verbruik, zelfde straat, alleen ander huis nummer. Het verschil: 252 (nieuw) en 450 (verlenging). En zo werkt het helaas overal. JeGeen aankoop
Net gebeld door een van jullie simpele verkopers. Noemde mij mevrouw van Duijn. Toen ik aamgaf dat ik niet zo heet en hij dus niet luisterd naar hoe iemand de telefoon op neemt zei hij 'ja daag'. Mooi reclame voor NLE...NOT
kent zijn/haar klanten niet
looptijd liep af en ben overgestapt naar een andere maatschappij aangezien ik geen aanbieding heb gehad van NLE Zeer slechte klantenbinding. En dan ook nog 100 euro in rekening brengen voor contract beëindiging aangezien deze afliep. Slechter dan slecht kan niet.
Gas en stroom
Waardeloze klantenservice. Staan je onbehoorlijk te woord en verbreken de verbinding zonder pardon. Voor mij nooit meer NLE!
energiecontract 3 jaar
Hele Hele Hele slechte service. Ik heb hier een contract gehad voor 3 jaar. Bij het nieuwe aanbod na 3 jaar kreeg ik een heel duur aanbod, terwijl het aanbod als 'nieuwe' klant veel goedkoper was. Ik heb ze hier meerdere malen over gemaild, chat en gebeld. Tot 3 keer toe zouden ze mij hierover terugbellen met een nieuw aanbod.... nooit gebeld!. Uiteindelijk gekozen voor een nieuwe energiemaatschappij. Bij de eindnota bleek dat ik 100 euro boete moest betalen omdat ik een maand te vroeg heb opgezegd. (terwijl in de kleine lettertjes staat dat je minimaal een maand van te voren moet opzeggen anders verleng je stil zwijgend??) Ik wederom contact opgenomen met de klantenservice. Mevrouw van de klantenservice wilde graag eerst even haar verhaal doen (lees: op een toon ik heb gelijk) en op het moment dat ik mijn verhaal wilde doen zij ze doodleuk, ik heb hier geen zin in en hing op!!! Dus als je graag veel geld wil betalen en slechte service wil hebben... om vervolgens aan het einde van je 3jarig contract nog 100 euro extra te betalen.. dan moet je voor NLE kiezen...
Overigens hebben ze op hun site staan dat ze beoordeeld zijn door tevreden.nl maar.... je kunt ze helemaal niet beoordelen op tevreden.nl...Gas-elektra
Al een tijdje een conflict met Nle, mijn woning had twee jaar leeg gestaan, en ik kreeg van de Nle een rekening van ongeveer 20.000.- verbruik aangerekend. Nadat alles was onderzocht, en alles in orde bleek te zijn, bleek dat de beginstand niet klopte. Volgens de Nle moest ik dan maar achter de standen zien te komen van de vorige bewoners toen die het huis verlieten, wat ivm de privacy wet niet eenvoudig is. Nu heb ik na 9 mails naar de vorige huurder zijn foto’s van de meters toegestuurd gekregen. Daar bleek ook dat mijn verbruik veel lager was dan wat Nle aanrekende. Ik alles bij Nle ingediend.....
en toen kreeg ik te horen dat er geen datumstempel op stond, dus konden ze het niet in behandeling nemen.....dus de vorige huurder had er een datumstempel op moeten zetten ?!Eindafrekening
Een jaar na het leggen van zonnepanelen mijn meterstanden doorgegeven. Vanwege dat er bij betaald moest worden toch maar eens naar de afrekening van NLE gekeken. NLE had gewoon doodleuk mijn teruggeleverde energiestanden geschrapt zonder enige terugkoppeling naar mij als klant. Toen ik hiernaar informeerde werd er gezegd dat dit klopte, uw heeft namelijk uw zonnepanelen niet aangemeld. Bedankt voor de goede service NLE. Contact opnemen is teveek moeite voor NLE. Na een hoop gezeik om dit recht te zetten overgestapt naar een goede energie maatschappij. Vermijd de NLE ellende! (Nederlandse Energie Maatschappij Ellende)
jaarnota
NLE berekent een boete voor een bedrijf. Duidelijk aangegeven dat het om een contract gaat op een woonhuis met een inschrijving van de kvk toch blijft NLE de boete van € 800 hanteren.
Zie hier onder wat er wordt geschreven door consuwijzer.
Geachte mevrouw Van der W,
Hartelijk dank voor uw vraag van 21 april 2021. U vraagt wat uw rechten zijn als u een zakelijk energiecontract voor uw woonhuis hebt.
In deze e-mail geven wij algemene informatie over uw rechten. En we vertellen wat u kunt doen.
Meer weten? Neem dan contact met ons op.
Informatie over uw rechten
Dat u een zogenaamd KvK-nummer heeft, betekent niet dat een energieleverancier u altijd als zakelijke klant moet zien. Bent u het contract voor uzelf aangegaan, en niet voor uw werk? Bijvoorbeeld: u gaat als zzp-er een energiecontract aan voor uw woonhuis, dat u niet gebruikt als werkruimte? Dan bent u gewoon consument. Ook wanneer u maar een klein deel van uw huis en energie voor uw werk gebruikt, bijvoorbeeld 1 werkkamer.
Als u consument bent, gelden de volgende maximale opzegvergoedingen:
Opzegvergoeding voor energiecontracten
hoe lang zou het nog duren voordat het contract afloopt? hoeveel moet u maximaal betalen?
korter dan 1,5 jaar 50 EUR
1,5 - 2 jaar 75 EUR
2 tot 2,5 jaar 100 EUR
langer dan 2,5 jaar 125 EUR
Let op
Uw energieleverancier mag dit voor gas en voor elektriciteit aan u vragen. Stopt u met allebei? Dan betaalt u maximaal het dubbele bedrag. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft deze bedragen vastgesteld.
Met vriendelijke groet,
ACM ConsuWijzer
088 - 0 70 70 70
Maandag t/m vrijdag van 08.30 - 17.00 uur.
www.consuwijzer.nl
www.acm.nl
Let op: Door de coronacrisis zijn er soms onduidelijkheden over uw rechten. Lees hoe wij u helpen tijdens de coronacrisis.
Anderen bekeken ook

Ze zijn hip, ze zijn noodzakelijk, maar ze zijn ook een flinke investering. En je mag dan misschien wel groen zijn en milieubewust, maar niet gek. ...

In de zomer van 2019 was de hittegolf meer in het nieuws dan ooit tevoren. Door zulke extreme temperaturen wil jij uiteraard duurzamer gaan leven. ...

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

Groen, groener, groenst. Een mooie overtreffende trap, maar het is fijn als het ook nog eens betrouwbaar is, kwaliteit levert en waar m...